دوشنبه 10 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد خاتمی: ملت، طرح شکست اصلاح‌طلبی را ناکام گذاشت

ايسنا ـ حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمی به مراسم تجليل از محمدرضا عارف در يزد پيام فرستاد.

به گزارش ايسنا؛ متن اين پيام بدين شرح است:

«رويداد مبارکی که در انتخابات اخير پديدار و پيروز شد، طرح شجاعانه مطالبات واقعی ملی بود که خود را با مشکلات و تهديدهای بزرگی در درون و بيرون مواجه می‌ديد و اثبات اين مطلب که از طريق گفتمان و انديشه و شيوه اصلاح‌طلبی می‌توان به مقصود رسيد. اين در حالی بود که اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان طی سال‌های گذشته مورد بی‌مهری‌ها، حذف و طردها و اتهام‌های سنگين و تحت فشارهای سياسی و امنيتی بودند. پيروزی واقعی متعلق به ملتی بود که اکثريت، خواستار تغيير نه در نظام که درون نظام بودند و در مواضع، شعار و بيانات دو نامزد محترم آن‌ها را يافتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ملت با هوشياری، طرحی را ناکام گذاشت که حذف و شکست توأمان اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان را می‌خواست و در انتخابی شگفت‌انگيز پيروزی گفتمان اصلاح‌طلبی را رقم زد. منش جناب آقای دکتر عارف از يک طرف که با صراحت بيانگر مواضع اصلاح‌طلبانه و طرح مطالبات به حق مردم بود و از طرف ديگر با گذشت، پيروزی اصلاح‌طلبان را بر شکست توأمان اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان ترجيح می‌داد، ستودنی است.

آنچه در اينجا می‌ماند، پافشاری همه ما بر روی همين مطالبات و تذکر دائم به حفظ رويکردی است که در جريان انتخابات از جمله در مواضع جناب آقای دکتر روحانی ارائه شد و مورد قبول اکثريت قاطع قرار گرفت. در عين حال همواره وظيفه جامعه بر پرهيز از شتاب‌زدگی و افراط در بيان مطالبات و رسيدن به آن‌ها را نبايد از ياد برد. بايد خواستار حفظ جهت و رويکرد از سوی متوليان باشيم.

ضمن آرزوی موفقيت برای رئيس‌جمهور منتخب به خصوص در تامين خواست رای‌دهندگان، از آقای دکتر عارف نيز که با مسئوليت در عرصه حضور يافتند و در نهايت زمينه موفقيت گفتمان اصلاح‌طلبی را با گذشت فراهم آوردند، سپاسگزاری می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016