سه شنبه 21 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از حسن روحانی حمايت کرد

ايسنا ـ شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با انتشار بيانيه‌ای، ضمن تقدير از محمدرضا عارف و تشکر از فعاليت‌های سيدمحمد خاتمی برای اين دوره از انتخابات رياست جمهوری، حمايت خود از حسن روحانی را اعلام کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، در بخشی از اين بيانيه آمده است: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ضمن تقدير و تشکر از جناب دکتر عارف از اقدامات ارزشمند و اخلاقی آقای خاتمی که بيانگر حرکت عقلانی، اصلاح‌طلبانه و مبتنی بر خردجمعی است سپاسگزاری می‌کند و اميد دارد مردم شريف ايران با پيگيری مطالبات اصلاح‌طلبانه خود از جناب آقای روحانی بتوانند ايشان را تجلی حضور و بروز تفکر اصلاح‌طلبی بيابند.

متن اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«انتخابات رياست جمهوری تجلی مردم‌سالاری و يکی از مظاهر بهره‌مندی جامعه از حق تعيين سرنوشت است؛ حقی که نه اعطا می‌شود و نه محدوديت‌پذير است.

انتخاب رييس‌جمهور با رأی بالا مستلزم حضور کانديداهای حداکثری از سوی سلايق و ديدگاه‌های موجود در جامعه است. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در چند ماه اخير علی‌رغم همه محدوديت‌های موجود تلاش بی‌وقفه‌ای به منظور فراهم آوردن زمينه حضور اصلاح‌طلبان و علاقه‌مندان به رويه اصلاح‌طلبی در عرصه مديريت اجرايی کشور معمول داشت، اما محدوديت‌های متعدد مانع از شکل‌گيری حرکت يکپارچه و برگرفته از خردجمعی همه اصلاح‌طلبان در سراسر کشور شد.

توفيق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در دعوت از کانديدای حداکثری «جناب آقای سيدمحمد خاتمی» جمع‌بندی اين شورا با جناب آقای خاتمی مبنی بر دعوت از جناب آيت‌الله هاشمی رفسنجانی با فداکاری و شجاعت ستودنی ايشان به ثمر نشست.

استقبال بی‌نظير اقشار مختلف مردم در سراسر کشور موجی از اميد و نشاط برای برون‌رفت از شرايط بحرانی کنونی جامعه ايجاد کرد و سرمايه‌ای ارزشمند را به وجود آورد که اين سرمايه همواره در شرايط بحرانی می‌تواند راهگشا باشد.

ليکن رد صلاحيت غيرمنتظره جناب آقای هاشمی از سوی شورای نگهبان به عنوان يکی از استوانه‌های انقلاب اسلامی ايران همچنان مسير اجماع و انتخاب کانديدای حداکثری را برای اصلاح‌طلبان محدود کرد. حضور هشت کانديدا برای انتخابات دوره يازدهم رياست جمهوری و بيان ديدگاه‌های ايشان موجب شکل‌گيری انتظار جديد مردم شريف ايران از اصلاح‌طلبان گرديد.

اعلام مواضع جناب آقای دکتر محمدرضا عارف به عنوان کانديدايی با تفکر اصلاح‌طلبی و نزديکی آرای جناب آقای دکتر حسن روحانی به ديدگاه‌های اصلاح‌طلبانه ما را بر آن داشت تا با تلاش برای اجماع، سازوکارهای موجود برای دستيابی به آن را که با ابتکار و مديريت جناب آقای خاتمی شکل گرفته بود، پيگيری نماييم که ماحصل اين اقدامات موجب انصراف شجاعانه و بزرگوارانه جناب آقای دکتر عارف به عنوان کانديدای اصلاح‌طلبان گرديد.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ضمن تقدير و تشکر از جناب دکتر عارف از اقدامات ارزشمند و اخلاقی آقای خاتمی که بيانگر حرکت عقلانی، اصلاح‌طلبانه و مبتنی بر خردجمعی است سپاسگزاری می‌کند و اميد دارد مردم شريف ايران با پيگيری مطالبات اصلاح‌طلبانه خود از جناب آقای روحانی بتوانند ايشان را تجلی حضور و بروز تفکر اصلاح‌طلبی بيابند و با توجه به اينکه اين انتخابات می‌تواند آغاز جديدی برای حرکت اجتماعی و سياسی ايرانيان باشد با همگرايی و همدلی همه نيروهای اصلاح‌طلب موجبات سربلندی ايران و برون‌رفت کشور از شرايط نامطلوب کنونی را فراهم آورند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016