یکشنبه 2 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واردات خودرو جان گرفت

روزنامه بهار ـ واردات انواع خودرو سواری در حالی در نخستين ماه سال‌جاری با کاهش شديد ۶۸‌درصدی مواجه شد که در ماه ارديبهشت نه تنها اين کاهش جبران شد، بلکه واردات خودرو شش‌درصد افزايش يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ارديبهشت‌ماه سال‌جاری واردات انواع خودرو به کشور با رشد شش‌درصدی به ۳۰۶۲ دستگاه رسيد. ارزش خودروهای سواری وارداتی نيز با افزايش ۳۱/۵۶ ‌درصدی به ۸۱/۶ ميليون دلار رسيد.

اين رشد واردات در حالی رخ داد که در فروردين سال‌جاری واردات خودرو از نظر تعداد و ارزش به ترتيب ۶۸/۳۶ و ۶۳/۶۹‌درصد کاهش يافته و به ۵۱۸ دستگاه و ۱۲‌ميليون دلار رسيده بود.

با رشد وارداتی که در ارديبهشت‌ماه رخ داد مجموع واردات دوماهه خودرو به ۳۵۸۰ دستگاه رسيد که اين ميزان واردات نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت ۲۱‌درصدی را از نظر تعداد و افت ۱/۱‌درصدی را از نظر ارزش نشان می‌دهد.

ميانگين قيمت هر خودرو سواری وارداتی طی دوماهه ابتدايی امسال ۲۶‌هزار و ۹۹ دلار بود که نسبت به سال قبل افزايش ۲۵/۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

با اين حساب می‌توان نتيجه گرفت که ارديبهشت‌ماه واردات خودرو به کشور جان گرفته و در صورت ادامه روند کنونی واردات خودرو در ماه‌های آينده با رشد مواجه خواهد شد.

از ابتدای سال‌جاری تعرفه واردات خودرو به کشور پنج‌درصد کاهش يافت که شايد در نگاه اول اين موضوع باعث افزايش واردات خودرو به کشور شود. اگرچه واردکنندگان خودرو اعتقاد دارند هزينه‌های کلی واردات خودرو به شدت افزايش يافته و کاهش پنج‌درصدی تعرفه واردات تاثير ناچيزی بر افزايش واردات خودرو به کشور خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016