شنبه 18 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: کسانی که ستون پنجم جنگ بودند، امروز ادعای انقلابی‌گری دارند

ايسنا ـ رييس‌جمهور گفت: کسانی که ساده‌زيستی دولت را زير سوال می‌برند، به دنبال توجيه اشرافيت هستند چون خودشان می‌دانند نمی‌توانند اينطور زندگی کنند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، محمود احمدی‌نژاد پس از بهره‌برداری از طرح انتقال خط آهن تهران - تبريز به زيرزمين در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، با بيان اينکه "يک ملت و دولت برآمده از ملت برای ادامه حيات و دفاع از حقوق خود بايد پيشرفته باشد و پيشرفت مستلزم کار همگانی است"، اظهار کرد: در دولت نهم و دهم بيش از ۳۰ عنوان کار بزرگ و تعيين‌کننده برای اولين‌بار انجام شد که يکی از آنها فرستادن ماهواره به فضا و مساله هسته‌يی است.

وی با بيان اينکه "بدخواهان ملت ايران با پيشرفت ايران مخالفند و بهانه‌های متفاوت می‌گيرند اما انگيزه‌شان مخالفت با پيشرفت ملت ايران است"، تصريح کرد: دشمنان می‌بينند که ايران بطور جهشی جلو می‌رود و طرح‌های مختلف را به اجرا درمی‌آورد، از جمله طرح هدفمندی يارانه‌ها که در انجام آن موفق عمل کرد. بنابراين توطئه‌های خود را تشديد می‌کنند و از بيرون راهها را می‌بندند و به بهانه‌های سياسی پَست عده‌ای در داخل با آنها همکاری می‌کنند.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه "در دوران دفاع مقدس عده‌ای امام را متهم می‌کردند و به ايشان می‌گفتند شما مقصر جنگ هستيد"، يادآور شد: در زمان دفاع مقدس عده‌ای مکمل حلقه‌های توطئه‌های دشمنان بودند که ستون پنجم نام داشتند اما الان ادعای انقلابی‌گری می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد: در شرايطی که دشمنان به دنبال سنگ‌اندازی هستند، عده‌ای ارز و سکه خريداری کردند و با دشمن همراه شدند تا به بازار فشار آورند و می‌خواهند همه موجوديت ايران را با اين مساله زير سوال ببرند. اين افراد همان‌هايی هستند که اول تحريم را انکار می‌کردند و دم از مشکلات داخلی می‌زدند اما حالا مقصر را دولت می‌دانند و بالاخره روزی پاسخ آنها داده می‌شود.

احمدی‌نژاد با بيان اينکه "دشمن سنگی در راه ملت ايران انداخته است و بايد از آن عبور کرد"، افزود: نمی‌خواهم وارد بحث مذاکرات هسته‌يی شوم چون خودشان مسئولند و می‌دانند چه بايد بکنند و کاری به آن ندارم و دخالتی هم ندارم، اما معتقدم بايد ايران را ساخت و ظرفيت ساختن در ايران، بی‌پايان است. اين امر نيازمند دلسوزی و فداکاری است.

رييس‌جمهور با بيان اينکه "عده‌ای ساده‌زيستی دولت را به تمسخر می‌گيرند"، خاطرنشان کرد: ساده‌زيستی دولت به اين معناست که مسئولان نبايد از امکانات بيت‌المال برای خود اشرافيت راه بياندازند يعنی مديريت جامعه بايد برای جامعه کم‌خرج باشد. همچنين مسئولان بايد بدانند حوزه مسئوليت تبديل به قدرت تسلط بر منابع نشود و مدير بايد احساس عمومی مردم را درک کند تا بتواند برای مردم کار کند. پس کسی که دنبال دنياست نمی‌تواند حرف مردم را بفهمد.

وی اضافه کرد: کسانی که ساده‌زيستی دولت را زير سوال می‌برند، به دنبال توجيه اشرافيت هستند چون خودشان می‌دانند نمی‌توانند اينطور زندگی کنند.

