پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وندی شرمن، نماينده آمريکا در مذاکرات: ايران در مذاکرات ۱+۵ گام هايی رو به جلو برداشته است

نماينده آمريکا در مذاکرات ۱+۵ با ايران گفت: ايران در اين مذاکرات گام‌هايی برداشته است هر چند اين گام‌ها کوچک و اندک است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از روزنامه وال استريت ژنرال، وندی شرمن نماينده آمريکا در مذاکرات هسته‌يی ايران و ۱+۵ در جلسه استماع پيش از نشست کميته روابط خارجی سنا با محوريت سياست آمريکا در ايران، گفت: ما باور نمی‌کنيم که تحريم‌ها اثر چندانی بر حکومت ايران داشته باشد در واقع اين اثرات به اندازه کافی نيست که رفتار رهبران ايرانی را تغيير دهد اما به طور بالقوه در آينده انجام می‌شود.

شرمن اضافه کرد: ما در مذاکرات خود با ايران شاهد گام‌هايی هستيم؛ هر چند اين گام‌ها کم و اندک بوده و پيشنهادات اخير ايران ناچيز است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: طرف ايرانی در مسئله هسته‌يی تلاش می‌کند، در واقع آنها سعی می‌کنند به روش خود به نگرانی‌های جامعه بين‌المللی پاسخ دهند. اين چيزی نيست که ما آن را به عنوان پاسخ از ايران می‌خواهيم. اما آنها به اين نگرانی‌های جامعه بين‌المللی توجه می‌کنند.

همچنين در اين نشست برخی از سناتورها از شرمن درباره سياست ايران سوال‌های پرسيدند.

به نوشته اين روزنامه، سناتورهای آمريکايی در پنل روابط خارجی سنا روز چهارشنبه مدعی شدند که تحريم‌های اقتصادی آمريکا عليه ايران احتمال دارد تفکر رهبران اين کشور را درباره برنامه هسته‌يی ايران تغيير دهد.

به گزارش ايسنا،ايران تحريم های شورای امينت و شورای حکام را غير قانونی دانسته و آنها را اجرا نمی کند، در عين حال همواره از مذاکرات برای رفع نگرانی برخی کشورهای غربی استقبال کرده است، اين در حالی است که بر حقوق هسته يی خود بر اساس NPT تاکيد کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016