دوشنبه 6 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قطع برنامه محمدرضا عارف در تلويزيون

برنامه سخنرانی محمدرضا عارف يکی از نامزدهای انتخابات رياست جمهوری، پس از ۱۵ دقيقه از آغاز پخش آن در شبکه تلويزيونی جام‌جم، قطع شد. صداوسيما گفته است علت "نقص فنی" بوده است و اين برنامه بار ديگر پخش خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، برنامه «انتخاب ايرانی» از سری برنامه‌های تلويزيونی نامزدهای يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری است که به منظور پاسخ کانديداها به پرسش‌های ايرانيان خارج از کشور، بصورت ضبط شده از شبکه جام‌جم پخش می‌شود.

شنبه شب سيدمحمد غرضی در اين برنامه يک ساعته حضور داشت و طبق برنامه اعلام شده بر اساس قرعه‌کشی، يکشنبه شب نوبت پخش برنامه محمدرضا عارف بود که پس از ۱۵ دقيقه از آغاز پخش آن، به دليل نقص فنی متوقف شد.

شبکه جام‌جم صداوسيمای جمهوری اسلامی ايران بصورت زيرنويس اعلام کرد که اين برنامه در زمان ديگری پخش خواهد شد.

در اولين زيرنويس اعلام شد: بينندگان محترم به علت قطع صدا، ادامه برنامه انتخاب ايرانی تا چند لحظه ديگر.

در ادامه اعلام شد: به علت عدم رفع اشکال فنی نوار، اين برنامه در اسرع وقت پخش خواهد شد.

دقايقی بعد نيز اين زيرنويس پخش شد که "با عرض پوزش به علت مشکل فنی، برنامه در فرصت مناسب پخش می‌شود".

انتقاد عارف از عدم استفاده از پتانسیل خاتمی و هاشمی و سوال درباره رای سال 88:

صداوسيما زمان مشخصی برای پخش کامل اين برنامه اعلام نکرد اما با گذشت يک ساعت از زمان آغاز برنامه و پايان يافتن مدت زمان در نظر گرفته شده برای آن (۶۰ دقيقه)، پخش اين برنامه ادامه پيدا نکرد.

***

واکنش ستاد انتخاباتی عارف به قطع برنامه اين کانديدای انتخابات رياست جمهوری

سخنگوی ستاد انتخاباتی محمدرضا عارفدر واکنش به قطع برنامه تلويزيونی محمد عارف از شبکه جام جم گفت: ما منتظر ارائه توضيحات از سوی مديران صدا و سيما و شبکه جام جم هستيم.

حسن رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های کميته نظارت بر تبليغات يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری به رياست وزير کشور، برنامه‌ای تحت عنوان پاسخ به سوالات ايرانيان خارج از کشور برای هر يک از نامزدها ضبط شد. برنامه ساعت ۲۳:۳۰ دقيقه شب گذشته (يکشنبه شب) پخش شد و درست در لحظاتی که آقای عارف در حال تنظيم سخنان و ارائه پيام اصلی به بيش از ۴ ميليون ايرانی خارج از کشور بود، متاسفانه به طرز نامناسبی قطع شد و تا اين ساعت (۱۰) روز (دوشنبه) مسوولان صدا و سيما و به ويژه مسوولان شبکه جام جم پاسخی ارائه نکردند. اين در حالی است که اين برنامه به صورت زنده پخش نمی‌شد و تاييد کميسيون نظارت را داشته است، اين برنامه مورد بازبينی و کنترل قرار گرفته و اجازه پخش داشت و به همين خاطر برای ما قطعی ناگهانی برنامه ابهام دارد.

وی گفت: ما خوش‌بين هستم؛ چراکه تاکنون همکاری‌های خوبی با مديران صدا و سيما داشته‌ايم، اميدوارم اين قطعی ناگهانی برنامه‌ريزی شده نباشد ما منتظر ارائه توضيحات و بازپخش اين برنامه در زمان مناسب هستيم تا هم ابهامات برطرف شود هم حقی از آقای عارف ضايع نشود.

***

توضيح مدير شبکه جام‌جم درباره قطع برنامه تبليغاتی عارف

در پی بروز اشکال فنی که منجر به قطع برنامه‌ی تبليغاتی شامگاه يکشنبه محمدرضا عارف، يکی از نامزدهای يازدهمين دوره‌ی رياست جمهوری در شبکه جام‌جم سيما شد، مدير اين شبکه جهانی توضيحاتی را ارائه کرد.

محمد طلوعی، مدير شبکه‌ی جهانی جام‌جم به خبرنگار سرويس تلويزيون و راديو خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: نوار ضبط‌شده‌ی اين برنامه در حين پخش دچار اشکال فنی شد و تلاش همکاران فنی شبکه جام‌جم برای برطرف کردن مشکل در کوتاه‌ مدت زمان ميسر نشد؛ لذا مسؤولان صداوسيما تصميم گرفتند برای محفوظ ماندن حق اين نامزد محترم، برنامه‌ی کامل را مجددا شب جمعه (دهم خرداد ماه) پخش کنند.

مدير شبکه جام‌جم توضيح داد: البته اين برنامه پس از رفع اشکل برای مخاطبان ايرانی ساکن در آمريکا و آسيا پخش شد اما هم‌وطنان در اروپا نتوانستند اين برنامه را مشاهده کنند که ان‌شاالله با پخش کامل و مجدد اين برنامه در زمان اعلام شده، اين عزيزان نيز شاهد برنامه‌های تبليغاتی اين نامزد خواهد بود.

وی با اشاره به فشردگی زمان ضبط برنامه‌های نامزدهای رياست جمهوری در موعد مقرر و تلاش برای پخش اين برنامه‌ها در زمان‌های اعلام شده، وجود اشکالات فنی از اين دست را محتمل دانست و با عذرخواهی از مخاطبان اين برنامه و نامزد انتخاباتی، افزود: اين برنامه به هيچ وجه اصلاح محتوايی نداشته است و همان‌طور که توضيح داده شد اشکال فنی موجب بروز اين مساله شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016