دوشنبه 27 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازدهی بورس از ۲۶ درصد گذشت

دماسنج بازار سرمايه امروز نيز در مدار رشد حرکت کرد و با افزايش ۵۱۵ واحدی رکورد جديدی را به ثبت رساند.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، شاخص بورس تهران که از روز شنبه و با مشخص شدن نتيجه اوليه انتخابات، روند جهشی خود را آغاز کرد و موفق به عبور از مرزهای ۴۶ و ۴۷ هزار واحدی شد، امروز و در سومين روز متوالی به حرکت صعودی خود ادامه داد و موفق به فتح سومين قله در سومين روز هفته شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به اين ترتيب بورس تهران از روز شنبه و همزمان با اعلام نتيجه اوليه آرا روند رو به رشد خود را آغاز کرده بود، در روز گذشته با رشد بيش از هزار واحدی شاخص و بازدهی ۲،۵ درصدی به اين روند شدت داد و امروز نيز در سومين روز متوالی در مدار رشد چرخيد.

بر اين اساس دماسنج بازار سرمايه امروز ۵۱۵ واحد رشد کرد و برای نخستين بار در طول تاريخ موفق به عبور از کانال ۴۸ هزار واحدی شد؛ با اين اتفاق شاخص بورس تهران رشد ۱،۰۸ درصدی را تجربه کرد و بازدهی بورس از ۲۶ درصد گذشت که ابن بازدهی در اين مدت بی سابقه است.

به اين ترتيب بورس تهران اين روزها روزهای خوشی را تجربه کرده و با هجوم نقدينگی به سمت بورس و تشکيل صف‌های خريد سنگين حتی در گروه های مغفول بورس همچون گروه بانکها مواجه شده و در کنار رکود بازار های سکه و ارز خود را برای فتح قله‌های جديد در روزهای آينده آماده کرده است.

به اعتقاد کارشناسان استقبال سرمايه‌گذاران از سياست‌های اقتصادی دولت منتخب، آرامش سياسی را به بورس برگردانده و در مقابل افت بازارهای سکه و طلا موجبات رونق بورس و افزايش نقدينگی را فراهم کرده است.

تشکيل صف‌های خريد سنگين در بورس تهران و رشد ۲،۵ درصدی شاخص در دومين روز معاملات هفته شد که با اين رشد بازدهی بورس تهران به ۲۵ درصد نزديک شد؛ بازدهی که در بازده زمانی سه ماهه بی سابقه است.

به اين ترتيب در بازار امروز شرکت‌های چادرملو، فولاد مبارکه، گل گهر، ملی مس، بانک پاسارگاد، بانک ملت، مپنا، بانک‌های پارسيان، تجارت، صادرات و اقتصاد نوين بيشترين تاثير را در شاخص بورس گذاشتند و در مقابل نفت و گاز پارسيان، هلدينگ خليج فارس و غدير مانع از رشد بيشتر شاخص همانند روزهای گذشته شدند.

در بازار روز دوشنبه بيش از ۶۱۶ ميليون سهم به ارزش ۲۲۵ ميليارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمايه برای اولين بار به ۲۳۰ هزار ميليارد تومان رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016