دوشنبه 13 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهديد مکرر هنرمند ممنوع الکار از سوی نيروهای امنيتی

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی - مازيار گودرزوند، فعال مدنی و دانشجوی محروم از تحصيل که سال ۹۰ و با پرونده سازی دستگاه امنيتی به سه سال حبس تعليقی محکوم گرديد، همچنان تحت فشار و تهديد نهادهای امنيتی قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، آقای گورزوند که در انتخابات پيشين رياست جمهوری در سال ۸۸، در ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در شهر رشت فعاليت داشته است، عليرغم تمامی برخوردهای قضايی صورت گرفته طی ساليان اخير که منجر به محروميت از تحصيل و لغو مجوز فعاليت های هنری وی گرديد، طی ماه های گذشته به کرات از سوی نهادهای امنيتی جمهوری اسلامی مورد فشار و تهديدات مختلف قرار گرفته است.

در همين رابطه، هفته گذشته نيز منزل اين فعال مدنی در تهران که به علت فشارها و اذيت و آزارهای مداوم ناچار به نقل مکان از شهر محل اقامت خود گرديده است، در غياب وی مورد بازرسی نيروهای اطلاعاتی و امنيتی قرار گرفت. اين اقدام که بدون هيچ گونه اطلاع و يا اخطاريه قانونی، و بدون ضبط و توقيف اشياء و لوازم وی صورت گرفته است، ظاهراً تنها به جهت ايجاد رعب و وحشت و اعمال فشار مضاعف بر اين دانشجوی محروم از تحصيل بوده است و اين در حالی است که طی ساليان اخير آقای گودرزوند به علت محدوديت ها و تهديدهای صورت گرفته فعاليت آنچنان سياسی نداشته است.

طی هفته ها و ماه های گذشته نيز ماموران امنيتی ضمن تماس تلفنی چندباره با خانواده آقای گودرزوند خواستار حضور وی در اداره اطلاعات شده بودند که به علت عدم وجاهت قانونی ابلاغ تلفنی، وی از مراجعه به اداره اطلاعات شهر رشت خودداری کرده بود.

مازيار گودرزوند که پيشتر نيز بارها توسط دستگاه اطلاعاتی و امنيتی جمهوری اسلامی مورد بازداشت و اذيت و آزار قضايی قرار گرفته است، آخرين بار در آذر ماه سال ۸۹ بازداشت و پس از توديع قرار وثيقه يک ميليارد ريالی آزاد و نهايتاً از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب رشت به اتهام «اقدام عليه امنيت ملی» و «ارتباط با دول متخاصم» به سه سال حبس تعليقی و پرداخت بيست ميليون ريال جريمۀ نقدی، ضبط کامپيوتر و وسايل شخصی به نفع دولت محکوم می گردد. وی که تا پيش از بازداشت و محکوميت در رشته زبان انگليسی اشتغال به تحصيل داشت، با فشار دستگاه امنيتی کشور ضمن اخراج از دانشگاه بطور مادام العمر از تحصيل در دانشگاه نيز محروم گرديد.

وی که در دوره رياست جمهوری سيد محمد خاتمی، نشان درجه سه هنری کشور را از سوی شورای ارزشيابی هنرمندان، نويسندگان و شاعران کشور دريافت نمود، همزمان با آغاز دولت نهم در سال ۸۴ با لغو مجوز آموزشگاه و نشر آثار از سوی دستگاه های ذيربط از هر نوع فعاليت رسمی در امور فرهنگی منع، و تا به امروز تنها از طريق تدريس خصوصی و فعاليت های فرهنگی و هنری غيررسمی به تامين زندگی خود پرداخته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016