دوشنبه 3 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاهش نرخ دلار بر قيمت لوازم خانگی تاثيری نگذاشت

• «اگر هم کاهش قيمتی باشد خود را طی ۳ ماه آينده و در مهر ماه نشان می دهد اما طی ۲۰ سال گذشته هر گاه ارز گران شد حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد نرخ کالا رشد کرد و زمانی که نرخ ارز کاهش يافت تنها ۵ درصد اجناسی که گران شده بود ارزان شده است پس می بينيم که کاهش نرخ ارزچندان تغييری بر قيمت ها نخواهد داشت.»

ايلنا ـ رييس اتحاديه لوازم خانگی کشور گفت: کاهش نرخ دلار بر قيمت لوازم خانگی تاثيری نگذاشت.

محمد طهام پور، رييس اتحاديه لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار ايلنا با بيان اينکه خريد و فروش در بازار لوازم خانگی به آرامی صورت می گيرد اظهار داشت: هر چند نمی توان گفت اين بازار در رکود به سر می برد اما هم اکنون که در فصل گرما به سر می بريم تنها شاهد فروش کولرهای گازی و آبی در بازار آن هم زير قيمت واقعی آن هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: هم اکنون مردم اگر نياز جدی به يکی از لوازم خانگی نداشته باشند آن را تهيه نمی کنند اين در حالی است که در سالهای گذشته در اين فصل زمانی که مردم اقدام به جا به جايی منزل خود می کردند معمولا چند تکه از لوازم خانگی خود را تغيير می دادند اما هم اکنون با افزايش قيمت ها توان خريد لوازم خانگی جديد را ندارند همانطور که اين موضوع را شب عيد نيز شاهد بوديم.

رييس اتحاديه لوازم خانگی با بيان اينکه در حال حاضر کاهش نرخ دلار چندان تغييری در قيمت های لوازم خانگی بوجود نياورده است گفت: اگر هم کاهش قيمتی باشد خود را طی ۳ ماه آينده و در مهر ماه نشان می دهد اما طی ۲۰ سال گذشته هر گاه ارز گران شد حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد نرخ کالا رشد کرد و زمانی که نرخ ارز کاهش يافت تنها ۵ درصد اجناسی که گران شده بود ارزان شده است پس می بينيم که کاهش نرخ ارزچندان تغييری بر قيمت ها نخواهد داشت.

وی با اشاره به توقف واردات و ثبت و سفارش لوازم خانگی افزود: هم اکنون اکثر لوازم خانگی توليد داخل است و واردات متوقف شده و برای واردات مواد اوليه توليدات داخل هم بايد ارز مورد نياز آن تهيه شود.

طهام پور خاطر نشان کرد: به نظر می رسد انتظاراتی که در جامعه در خصوص بهبود مشکلات اقتصادی بوجود آمده فشار را بر روی دولت آتی افزايش خواهد داد.

وی گفت: خوشبختانه بازار در حال حاضر در آرامش به سر می برد و صنف لوازم خانگی نيز مانند گذشته همه سرمايه خود را تبديل به کالا نمی کنند اما پيش از اين بدليل عدم اعتماد همه اقدام به تهيه کالا و دپوی آن در انبارها می کردند.

طهام پور افزود: هم اکنون توليدات داخل افزايش يافته و مازاد توليد نيز در کشور وجود دارد.

وی در خاتمه تصريح کرد: اتحاديه ها می توانند بهترين مشاور اقتصادی برای دولت آتی باشند هر چند در دولت آقای احمدی نژاد از اين پتانسيل استفاده نشد اما اميدواريم در دولت آقای روحانی تصميم گيری ها با مشاوره گرفتن از اتحاديه ها انجام شود و روابط خارجی نيز تسهيل شود تا با رويکردی متفاوت با کشورهای هدف تجارت داشته باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016