پنجشنبه 16 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عارف: طرفداران اصلاح‌طلبی پای صنوق‌های رای بيايند

ايسنا ـ يک کانديدای انتخابات رياست جمهوری گفت: اساس تفکر اصلاح‌طلبی توجه به مشکلات معيشتی مردم است و با حاکميت انضباط مالی بر دولت تورم را کنترل خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه ايلام ، محمدرضا عارف در جمع مردم ايلام اظهار کرد: ايلام در طول ۸ سال دفاع مقدس نقشی ماندگار از خود به يادگار گذاشت بطوری که مردم اين ديار نه تنها استان را ترک نکردند بلکه ميزبان معاودينی شدند که رژيم بعث موجب آوارگی آنان شد اما محروم مانده است و بايد مردمان نجيب اين ديار طعم خوش پيشرفت را بچشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با طرح اين سوالات که «چرا شهروند ايلامی و کسی که در اين استان زندگی می‌کند بايد برای انجام يک (ام .آر. آی ) ساده راه استان‌های ديگر را در پيش بگيرد؟» و يا «چرا ايلام با داشتن پتانسيل‌های عظيمی مانند دامپروری از نرخ بيکاری بالايی رنج ببرد؟» گفت: برنامه ما توسعه درمان در استان‌هايی مانند ايلام و شکوفا کردن پتانسيل‌هايی مانند دامداری است و ايلام بايد به قطب دامپروری تبديل شود.

وی ايجاد زير ساخت‌های لازم در زمينه گردشگری را از ديگر برنامه‌های دولت احتمالی خود عنوان و تصريح کرد: با برنامه‌ريزی اصولی و درست می‌توان از ظرفيت‌های گردشگری برای توسعه استان بخوبی بهره گرفت و اشتغالزايی کرد.

اين کانديدای انتخابات رياست جمهوری با بيان اين‌که «متاسفانه در ايلام ناهنجاری‌های زيادی ديده می‌شود» ادامه داد: با نگاه فرهنگی بايد اين ناهنجاری‌ها به هنجار تبديل شوند.

وی «رونق فضای کسب و کار ، تقويت آموزش عالی و حل مشکل مسکن جوانان و ايجاد اشتغال» را از مهمترين برنامه‌های خود عنوان و تصريح کرد: تجربه نشان داده است که اساس تفکر اصلاح‌طلبی توجه به مشکلات معيشتی مردم، پذيرش مسووليت در مورد کارهای خود و عمل به وعده‌هاست.

وی «ايجاد سالانه ۷۰۰ هزار فرصت شغلی و توجه داشتن به مسائل زيست محيطی از جمله گرد و غبار» را از تعهدات خود عنوان و تصريح کرد:تورم را با کنترل دولت و عدم ولخرجی در آن و حاکميت انضباط مالی و ساختار اقتصادی بر دولت کنترل خواهم کرد.

عارف با بيان اين‌ اعتقاد که «نتيجه قانون هدفمندی يارانه ها دادن ۴۵ هزار تومان بصورت ماهانه و گرفتن ۵۵ هزار تومان از مردم در قبال کالاهای اساسی بوده است» گفت: کجای اين قانون توانست به بهداشت و توليد کمک کند؟

وی ادامه داد: پيشرفت استان‌های محروم و مرزی در اولويت کاری من خواهد بود و ايلام را دوباره ايلام می‌کنيم و همه وعده‌های خود را عملی خواهيم کرد و نشان خواهيم داد که حرف اول و آخر را بايد در همه زمينه‌ها مردم بزنند و نگاه فرهنگی به فرهنگ خواهيم داشت و سياست را از آن خواهيم زدود و از همه ظرفيت‌های قانون اساسی برای مردم‌سالاری بهره خواهيم گرفت و به نظر و آرای مردم احترام می‌گذاريم و تفتيش عقايد نخواهيم کرد؛ چراکه در قانون اساسی «آزادی» در کنار حاکميت ملی، استقلال و تماميت ارضی قرار گرفته است و با هيچ بهانه‌ای نمی‌توان آزادی مردم را سلب کرد.

وی با بيان اين‌که «قانون اساسی را به عنوان ميثاق ملی پذيرفته و خود را موظف به اجرای آن می‌دانم» تصريح کرد: با توجه به مدت زمان باقی مانده تا انتخابات در بيانيه‌های گوناگون دغدغه‌های امروز اقشار مختلف مردم مانند معلمان، کشاورزان و ... را خواهم آورد و قول می‌دهم در دولتم تشکل‌های مردمی زمينه لازم را برای فعاليت بيابند و احساس خفقان نکنند.

عارف ادامه داد: در طو ل ۸ سال اصلاحات نشان داده‌ايم که به عهد خود با مردم وفادار هستيم و بر اين وفاداری باقی مانده‌ايم.

وی با بيان اين‌که «اگر مردم پای صندوق‌های رای حاضر شوند اصلاحات پيروز خواهد شد» انتظار خود را از طرفداران اصلاحات اين‌گونه بيان کرد: پای صندوق‌های رای بياييد ، رای ندادن اعتراض نيست بلکه عقب نشينی است و ما بايد در صحنه حضور پيدا کنيم تا دوم خرداد ديگری خلق شود و اخلاق‌مداری و عقلانيت حاکم گردد.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبی حذف شدنی نيست و با پيروزی اين تفکر استان‌های مرزی روی ريل توسعه قرار خواهند گرفت و پدران ايرانی بخاطر مشکلات معيشتی شرمنده فرزندان خود نخواهند شد؛ چرا که هم اکنون سن ازدواج بالارفته و ناهنجاری‌ها از جمله اعتياد بلای جامعه ما شده است.

اين کانديدای انتخابات رياست جمهوری گفت: در صورت برنده شدن با استفاده از نخبگان، دولتی را تشکيل خواهيم داد که با عملکرد درست شرمنده جوانان نشويم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016