سه شنبه 21 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمايت شهرام ناظری، هنگامه اخوان، محمد سرير، شاهين فرهت و سالار عقيلی از قاليباف

جمعی از استادان برجسته و گروه های موسيقی کشور که در ميان آنها اسامی هنرمندانی چون شهرام ناظری، داود گنجه ای، محمدسرير، شاهين فرهت و... ديده می شود با صدور بيانيه ای از نامزدی دکتر محمدباقر قاليباف در انتخابات رياست جمهوری حمايت کردند.

به گزارش سايت خانه موسيقی متن اين بيانيه بدين شرح است:

به نام پروردگار نيکی ها و مهربانی ها

فرهنگ و هنر ايران در قرون متمادی همواره با فراز و فرودها و مشکلات و مصائبی مواجه بوده و دوران های سياه و تلخی را نيز پشت سرگذاشته است اما خوشبختانه به واسطه غنای متعالی وبنيه قوی فرهنگ وحضور و وجود استوانه ها و ستون های مستحکمی که در قالب چهره های برجسته وماندگار فرهنگی نشو ونما يافته، توانسته است از پس حوادث سوزناک و هجوم تاتاروار قبائل و مهاجمان و استيلاگران بيگانه، ازپس هر خاکستری ققنوس وار سربلند داشته ومجددا ايرانی سربلند را به منصه ظهور بنشاند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در نيم قرن گذشته سياهی ها و تباهی هايی که فرهنگ ما را آلوده کرده بود با انقلاب سترگی که صبغه فرهنگی داشت زدوده شد و از ميان رفت و سپيدی و نور اوج گرفت و خون تازه ای در جان فرهنگ و هنر بالنده جريان يافت اما متاسفانه عليرغم همه پيشرفت ها و جهش های بزرگی که در زمينه فرهنگ و هنر داشتيم، نتوانستيم به آن جايگاه رفيع و منيع فرهنگی بويژه در يک دهه اخير دست بيازيم. اينک که موسم انتخاب و احيای موجوديت فرهنگی فرا رسيده و مردم با مشارکت وبا انتخاب صحيح و دقيق خود می توانند پنجره ای تازه ای به سوی نور و روشنايی بگشايند تا فرهنگ ايران کهن نفسی تازه کند، اهالی فرهنگيان و هنرمندان بايد به ميدان بيايند.

هرچند که اغلب نامزدهای محترم عرصه انتخابات دغدغه فرهنگی داشته و عزم خدمت در اين عرصه را دارند اما از آنجا که دکتر محمدباقر قاليباف در کسوت شهردار کلان شهر تهران و در قالب يک مدير اجرايی توفيقات مهمی در زمينه توسعه زيرساخت های فرهنگی پايتخت داشته و در مسير تعالی فرهنگی کشور اقدامات مفيد و عملی انجام داده است بر اين اساس اميدواريم با انتخاب اين نامزد شايسته، در آينده نزديک شاهد حضور و استقرار دولتی مقتدر و همچنين اعتلای فرهنگ و هنر ايران زمين باشيم.

مصطفی کمال پورتراب
داود گنجه ای
شهرام ناظری
دکتر محمد سرير
دکتر شاهين فرهت
تقی ضرابی
هنگامه اخوان
حميدرضا نوربخش
زيداله طلوعی
دکتر حسن رياحی
مهرداد دلنوازی
هادی منتظری
آذر هاشمی
محمدعلی لقا
بهناز ذاکری
جمال الدين منبری
سالار عقيلی

همچنين بسياری از گروه های موسيقی شرکت کننده در جشنواره های شمسه که طی دو سال گذشته در تهران برگزار شده است حمايت خود را از دکترقاليباف اعلام داشتند؛ اسامی اين گروه ها بدين شرح است:
گروه آوای نهان
گروه آترا
گروه راز
گروه سرو
گروه سی ساز
گروه پارسا
گروه عرفان
گروه ارغنون
گروه آفتاب
گروه ترنم
گروه آفاق ۱ و ۲
گروه گلهای نوين
گروه آرمين مرشد
گروه تريوفلوت
گروه کوئينتت فلوت
گروه کامران جم

در پايان از اساتيد و هنرمندان ديگری که به دليل عدم دسترسی نام آنان از قلم افتاده عذرخواهی و اميدواريم در اطلاعيه های ديگر اعلام گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016