پنجشنبه 23 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمايت همسر و فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی از شرکت در انتخابات

عفت هاشمی: انشالله کشور به مسير حقيقی خود بازگردد
فاطمه: حتما در انتخابات شرکت می کنم
فائزه: با احساسات مردم همراهم
مهدی: مگر می شود به سرنوشت وطن بی اعتنا بود؟
محسن: نياز جدی به اعتدال داريم
ياسر: بار ديگر اميد به اردوگاه ملت بازگشت


خبرنگار سياسی «انتخاب» گزارش داد: برخلاف جوسازی مکرر برخی رسانه ها مبنی بر تحريم انتخابات توسط خانواده آيت الله هاشمی، اين خبر از اساس تکذيب شد. در اين باره، خبرنگار «انتخاب» با فرزندان آيت الله هاشمی تماس گرفت و نظرات آنان را در اين زمينه جويا شد. فرزندان آيت الله هاشمی، متفق القول تحريم انتخابات را امری غير مدبرانه ارزيابی کرده و همگان را به حضور در اين عرصه تشويق نمودند.

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - خبرنگار سياسی «انتخاب» گزارش داد: برخلاف جوسازی مکرر برخی رسانه ها مبنی بر تحريم انتخابات توسط خانواده آيت الله هاشمی، اين خبر از اساس تکذيب شد.

در اين باره، خبرنگار «انتخاب» با فرزندان آيت الله هاشمی تماس گرفت و نظرات آنان را در اين زمينه جويا شد. فرزندان آيت الله هاشمی، متفق القول تحريم انتخابات را امری غير مدبرانه ارزيابی کرده و همگان را به حضور در اين عرصه تشويق نمودند.

عفت هاشمی: انشالله کشور به مسير حقيقی خود بازگردد

عفت هاشمی همسر آيت الله هاشمی ضمن تاکيد بر شرکت در انتخابات، گفت: انشالله کشور به مسير حقيقی خود بازگردد.

فاطمه هاشمی: کشور به رئيس جمهوری نياز دارد که با عقلانيت و تدبير مشکلات کشور را حل کند

فاطمه هاشمی فرزند ارشد آيت الله هاشمی رفسنجانی با بيان اينکه حتما در انتخابات شرکت می کنم، اظهار داشت: مشکلات زيادی در ايران بوجود آمده است و کشور به رئيس جمهوری نياز دارد که با عقلانيت و تدبير مشکلات کشور را چه در زمينه ی سياست داخلی و چه در زمينه ی سياست خارجی حل کند.

وی اضافه کرد: انقلاب به مردم قول ارامش، رفاه و امنيت را داد، امروز مشاهده می شود که مردم بيش از گذشته به اين مسائل نياز دارند، بنابراين فردی حتما بايد روی کار بيايد که شايستگی اين موارد را داشته باشد.

فرزند آيت الله هاشمی ادامه داد: مسئولان انشالله طوری رفتار کنند که اعتمادی که مجددا در کشور ايجاد شده سلب نشود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فائزه: با احساسات مردم همراهم

فائزه هاشمی فرزند آيت الله هاشمی رفسنجانی که نقل قول های ضد و نقيض از او درباره تحريم انتخابات در سايت های خبری منتشر شده در اين باره طی يادداشتی برای «انتخاب» نوشت:

با توجه به حمايت های مردمی، گروه ها، احزاب، جمعيت ها و شخصيت های بزرگی چون آقايان هاشمی و خاتمی از آنجا که نمی خواهم در تقابل با اين روند باشم همراهی ام را با احساسات عمومی ايجاد شده در انتخابات ۲۴ خرداد ابراز می دارم.

اکنون که کليد تدبير در آستانه گشودن قفل زنگ زده بی خردی قرار گرفته اين باور را دارم که ايرانيان در عبور از مرحله پراهميت فعلی با حفظ يگانه سرمايه خود يعنی "اميد" به تنها روزنه موجود، ميهن عزيز را از وضعيت فعلی خارج می کنند.

مهدی هاشمی: مگر می شود به سرنوشت وطن بی اعتنا بود

همچنين مهدی هاشمی يکی ديگر از فرزندان هاشمی طی مطلبی در صفحه فيس بوک خود اعلام کرده که در انتخابات شرکت می کند.

وی نوشته است: چرخ روزگار شرايطی را به وجود آورده که فرصت ريسک کردن، تعلل و گوشه نشينی را ستانده و يک راه پيش رو گذاشته آن هم حرکت به جلو برای استفاده از تنها روزنه باقی مانده است.

