چهارشنبه 5 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اصلاح‌طلبان شورای شهر: تقاضای بازشماری ۱۰درصد آرای تهران

فاطمه جمال‌پور ـ روزنامه شرق ـ تعجيل مهدی چمران برای آغاز به کار زودتر شوراها و تصويب دوفوريت اصلاح قانون تجميع انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و رياست‌جمهوری که با حضور او در مجلس همراه بود، با مخالفت مجلس روبه‌رو شد اين درحالی است که اصلاح‌طلبان به نتيجه انتخابات شورای شهر تهران معترض هستند و خواستار بازشماری ۱۰درصد آرای تهران هستند. اين اعتراض از جانب اصلاح‌طلبانی که ۹۰درصد اعضای علی‌البدل شورا را شامل می‌شوند، پيگيری می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنها همچنين با نماينده حسن روحانی رييس‌جمهور منتخب مذاکره کرده‌اند و اعتراضشان به فرمانداری همچنان بی‌پاسخ مانده است.

در عين بی‌پاسخ‌ماندن اعتراض اصلاح‌طلبان در جريان بررسی دوفوريت اصلاح قانون تجميع انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و رياست‌جمهوری ديروز در مجلس «مهرداد بذرپاش» پيشنهاد اين دوفوريت را مطرح کرد و «سيدحسين نقوی‌حسينی» نيز در مخالفت با اين پيشنهاد گفت: همان‌طور که استحضار داريد نتيجه انتخابات شورای شهر و روستا هنوز در بسياری از شهرستان‌ها تاييد نشده و هيات‌های نظارت در حال بررسی اعتراضات هستند و با توجه به اينکه اين قانون تقريبا يک ماه نيز از زمان تصويب آن نمی‌گذرد، نبايد با دوفوريت، آن را تغيير دهيم.

اين در حالی است که «ابراهيم نکو»، عضو هيات عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر تهران درخصوص آخرين وضعيت بررسی شکايت کانديداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تهران گفت: «بعد از اتمام بررسی اين شکايات در هيات‌های اجرايی‌، ‌هيات‌های نظارت در شهرستان‌ها در حال رسيدگی هستند که پيش‌بينی می‌شود کار آنها تا پايان هفته به پايان برسد.»

«افشين حبيب‌زاده» يکی از اعضای علی‌البدل شورای شهر تهران که تنها اصلاح‌طلبی است که اعتراضش از سوی فرمانداری وارد دانسته شده است، درباره اعتراض خود به «شرق» گفت: در حال حاضر مسوولان فرمانداری در حال شمارش ۱۰درصد آرا هستند و اعتراض من به دليل تشابه اسمی صورت گرفته و در انتظار اعلام نتيجه اعتراض از سوی مسوولان فرمانداری هستم.

«زهرا صدراعظم‌نوری» ديگر عضو علی‌البدل شورای چهارم معترض به نتيجه انتخابات شورای شهر در اين زمينه به «شرق» گفت: اصلاح‌طلبان علی‌البدل معترض به نتيجه انتخابات اعتراض خود را به فرمانداری تهران به‌عنوان رييس هيات اجرايی انتخابات شورای شهر اعلام کرده‌اند و به صورت فردی و جمعی پيگير بوده‌ايم اما متاسفانه تاکنون پاسخی از طرف فرمانداری داده نشده است.

وی افزود: با توجه به جو قالب در کشور و اقبال مردم به اصلاح‌طلبان اعتراض جمعی ارايه شده است چرا که ۹۰درصد اعضای علی‌البدل اصلاح‌طلب هستند و بدون اينکه بخواهيم نتيجه انتخابات را زير سوال ببريم و خدشه‌دار کنيم با توجه به همزمانی دو انتخابات شوراها و رياست‌جمهوری و فشار و خستگی کار خواستار شمارش ۱۰درصد آرای ۴۳نفر اول هستيم تا بتوانيم صورت‌جلسه‌های تجميعی را مشاهده کنيم اما متاسفانه تاکنون فرمانداری پاسخ روشنی به اين درخواست نداده است و به هيچ‌کدام فرصت ديدار با فرماندار را پيدا نکرده‌ايم و از ميان اصلاح‌طلبان تنها به اعتراض افشين حبيب‌زاده پاسخ داده شده و جالب اينکه اعتراض سيدمناف هاشمی معاون سابق قاليباف که نفر ۶۴ است و عليرضا احمدی معاون آموزش‌وپرورش دولت احمدی‌نژاد که نفر شصت و يکم است مورد قبول واقع شده است که جای تعجب دارد.

صدراعظم نوری تاکيد کرد با توجه به بی‌نتيجه‌ماندن اعتراضمان به هيات اجرايی به هيات نظارت استان هم اعتراض کرده‌ايم و با هيات نظارت مرکزی و نمايندگان مجلس هم مذاکراتی داشته‌ايم. همچنين از طريق نمايندگان رييس‌جمهور منتخب نيز اعتراضمان را پيگيری می‌کنيم و با مهندس ترکان در اين زمينه صحبت شده است و وی ترک‌نژاد نماينده رييس‌جمهور منتخب در وزارت کشور را برای پيگيری امور به اصلاح‌طلبان معرفی کرده است. وی در ادامه تاکيد کرد: درخواست ما کاملا قانونی و منطقی است و با توجه به اينکه آرای مردم حق‌الناس است، انتظار داريم مسوولان امر پيگير احقاق حقوق باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016