چهارشنبه 15 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جليلی: افرادی که به من رای ندهند را هم وزير کابينه ام می کنم

سعيد جليلی برنامه های خود برای مقابله با تهاجم فرهنگی را تشريح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاين، سعيد جليلی در ادامه برنامه گفت وگو با شبکه خبر درباره استقلال بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی ظرفيتی است که تمام رفتار بانک های عامل موجود را مديريت می کند و مناسبات مالی و پولی دولت را برنامه ريزی می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکيد کرد: به نظر من تحريم ها تهديد است اما کاملا می تواند به فرصت تبديل شود. در ايران اولا به دليل اين که تحريم ها متوجه ما است نشان می دهد که ظرفيت های فراوانی داشته ايم که به دنبال آنها نرفته ايم و به اين بهانه می توانيم به دنبال آنها برويم. کشوری که توليد کننده بزرگ نفت است چرا بنزين وارد می کند؟

اين نامزد رياست جمهوری افزود: در بحث کشاورزی ۱۱ ميليارد دلار کالای اساسی وارد می کنيم در صورتی که ظرفيت بزرگ کشاورزی در جيرفت و بجنورد است و هزينه بالايی در اين زمينه وارد می کنيم و اگر ۱۱ ميليارد دلار را به کشاورز جيرفتی بدهيم ظرفيت فراوانی ايجاد می شود.

وی تاکيد کرد: بودجه ريزی عملياتی موضوع مهمی است يکی از مشکلاتی که امروز در کشور داريم اين است که برای يک کالا يا خدمات که ۱۰۰ ميليون دلار هزينه می خواسته است ۳۰۰ ميليون دلار هزينه شده است و اين موضوع به دليل عدم بودجه ريزی عملياتی است.

جليلی درباره شاخص های مناسب برای معرفی کابينه دولت افزود: هدف اساسی که دنبال کرده ايم اين است که دولتی که در آينده مسئوليت دارد وظيفه اصلی اين است که بايد ساختار را تقويت کند. هم اکنون قطار دولت خيلی کند حرکت می کند و سفرهای استانی که کار خوبی است و انجام می شود کافی نيست و بايد در کنار اين سفرها سفرهای وزارتخانه ای صورت بگيرد و بايد ايرادها در اين زمينه مشخص شود.

وی تاکيد کرد: بايد وزيری انتخاب شود که بتواند اين قطار را راه بياندازد و سرعت خدمات رسانی را افزايش دهد و اين موضوع يک روحيه جهادی می خواهد.

وی تاکيد کرد: برای برخی از دستگاه ها افرادی را می شناسم که ظرفيت های خوبی برای تصدی يک وزارتخانه دارند و معتقدم اين فرد می تواند به هدف برسد اگرچه آن فرد در ايام انتخابات با من هم صحبتی نداشته باشد و به فرد ديگری رای بدهد.

جليلی درباره برنامه های خود در حوزه فرهنگ گفت: قدرت امروز و اقتدار ما در فرهنگ است. ما اگر می خواهيم پيشرفت در فرهنگ را دنبال کنيم بايد به حوزه فرهنگ اهميت بدهيم. تهاجم فرهنگی و ناتو فرهنگی که از تاکيدات رهبری است از تهديدات دشمن است و اين نشان می دهد که اين يک ظرفيت قوی است.

وی تصريح کرد: اگر ارزش های اسلامی خودمان را خوب بشناسيم و بتوانيم از ظرفيت هايی که ابزار هستند استفاده کنيم دشمنان بايد نگران باشند.

وی ادامه داد: يکی از ابزارها برای اين موضوع سازوکارها است و بايد شورای عالی انقلاب فرهنگی از شوراهای ديگر مهم تر باشد و جايگاه آن در مقابله با حمله آمادگی داشته باشد. اگر از طرفيت های فرهنگی استفاده کنيم اين مسائل حوزه های قدرت نمايی ما در جهان است.

جليلی با طرح اين پرسش که کدام محصولات سينمايی ما استقبال بيشتری داشته است؟ گفت موضوعاتی که مبتنی بر انقلاب و دفاع مقدس و موضوعات دينی بوده است استقبال بيشتری داشته است. فيلم هايی مثل آژانس شيشه ای، مريم مقدس و بچه های آسمان، سريال هايی مثل حضرت يوسف و مختار از جمله اين آثار است.

اين نامزد رياست جمهوری با بيان اين که مفاهيم دينی وقتی در شکل هنری مطرح می شود راه خود را باز می کند، گفت: در اين عرصه هرچقدر هزينه کنيم دشمنان را نگران تر خواهيم کرد.

جليلی با اشاره به اينکه ما امروز در نقطه بسيار خوبی از پيشرفت قرار داريم ولی اگر بخواهيم در اين مسير باشيم بايد دو شرط محقق شود تصريح کرد: بايد نقاط ضعف را برطرف کنيم و دولت بايد ساختار خود را قوی کند و اگر اين نگاه در دستور کار دولت آينده قرار بگيرد چهار سال آينده شاهد پيشرفت با شتابی خواهيم بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016