سه شنبه 7 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: نگرانی‌هايم باقی‌ است ولی از تصميم خود آسوده خاطرم

انتخاب (Entekhab.ir) - آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، در ديدارهای جداگانه با تعدادی از جوانان فعال سياسی و جمعی از اعضای شورای مرکزی هماهنگی اصلاحات، تأسيس جمهوری اسلامی ايران مبتنی بر قانون اسلام و مکتب اهل بيت‌(ع) را که به رهبری امام راحل (ره) و حمايت روحانيت و همراهی توده‌های مردم شکل گرفت موهبتی الهی و نوعی اتمام حجت خداوند بر مردم ايران در مقطع بی‌نظير تاريخ تشیّع ذکر کرد و گفت: با تکيه بر اصول اسلامی و حضور همه جانبه مردم و نقش پررنگ آنان در صحنه‌های مختلف، تاکنون از بحران‌ها و فراز و نشيب‌های طبيعی و تحميلی داخلی و خارجی عبور کرده‌ايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برخی از افراد که مبارزه را حرام می‌دانستند امروز بعضی‌ مصادر را در دست گرفته‌اند

به گزارش سرويس سياسی انتخاب ؛ در تحليل آسيب‌شناسی انقلاب اسلامی گفت: متأسفانه کسانی که در مبارزات دوران انقلاب سهمی نداشتند و حتی برخی از آنها مبارزه را حرام می‌دانستند که اسامی آنها نيز در تاريخ انقلاب محفوظ و شاخص‌ها، حرفها و مواضع آنها نيز مشخص است، امروز بعضی‌ مصادر را در دست گرفته‌اند وانقلابی‌نماها در لباس دين و با شعارهای انقلابی، درصدد ايجاد انحراف در اهداف و آرمانهای بلند امام راحل (ره) و مبانی اسلامی هستند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در پاسخ به ابراز تأسف حاضران در مورد رد احراز صلاحيت‌ها، با اشاره به خيل عظيم درخواست و تقاضاها از سوی قشرها و صنوف مختلف ظرف چند ماه گذشته از ايشان برای حضور در عرصه اين دوره انتخابات گفت: از اقدام صحيح و صريحی که انجام دادم کاملاً راضی و خداوند را شاکرم چون اين تصميم را براساس احساس وظيفه و رعايت مصالح و منافع نظام گرفتم و اينک در نزد خداوند، تاريخ و مردم فهيم و قدرشناس ايران شرمنده نيستم و اگر يکبار ديگر نيز به گذشته برگردم همين تصميم را خواهم گرفت.

از تصميم خود آسوده خاطرم

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی تأکيد کرد: هرچند نگرانی‌هايم باقی است ولی در نزد وجدان خود آسوده‌خاطرم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: همان زمان که اصرارها برای حضورم در انتخابات زياد بود در پاسخ می‌گفتم تمام موانع و اسراری را که می‌دانم نمی‌توانم بازگو کنم ولی به دليل افزايش فشارها، نخواستم فردی مستبد به رأی باشم و ثبت‌نام کردم و قصدم در مرحله اول کمک به خلق حماسه سياسی مورد نظر رهبری معظم انقلاب و در مرحله دوّم در صورت توفيق، خدمت به مردم بود.

آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با تشريح شرايط کشور و وضع نامساعد منطقه و اطراف ايران و تهديدها و تحريم‌های خارجی گفت: کشور در شرايط کنونی نياز به وحدت و انسجام و يکپارچگی دارد و نبايد دعواهای سياسی و جناحی به تزلزل اراده مردم بيانجامد.

منافقين را از ليست تروريست ها خارج می کنند، حزب‌ا.. لبنان را متهم به تروريسم می‌کند!

وی بااشاره به وضعيت کشورهای سوريه، عراق و لبنان و برنامه‌هايی که استکبار جهانی عليه کشورهای اسلامی و منطقه دارد گفت: در حالی که آمريکا، منافقين تروريست را از ليست سياه خارج و در کنار کاخ سفيد مورد حمايت قرار می‌دهد، حزب‌ا.. لبنان را متهم به تروريسم می‌کند و عليه جمهوری اسلامی ايران در حال توطئه‌های جديد است، وی گفت : بايد انقلاب و نظام اسلامی را حفظ و جلوی انحرافات را بگيريم.

در ابتدای هريک از اين ديدارها، جمعی از حاضرين با تقدير و سپاس از اقدام آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در اجابت درخواست گروههای مردمی و شخصيت‌های علمی و دينی کشور، تصميم ايشان را شجاعانه، ايثارگرانه، ارزشمند و توأم با تدبير و عقلانيت توصيف کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016