سه شنبه 21 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام حسن روحانی بعد از کناره‌گيری محمدرضا عارف

ايلنا ـ حجت‌الاسلام روحانی نامزد انتخابات رياست جمهوری يازدهم با صدور بيانيه‌ای سوگند خورد که «پاسدار راستين قانون اساسی و انديشه‌ها و دغدغه‌های گفتمانی همه ملت ايران» باشد.

به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی نامزد اصلاح‌طلب انتخابات رياست جمهوری يازدهم بيانيه‌ای درخصوص تحولات اخيرصادر کرد.

متن اين بيانيه که نسخه‌ای از آن در اختيار خبرگزاری ايلنا قرار گرفته، به شرح ذيل است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم

ملت بزرگ ايران

اکنون در آستانه تحولی ديگر قرار گرفته‌ايم تا با عنايات پروردگار متعال و در راستای فرمايش حضرت امام(ره) که (ميزان رای ملت است)، حماسه‌ای نوين خلق کرده و دوشادوش هم در تداوم حضور پرشور سال ۱۳۶۸ و برآوردن دولت سازندگی و خرداد ۱۳۷۶ و استقرار دولت اصلاحات، بار ديگر در خرداد ۱۳۹۲ گفتمان اعتدال و اخلاق و دولت تدبير و اميد را درافکنيم.

چراکه برادر بزرگوار جناب آقای دکتر عارف و من، هر دو به عشق اسلام و ايران و آرزوی خدمت به شما ملت عزيز به صحنه آمده‌ايم؛ و اينک که ايشان صميمانه ردای خويش در قامت اصلاحات را بر دوش گفتمان توامان اصلاحات و اعتدال نهاده است، سوگند می‌خورم که پاسدار راستين قانون اساسی و انديشه‌ها و دغدغه‌های گفتمانی همة ملت ايران باشم؛ تا با تشکيل دولت تدبير و اميد، دوشادوش يکديگر و دست در دست بزرگان اين مرز و بوم، مراجع عظام دينی، نخبگان و انديشه‌ورزان، و اشراف حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر بزرگوار انقلاب، صفحه‌ای نو در سربلندی ايران گشوده و با شما ملت بزرگ از گردنه‌های خطرناک در راه عبور نماييم.

ملت عزيز ايران

گفتمان اعتدال و اخلاق، گفتمان فراگير سازندگی، اصلاحات و اصولگرايی است؛ گفتمان حکمرانی خوب و حاکميت راستگويی و درستکاری است؛ گفتمان منافع و امنيت ملی، حقوق شهروندی، آزادی و آبادانی، امنيت و آرامش، انسجام و وحدت ملی، ‌ثبات و پايداری است. گفتمان اخلاق و ميانه‌روی، دوری از افراط و تفريط، و اولويت ايران و ايرانی است. آنچه آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی آن را اعتدال اسلامی و تداوم فرهنگ اصيل اهل‌بيت و حکومت راستين ايشان خوانده و حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمی دوری از افراط‌‌گرايی و گريز از تندروی ناميده است.

ايرانيان عزيز

آفرينش اين حماسه می‌طلبد که دست در دست هم و با آرامش خاطر، در روز جمعه، بر سر صندوق‌های رای حاضر شده و ميهن خويش را کنيم آباد. من پيشاپيش اين حضور را به شما عزيزان تبريک گفته و از همه طرفداران اعتدال و ميانه‌روی فروتنانه درخواست می‌کنم که خود را برای اين تحول بزرگ آماده نمايند».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016