سه شنبه 31 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

الشرق الاوسط: ۱۰ نامزد انتخابات رياست جمهوری ايران تاييد صلاحيت می شوند

خبرآنلاين ـ انتخابات - روزنامه الشرق الاوسط پيش بينی کرد ۱۰ نامزد انتخابات رياست جمهوری ايران تاييد صلاحيت می شوند.

به گزارش خبرآنلاين، روزنامه عربستانی الشرق الاوسط، چاپ لندن در سرمقاله امروز سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ماه با عنوان «ايران .. به کجا می رود؟»، نوشت: با نزديک شدن به موعد مقرر برای اعلام صلاحيت های کانديداهای رياست جمهوری ايران توسط شورای نگهبان، و با توجه به سابقه آن در ايران، به نظر می رسد که اين شورا فقط صلاحيت ۱۰ نفر را تاييد خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخن درباره انتخابات ايران ما را با چندين پرسش روبرو می کند؛ اول،‌ آيا انتخابات ايران ضامن تغيير در سياست های کلی و استراتژی های ايران به ويژه رابطه با آمريکا و پرونده هسته ای می شود؟

دوم، آيا رهبران ايران استراتژی منطقه ای خود در قبال سوريه، لبنان و عراق دگرگون خواهند کرد؟

سوم، آيا ملت ايران پس از انتخابات همچنان با استراتژی اجتماعی و فرهنگی جديدی روبرو خواهند شد؟ آيا ايرانی ها از آزادی و تساهل بيشتری برخوردار خواهند شد؟ سرنوشت ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و بقيه اصلاح طلبان که در حصر هستند، چه می شود؟

اين روزنامه فرامنطقه ای در ادامه يادداشت خود می افزايد: به خاطر قانون اساسی ايران، جايگاه ويژه رهبری ايران و همچنين گذشته و تاريخ سياسی اين کشور، کسی نمی تواند پاسخ های منطقی و دقيقی به اين پرسش ها بدهد.

الشرق الاوسط در پايان می نويسد: بنابراين، رئيس جمهور در ايران سازنده استراتژی ها و تعيين کننده خط مشی های کلی نيست، اما در برخی از امور دارای قدرت مانور است؛ مثلا در امور اقتصادی و اجتماعی رئيس جمهور دارای اختيارات مؤثر و گسترده ای می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016