سه شنبه 14 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: کانديدايی که از دشمن اعلام برائت نکند، اصلح نيست

ايسنا ـ امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: امام خمينی(ره) با تشکيل حکومت دينی و اسلامی هندسه سياسی جهان را تغيير داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه قم، آيت‌الله سيداحمد خاتمی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمينی(ره) در مسجد اعظم قم به تبيين جايگاه رهبريت در هدايت بشر اشاره کرد و گفت: قرآن کريم دو نوع رهبری در طول تاريخ را بيان می‌کند که شامل رهبران نار و رهبران نور است و در اين ميان رهبران نار فرعونيان زمان بودند که بشر را به ذلالت کشاندند و رهبران نور کسانی بودند که زمينه هدايت انسان‌ها را فراهم ساختند.

وی با اشاره به وضعيت سوريه افزود: امروز شاهد جنايت رهبران نار در کشورهای مسلمان بويژه سوريه هستيم که طرفداران اهل بيت(ع) را به آسانی سر می‌برند و همچون هند جگرخوار در جلوی دوربين‌ها جگر يک شيعه را به دندان می‌کشند. جنايت آنها تا جايی پيش می‌رود که با قتل اعضای يک خانواده در زينبيه در پايان حتی به کودک سه ساله نيز رحم نمی‌کنند و ناباورانه کودک را به دار می‌کشند و به نام اسلام از هيچ جنايتی فروگذار نيستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان ويژگی‌های رهبران نور نيز خاطرنشان کرد: آنان مردم را به سمت نور و روشنايی هدايت می‌کنند و دو عنصر مهم در وجود با ارزش آنها نهفته است که اعتقاد به خداوند متعال و صبر در راه او از ويژگی های مهم رهبران نور است. قرآن کريم نيز در آيات خود به انبيائی اشاره دارد که با قدرت حکومت دينی تشکيل دادند که حکومت بی نظير و بی بديل حضرت سليمان، يوسف پيامبر و حضرت داوود از جمله آنها هستند.

سيداحمد خاتمی به حرکت بزرگ و عظيم سيد‌الشهدا اشاره کرد و يادآور شد: سيدالشهدا از آغاز حرکت خود از شهادتش با خبر بود اما برای تشکيل حکومت دينی قيام کرد تا به جهان نشان بدهد که حکومت دينی دارای چه جايگاه والايی است که برای به دست آوردن آن از خون خود و خانواده نيز می‌گذرد.

وی اضافه کرد: انبياء الهی و معصومين(ع) در طول زندگی خود هرگونه مشقت و سختی را به جان خريدند تا بگويند شهادت و مرگ پايان زندگی نيست و تشکيل حکومت دينی تنها راه هدايت بشر است.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه صحبتهای خود، به شخصيت امام خمينی(ره) به عنوان يکی از رهبران بزرگ در طول تاريخ اسلام اشاره کرد و گفت: ايشان در بدترين شرايط خفقان توانست حکومت اسلامی تشکيل دهد و هندسه سياسی جهان را تغيير دهد و انقلاب بزرگی را در جهت مبارزه با طاغوت بنيانگذاری کند.

وی ادامه داد: امام خمينی(ره) با انقلاب خود دنيای غرب و شرق را متحير ساخت و با شجاعت خود در زمانی که هنوز شوروی در جهان حکومت می‌کرد، گفت که صدای شکسته شدن استخوانهای مارکسيسم به گوش می رسد و کمونيسم را بايد در موزه های سياسی معاصر جستجو کرد.

امام جمعه موقت تهران، بيداری اسلامی را دستاورد مهم انقلاب اسلامی برشمرد و تاکيد کرد: هنگامی که امام فرمود اين انقلاب را به جهان صادر می‌کنيم، عده‌ای گمان کردند که منظور امام اين است که به جهان سلاح و مهمات ارسال می کنيم در حالی که بيداری اسلامی برگرفته از انقلابی است که امام خمينی(ره) آن را تشکيل داد.

وی با اشاره به اهميت و ضرورت حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات نيز تاکيد کرد: همه بايد به گونه‌ای رفتار کنيم که انتخابات در فضای گرمی برگزار شود زيرا تلاش دشمن در سرد جلوه دادن حضور مردم است زيرا به خوبی می دانند حضور مردم به معنای تقويت نظام جمهوری اسلامی و حمايت از آرمانهای امام(ره) است.

اين استاد حوزه، انتخاب فرد اصلح را يک ضرورت دانست و گفت: زمامداران اجرايی کشور بايد از جنس انقلاب و حکومت اسلامی باشند، مگر می شود مشکلات کشور را با تعامل با بيگانگان رفع کرد؟ بايد با تدبير بر اصول پافشاری کرد. چهار اصل مهم اسلاميت نظام، ولايت فقيه، جمهوريت نظام، تماميت ارضی و قانون اساسی از مهم ترين اصول اين انقلاب است که بايد مورد التزام و اعتقاد رياست جمهور باشد و همه در برابر قانون اساسی تمکين کنند.

سيداحمد خاتمی خاطرنشان کرد: هر کانديدايی که دشمن آرزوی روی کار آمدنش را دارد بايد اعلام برائت کند و با بيانيه دامان خود را پاک گرداند که اگر در اين راستا کانديدايی اعلام برائت از دشمن نکرد، اصلح نيست.

وی در پايان بر هوشياری مردم در انتخابات اصلح و ارزيابی درست از ديدگاههای کانديداها و حضور پر شور مردم درانتخابات تاکيد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016