چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پايان اعتصاب غذای خسرو کردپور در زندان

آژانس خبری مکوريان - سرويس حقوق بشر - کمال حسينی - مديرمسول موکريان پس از ۲۵ روز به اعتصاب غذای خود پايان داد.

براساس خبر رسيده به آژانس خبری موکريان، خسرو کردپور، روزنامه نگار و مدير آژانس خبری مکريان روز سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ماه سال جاری در پی درخواست های مکرر خانواده، وکلا و دوستان، پس از ۲۵ روز به اعتصاب غذای خود پايان داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


براساس همين خبر، اين اقدام در پی آن صورت گرفته است که خسرو و مسعود کردپور پس از ۲ ماه تحمل بازداشت در انفرادی بازدشتگاه اطلاعات سپاه اروميه هم اکنون به "بند" بازداشتگاه همان نهاد منتقل شده اند. برادران کردپور قبل از آن حدود ۱۰ روز را در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر مهاباد سپری کردند و سپس در ۲۶ اسفندماه گذشته به اروميه انتقال داده شدند.

به گزارش خبرگزاری مکريان و به نقل از وکلای مدافع خسرو و مسعود کردپور، بازپرس ويژه پرونده کردپورها تمديد بازداشت اين دو روزنامه نگار کرد را برای سومين بار به مدت ۲ماه ديگر تاييد کرده است. وکلای مدافع برادران کردپور امروز چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ماه ۹۲ اعتراض خود را نسبت به اين اقدام غيرمنتظره دستگاه قضايی اعلام کرده اند.

گفتنی است؛ نهادهای امنيتی و قضايی مربوطه تاکنون به جمالی و مزين، وکلای خسرو و مسعود کردپور اجازه ملاقات با موکلانشان را نداده اند و براساس گفته هردو وکيل، تا اين لحظه اطلاعی از اتهام يا اتهام های احتمالی برادران کردپور در دست نيست.

گفته می شود، برادران کردپور در اين مدت تاکنون بازجويی نشده اند و به نظر می رسد اراده مقام های مربوطه بر اين است که اين دو روزنامه نگار را تا بعد از انتخابات رياست جمهوری همچنان در بازداشت نگه دارند تا فضای خبری و رسانه ای کردستان در سکوت باقی بماند.

يادآور می گردد خسرو کردپور ۱۷ اسفندماه سال گذشته در منزل شخصی خود توسط نيروهای اطلاعات مهاباد بازداشت شد. دو روز بعد مسعود کردپور که برای پيگيری وضعيت برادرش به اطلاعات مهاباد مراجعه می کند، وی نيز بازداشت می شود. در اين مدت و تاکنون خانواده برادران کردپور تنها يکبار توانسته اند با آنان ملاقات کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016