سه شنبه 14 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضع تحریم‌های جدید آمریکا بر پول ایران

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرده است که بر اساس فرمانی که باراک اوباما، رییس جمهوری، روز دوشنبه صادر کرده، تحریم‌های جدیدی بر پول رایج و صنعت خودروسازی ایران وضع شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش بی بی سی فارسی، موسسات مالی که خرید و فروش ریال را تسهیل می بخشند و یا در حساب‌های خود مقادیر بالایی ریال دارند، شامل تحریم‌های جدید خواهند بود.

در این بیانیه آمده است: "در پی تحریم‌های جامع ما، ریال ایران از آغاز سال ۲۰۱۲ میلادی نیمی از ارزش خود را از دست داده است، اما این نخستین بار است که استفاده از پول ایران برای تجارت به صورت مستقیم مورد تحریم قرار می‌گیرد."

همچنین در ادامه آمده که این تحریم‌ها در راستای کاهش یکی از مهمترین منابع درآمد ایران، مبادلات کالا و ارائه خدمات در زمینه صنعت خودرو و خودروسازی را به این کشور منع می‌کند.

طبق تحریم‌های جدید، "فروش، تهیه و ارسال کالا و خدمات مربوط به صنعت خودروسازی و یا سوار کردن قطعات خودرو در ایران شامل تحریم‌ها خواهد بود."

خودورهای سواری، کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس، وانت، موتور سیکلت و همچنین ارائه قطعات اصلی این خودروها پس از فروش، خلاف قوانین تحریم‌های آمریکا خواهد بود.

گفته شده این تحریم‌ها در ادامه موارد قبلی که صنعت کشتی ایران را هدف قرار داده بود، وضع شده است.

علاوه بر این، بر اساس فرمان باراک اوباما، هرگونه کمک مادی به ایرانیانی که در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارند نیز خلاف قوانین تحریم آمریکا خواهد بود.

بر اساس گزارش‌ها، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در پی اعلام این تحریم‌ها گفت: "همزمان که ما فشارها را بر دولت ایران افزایش می دهیم، درها را نیز برای رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک و بازگشت این کشور به جامعه بین المللی، در صورت عمل به وظایفش، باز نگه داشته ایم. ایران باید بداند که زمان نامحدود نیست."

این در حالی است که روز شنبه (اول ژوئن، ۱۱ خرداد ۱۳۹۲)، وزارت خزانه داری آمریکا هشت شرکت پتروشیمی که به گفته آن به نقض تحریم‌ها کمک کرده اند را تحریم کرد.

به گفته خزانه داری آمریکا این شرکت‌ها "یا در مالکیت و یا در اختیار دولت ایران هستند."

چند فرد و شرکت هوایی دیگر نیز که به دست داشتن در برنامه هسته ای ایران متهم شده اند در لیست تحریم‌های روز شنبه آمریکا بودند.

آمریکا اخیرا تلاش کرده است با وضع تحریم‌های متعدد، ایران را از تعقیب برنامه هسته ای خود منصرف کند.

ایران می‌گوید برنامه هسته ای اش صلح آمیز بوده و اهداف پزشکی و تولید انرژی دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016