جمعه 3 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ستاد سلام برای آگاهی بخشی درباره حصر رهبران جنبش سبز آغاز به کار کرد

به گزارش سایت کلمه، جمعی از جوانان سبز کشورمان در ستادی با نام سلام با موضوع حصر رهبران جنبش سبز مردم ایران، دور هم آمده اند و می نویسند: «سـ۷م» جواب ما به سـ۷می است که چندی پیش میرحسین موسوی از درون حصر برای ملت فرستاد. سـ۷می که برای ما نشان از امید آن هم در سخت‌ترین شرایط بود. پاسخ ما به سـ۷م آنها، سـ۷م به آینده است. سـ۷م به فردایی است که کرامت ما ایرانی‌ها محترم شمرده می‌شود. سـ۷م به آینده ایست که سرنوشت خودمان را خودمان تعیین می‌کنیم.

به گزارش کلمه، سایت این ستاد که پیش از ظهر امروز با انتشار اطلاعیه ای آغاز به کار کرد تاکید کرده است که ما سعی خواهیم کرد این سـ۷م سبز را سینه به سینه به هموطنان بیشتری برسانیم. و از همین روی سـ۷م می کنیم بر ملت ایران. سـ۷م می کنیم بر مطالبات به حق تمامی اقشار و اقوام ایرانی. سـ۷م می کنیم بر زنان و کارگران و دانشجویان و معلمان. و سلام می کنیم بر همراهان سبزمان

در بخشب از اطلاعیه ی آغاز به کار ستاد سلام آمده است: سال های سخت و طاقت فرسایی را دوشادوش هم گذرانیدم سال هایی که فقر، بیکاری، تورم، فساد، تحریم، سرکوب، سانسور و انواع و اقسام ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها گوشه‌ای از رنج و مشقتی تحمیلی بر ملت ایران بود. سالهایی که تهدید و توقیف و سرکوب سندیکاهای کارگری، انجمن‌های دانشجویی و زنان، کانون های صنفی معلمان و برچیدن تمامی نهاد‌های مدنی در جامعه را شاهد بودیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این جوانان همچنین در بخشی از اطلاعیه ی خود خاطرنشان کرده اند: در این میان حصر همراهان سرافراز جنبش سبز «میرحسین موسوی»، «مهدی کروبی» و «زهرا رهنورد» که در انتخابات ۸۸ بیان گر معدل مطالبات مدنی و سیاسی مردم ایران بودند در دو سال گذشته معنایی نداشت جز حصر تمامی مطالبات مردم، چه اقوام و اقلیت‌ها چه زنان و دانشجویان، چه کارگران و معلمان. ما معتقدیم حصر آنها فارغ از حصر سه انسان بی‌گناه، امروز مترادف گشته با مقابله تمامیت خواهان کشور در برابر جریان‌های حامی تغییر. ما براین باوریم که در شرایط کنونی کشور، اساسی‌ترین گام در جهت تحقق خواست‌ها و مطالبات مدنی ملت ایران، همانا رفع حصر همراهان جنبش سبز است.

اعضای ستاد سلام که در تلاشند از طریق گفتگو‌های منظم و روشهای سنتی نظیر توزیع خبرنامه‌های کاغذی، حامل سلام میرحسین موسوی و پیام مهدی کروبی برای همه باشند، می نویسند: سعی می کنیم با بجای گذاشتن اثری از سـ۷م و پیام سـ۷م بر شهر، فریادمان برای آینده مان باشیم. آری دیوارهای شهر و روستاهای مان می توانند سـ۷م ما به آینده بهتر را نمایان سازند. از همین روی در آستانه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و درشرایطی که قصد برگزاری انتخابات واقعی را ندارند و در عین حال همچنان خودشان را نیازمند تکرار آئین و تشریفات انتخابات می دانند، ستاد سـ۷م را جایگزین ستاد هایی می کنیم که ما پیش از این در ادوار مختلف انتخابات در آن فعالیت می کردیم.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: ما برای استفاده از آن خاطره‌های جمعی، مهارت‌های مشترک و رابطه‌های جمعی، همچنین برای پیوند زدن آن سابقه با برنامه ی جاری تلاش خواهیم کرد. ما با هر تصمیم و کنش و گرایش متفاوتی که ممکن است در مواجهه با انتخابات داشته باشیم، همصدا به حصر اعتراض کرده و مطالبات اقشار مخلتف کشور را دوباره و دوباره فریاد خواهیم زد.

جوانان این ستاد معتقدند: ستاد سـ۷م می تواند هر کجا و گوشه ی هر ستادی باشد و مطالبه و اعتراض به حصر غیرقانونی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد را در برنامه‌های خود جای دهد، ما از هر جا و هر فرصتی که بشود صدای اعتراضی بلند کرد و نوید آینده‌ای متفاوت را گسترد استفاده خواهیم کرد.

اعضای این ستاد همچنین با کاربران خود در شبکه های مجازی در صفحه ای فیس بوکی به همین نام در ارتباط هستند.

سلام کارگر عنوان یکی از کلیپ های تولیدی اعضای ستاد سلام است که در نخستین روز آغاز به کار آن بر روی خروجی سایت سلام قرار گرفته است.

کلمه ضمن تبریک، برای تحقق اهداف عالی همه ی جوانان و فعالان علاقه مندی که در این ستاد تلاش می کنند آرزوی موفقیت می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016