دوشنبه 6 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد مجمع روحانيون مبارز از احراز نشدن صلاحيت هاشمی رفسنجانی

ايسنا ـ مجمع روحانيون مبارز با صدور بيانيه‌ای نسبت به احراز نشدن صلاحيت هاشمی رفسنجانی برای انتخابات رياست جمهوری از سوی شورای نگهبان انتقاد و اين اقدام را "ناباورانه" توصيف کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، در بخشی از اين بيانيه ابراز عقيده شده است: اقدام ناباورانه شورای نگهبان در عدم تأييد صلاحيت آيت‌الله هاشمی رفسنجانی برای رياست جمهوری اسلامی ايران، جامعه را در بهت و حيرت فرو برده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه، با اشاره به سابقه فعاليت‌ها و مسئوليت‌های هاشمی رفسنجانی عنوان شده است: نگرانی‌ها و سوالات اساسی و جدی در اين رابطه ايجاد شده است که بی‌توجهی به آنها، آثار بسيار مخرب و نامطلوبی برای انقلاب و نظام خواهد داشت. جايگاه و نقش آيت‌الله هاشمی از آغاز نهضت امام خمينی (ره) تاکنون و همراهی شجاعانه او با انقلاب، تحمل زندان‌ها و شکنجه‌های طاقت‌فرسا در راه مبارزه با استبداد ستمشاهی، حضور در شورای انقلاب بعنوان عضو کليدی و مؤثر برای ساماندهی مسايل و مشکلات ماههای اول پيروزی، ايفای نقش بی‌نظير در اداره مجلس شورای اسلامی طی چند دوره و نهادينه کردن جايگاه والا و قدرتمند قوه مقننه، فداکاری و تلاش نفس‌گير در دوران دفاع مقدس بعنوان جانشين فرمانده کل قوا، اداره کشور در سمت رئيس‌جمهور پس از پايان جنگ تحميلی و بازسازی ويرانی‌های گسترده ناشی از جنگ، ايراد خطبه‌های پرمحتوا، عميق و روشنگر و جذاب در نماز جمعه تهران، اعمال مديريت شايسته در مجلس خبرگان رهبری، رياست ۲۳ ساله بر مجمع تشخيص مصلحت نظام بعنوان بازوی مشورتی رهبری و گره‌گشايی در مقاطع حساس از بن‌بست‌های ايجاد شده در روند قانونگذاری کشور و نيز حل معضلات نظام و دهها اقدام تعيين‌کننده و سرنوشت‌ساز ديگر طی پنجاه سال عمر پر برکت و پر فراز و نشيب انقلاب اسلامی از خرداد ۱۳۴۲ تاکنون، آيت‌الله هاشمی را به‌حق در جايگاه شناسنامه انقلاب اسلامی نشانده است. او که همواره بعنوان شاخص‌ترين نيروی انقلاب و نظام در کنار امام و مورد وثوق کم نظير آن حضرت و همراه رهبر معظم انقلاب درخشيده است، امروز توسط شورای نگهبان برای رياست جمهوری رد صلاحيت می‌شود.

نگارندگان اين بيانيه در ادامه با اشاره به برخی مشکلات کشور در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سياست داخلی، سياست خارجی و نيز فشار ناشی از گرانی، تورم و مشکل اشتغال بر مردم، مدعی شده‌اند که "مردم چشم اميد به حل اين معضلات از رهگذر صندوقهای رای و با انتخاب رئيس جمهوری توانا، با تجربه و ريشه‌دار و شناخته شده دوخته بودند. خبر ثبت‌نام آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در واپسين دقايق وقت قانونی ثبت‌نام کافی بود تا موجی بلند از اقبالی گسترده و حمايت اقشار مختلف جامعه و جريانات و احزاب و گروههای سياسی اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا و نيروهای مستقل برخيزد به گونه‌ای که پيروزی ايشان در مرحله اول و با نصابی بی‌نظير را نويد می‌داد و اين مساله در آخرين نظرسنجی برخی از مراکز مخالف کانديداتوری ايشان نيز به اثبات رسيده بود".

در بخش ديگری از اين بيانيه، با طرح پرسش‌هايی درباره چرايی احراز نشدن صلاحيت هاشمی رفسنجانی، اين مساله مغاير با سياست "جذب حداکثری و دفع حداقلی" دانسته شده و آمده است: مجمع روحانيون مبارز ضمن ابراز تأسف شديد از اين اقدام، مراتب سپاسگزاری و تشکر خود را از آيت‌الله هاشمی بخاطر فداکاری و ثبت‌نام در عرصه انتخابات ابراز و از تمامی اقشار جامعه اعم از مراجع عظام تقليد و علما و روحانيون عاليقدر، اساتيد و فرهنگيان و نخبگان، جوانان و دانشجويان، کسبه و توليدگران و کارآفرينان، کارگران و کشاورزان و ساير طبقات اجتماعی و فعال سياسی و احزاب و گروههايی که در اقدامی فراگير و خودجوش در اين عرصه حاضر و از کانديداتوری آيت‌الله هاشمی حمايت کردند، صميمانه تشکر و قدردانی می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016