چهارشنبه 22 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به حضور يک مقام امنيتی در جلسه بررسی صلاحيت‌ها

• طبق قانون شورای نگهبان مجاز است که برای بررسی صلاحيت‌ها از دستگاه‌ها و مقامات مختلف کسب نظر کند و سوابق افراد را در اين خصوص جويا شود. اين يک امر عادی برای اعضای شورای نگهبان است و هميشه و در همه انتخابات‌ها شورای نگهبان می‌تواند از اين طرق قانونی نسبت به کسب اطلاعات در خصوص نامزد‌ها اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ايلنا عباسعلی کدخدايی سخنگوی شورای نگهبان با حضور در نشست خبری با در پاسخ به سوال يکی از خبرنگاران در خصوص اظهارات آيت الله هاشمی مبنی بر حضور يک مقام امنيتی در جلسات شورای نگهبان و تاثير وی در اعلام صلاحيت‌ها گفت: طبق قانون شورای نگهبان مجاز است که برای بررسی صلاحيت‌ها از دستگاه‌ها و مقامات مختلف کسب نظر کند و سوابق افراد را در اين خصوص جويا شود. اين يک امر عادی برای اعضای شورای نگهبان است و هميشه و در همه انتخابات‌ها شورای نگهبان می‌تواند از اين طرق قانونی نسبت به کسب اطلاعات در خصوص نامزد‌ها اقدام کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه اين مساله در مورد داوطلبين زيادی رخ داده است گفت: کسب نظر از دستگاه‌ها و مقام‌های کشور امر جديدی نيست آنچه ملاک اصلی ماست نظر اعضای شورای نگهبان است که در قالب رای ابراز می‌شود و تعيين کننده است. نظر کار‌شناس دستگاه‌های مختلف در حد کار‌شناسی است که البته کسب اين نظر روال عادی کار شورای نگهبان بوده است.

خبرنگار ديگری با طرح مجدد اين سوال از کدخدايی پرسيد گفته می‌شود پيش از ورود اين مقام امنيتی در شورای نگهبان نظر اعضا نسبت به آيت الله هاشمی مثبت بوده است و پس از آن نظرات تغيير کرده است که کدخدايی پاسخ داد: رای گيری نسبت به شخص مورد نظر شما يک بار انجام شد و هيچ تغييری در نظر اوليه شورای نگهبان انجام نشد. رای اعضای شورای نگهبان از ابتدا تا انتها باقی ماند و به وزارت کشور ابلاغ شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016