رييس‌جمهور با بيان اينکه "متاسفانه در دعواهای به ظاهر سياسی، خيلی حقايق پنهان و معيارها عوض می‌شود"، تاکيد کرد: بايد با دلسوزی و کار جمعی و همبستگی جلو برويم چون مسائلی که دشمنان به وجود آورده‌اند به فضل الهی قابل عبور هستند و بايد در اين مسير همدلی و همراهی و کمک کنيم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اجرای طرح هدفمندی يارانه‌ها گفت: امروز هدفمندی يارانه‌ها در ايران تبديل به مرجع علمی شده است که مراکز اقتصادی دنيا به کار انجام شده در ايران ارجاع داده می‌شوند. اين افتخار ملت ايران است اما عده‌ای می‌خواهند مشکلاتی که از ناحيه دشمنان به وجود می‌آيد به هدفمندی يارانه‌ها بچسباند و اين طرح ادامه پيدا نکند در حالی که اين دو موضوع ارتباطی با يکديگر ندارند.

وی با بيان اينکه "ملتی با هفت هزار سال تاريخ هستيم که به از مشکلات مختلف عبور کرده‌ايم"، گفت: بهترين راه برای دشمنان، همراهی با ملت ايران است اما ۳۴ سال است که مقابل ملت ايران ايستاده‌اند در حالی که بايد همه با هم برای ساختن دنيای بهتر برای همه بشريت همکاری کنيم.

احمدی‌نژاد در اين مراسم، با اشاره به اينکه در دوران حضورش در شهرداری تهران سفرهای منطقه‌ای انجام می‌داد، گفت: پنجشنبه‌ها در سازمان اداری تهران از جمله شهرداری تعطيل بود اما همکاران ما در شهرداری متعهد شدند پنجشنبه‌ها را فعال کنند و هر پنجشنبه به يک منطقه برويم و مورد به مورد مشکلات مردم را پيگيری کنيم.

وی با اشاره به مشکلات قبل از سال ۸۲ در مديريت شهری تهران به خاطر تغييرات شهردار و به همين ريختن نظم و انضباط مديريت شهری در تهران اظهار کرد: در زمان فعاليتم در شهرداری تهران اولين منطقه‌ای که در آن حضور يافتيم، منطقه ۱۷ بود. در آن جلسه رو در رو به مشکلات مردم رسيدگی شد و مشخص شد بزرگترين مشکل مردم منطقه، عبور دو خط راه آهن از منطقه ۱۷ است.

رييس‌جمهور با بيان اينکه "بهترين گزينه برای حل مشکل منطقه ۱۷ انتقال راه‌آهن به زيرزمين بود، اما در آن زمان مورد استقبال قرار نگرفت"، گفت: اين موضوع در دولت نهم پيگيری و از سال ۸۶ کار آن شروع شد.

وی با اشاره به مديريت موفق اجرايی طرح انتقال راه‌آهن تهران - تبريز به زيرزمين و حل پيچيدگی‌های کار و مديريت بر منابع و هزينه‌ها افزود: اگر مسائل تحليلی ارز اتفاق نيفتاده بود، هزينه اين کار حدود ۳۰۰ ميليارد تومان می‌شد در حالی که در تهران پروژه‌های با وسعت يک چهارم اين طرح داريم که هزينه‌اش بيشتر از اينهاست.

احمدی‌نژاد افزود: با اجرای طرح انتقال راه‌آهن تهران - تبريز به زيرزمين، ۲۶ هکتار زمين آزاد شده است که بايد به فضای شهری اضافه شود و از قبل پيش‌بينی شده است که در همين مسير، خطوط مترو هم ادامه پيدا کند.

رييس‌جمهور در پايان گفت: در گذشته به مردم قول داديم راه‌آهن تهران - تبريز را از اين منطقه ببريم اما خط جنوب هنوز در منطقه وجود دارد، پس از شرکت راه‌آ‌هن خواهش می‌کنم مردم را از اين خط دوم هم نجات دهد چون کاری شدنی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016