مهدی هاشمی ادامه داده است: در اين يک ماه فراوان تلاش شد تا اميد مردم را به ياس و عزم آنها را برای تغيير به گوشه ای ساکن هدايت کنند تا همين راه مبهم و پرهزينه را ادامه دهند. آنها بهتر از هرکس می دانند ايرانی که هشت سال پيش تحويل گرفتند چه بود و کجا قرار داشت و ايران امروز چگونه. با همه اين اوصاف نه تنها خجل و شرمسار ‌رنگ از رخسارشان نرفته که همچنان چشم در چشم ملت دوخته و چنان از فتوحات خود می گويند گويا عن قريب پرچمشان بالای کاخ غربی ها قرار خواهد گرفت. مردم اما می دانند ديروز کجا بودند و امروز کجايند به همين دليل "تغيير" تنها راه گشايش امور و بازگشت "تدبير و اميد" به ايران خسته است. "کليد" اين تغيير امروز در دست کسی است که برخلاف سايرين برای مردم آمده و نمی تواند برای ديگری يا حتی خود باشد.

فرزند آيت الله هاشمی افزوده است: شايد بگوييد برای کسی که ۸۴ روز انفرادی بوده.... ديگر انتخابات چه معنايی دارد؟ ... اما مگر می شود به سرنوشت وطن بی اعتنا بود؟

مهدی هاشمی می افزايد: اکنون با هر بهانه ای بايد مقابله کنيم و دست در دست هم دهيم تا فردای روزگار سرافکنده در برابر سوال های فرزندانمان نباشيم.

ياسر هاشمی: بار ديگر اميد به اردوگاه ملت بازگشت

ياسر هاشمی ديگر فرزند آيت الله هاشمی نيز در يادداشتی برای «انتخاب» نوشت: موج عقلانيت و اعتدال در ميان مردم شرايطی را به وجود آورد که تنگ نظران و بدخواهان ايرانيان که کمر همت برای عدم تحقق مشارکت حداکثری بسته بودند اکنون نااميدانه و ناباورانه به روزهای پايانی انتخابات می نگرند.

او می افزايد: برخی گمان داشتند با نيامدن آقای خاتمی و ردصلاحيت هاشمی رفسنجانی، اميد را از مردم گرفته و با خيالی آسوده برنامه های خود را ادامه می دهند. غافل از اينکه با رفتار ايثارگرانه جناب آقای محمدرضا عارف و ائتلاف نهايی دلسوزان ايران، بار ديگر اميد به اردوگاه ملت بازگشت و احساس پيروزی در دل ها نمايان گشت. اکنون يک قدم تا بازگشت تدبير و اميد به ايران عزيزمان فاصله داريم. ايرانی که در اين هشت سال روزهای خوش کمتر به خود ديده پس کليد را بچرخانيم و طرحی نو در اندازيم که حاصل تعلل پشيمانی دوباره است.

محسن هاشمی: نياز جدی به اعتدال داريم

محسن هاشمی نيز طی يادداشتی نوشت:
با توجه به شرايطی که کشور از نظر سياست داخلی، خارجی و مشکلات اقتصادی پيدا کرده است مطمئنا ما اکنون به تغيير سياست‌ها، نگرش‌ها و واقع‌گرايی و اعتدال نياز جدی داريم. برای رسيدن به اين وضعيت هم مستلزم و نيازمند ‌ تغييراتی در سياست اجرايی و مسئولان اجرايی کشور هستيم؛ بنابراين برای اين تغيير بهترين روش در کشورهای توسعه‌يافته و در حال توسعه چيزی جز صندوق رای نيست. شايد بعضی بر اين اعتقاد باشند که بتوان از روش‌هايی غير از رای‌دادن هم به دموکراسی رسيد، اما بايد گفت که روش‌های ديگر نه‌تنها هزينه‌های سنگينی خواهد داشت بلکه به نتيجه هم نخواهد رسيد. استفاده از روش‌های ديگر علاوه بر هزينه، مشکلات بيشتری را برای کشور ايجاد می‌کند. با توجه به شرايطی که در حال حاضر پيش آمده لازم است که مردم تلاش کرده و از فرصت رای‌دادن استفاده جدی بکنند که حق مسلم آنان است. مردم بايد با آمدن پای صندوق‌های رای و استفاده از اين فرصت، نظر و عقيدشان را از طريق صندوق رای بيان کرده و پيگير آن باشند. اميدوار هستم مردم در روز ۲۴‌خرداد پای صندوق‌های رای حاضر شوند و با رای‌دادن شرايط کشور را به وضعيت مناسبی برسانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016