سه شنبه 4 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست سفیدسازی پرچم سازمان تأمین اجتماعی از حسن روحانی

بنا به خبر دريافتی نامه فعالان تأمین اجتماعی با درخواست سفیدسازی پرچم سازمان تأمین اجتماعی و عدم دخالت امور سیاسی در این سازمان تقدیم حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب شد.

در نامه یاد شده مهم‌ترین درخواست‌های این گروه، از رئیس‌جمهور آینده برای صیانت از حقوق بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و سایر ذینفعان سازمان مورد تأکید قرار گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این گروه از فعالان حوزه رفاه و تأمین اجتماعی، در زمان تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری اقدام به ارسال بیانیه عمل سازمان تأمین اجتماعی به ستادهای مرکزی کاندیداها و تبیین انتظارات و توقعات مرتبط با این سازمان از ایشان کرده بودند.

در نامه تقدیمی به رئیس‌جمهور منتخب که به امضای علی حیدری رئیس‌ هیئت‌مدیره انجمن راز تسنیم حیات رسیده آمده است: سازمان تأمین اجتماعی طی سالهای اخیر دستخوش تغییرات و تحولات نامساعدی شده است و بنظر می رسد یکی از اولویت‌های دولت متبوع جنابعالی می بایست انجام اقدامات توسعه‌ای و اصلاحی برای ترمیم و جبران خسارات وارده به این سازمان بزرگ مقیاس ملی باشد.

در ادامه نامه از اصلاح اساسنامه این سازمان بر اساس اصل سه جانبه‌گرائی (کارگر،کارفرما و دولت) و به رسمیت شناختن شخصیت حقوقی مستقل و استقلال مالی- اداری آن بعنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی، سفید سازی پرچم سازمان تأمین اجتماعی و عدم مدخلیت امور سیاسی و ... در انتخاب ارکان عالی آن و سایر تصمیم گیری‌های مربوطه، حفظ یکپارچگی و انسجام درونی سازمان در بخش‌های درمان، بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری، تجدید ساختار و سازماندهی مجدد سازمان تأمین اجتماعی با عطف توجه به بخش های‌فکری و آینده‌پژوهی (تحقیق و توسعه و برنامه‌ریزی) و اتخاذ رویکردهای بیمه‌ای (غیر حمایتی) مبتنی بر اصول، قواعد و محاسبات بیمه ای در تصمیمات مرتبط با سازمان به عنوان مهم‌ترین مواردی که باید مورد توجه دولت آینده قرار گیرد اشاره شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016