سه شنبه 11 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعزام ميرحسين موسوی به همراه زهرا رهنورد به بيمارستان قلب تهران

کلمه ـ صبح روز سه شنبه يازدهم تير ماه، ميرحسين موسوی در ميان نيروهای امنيتی برای معاينات پزشکی به بيمارستان قلب تهران اعزام شد.

به گزارش کلمه، سال گذشته ميرحسين موسوی در حبس خانگی دچار عارضه قلبی شده بود و طبق پروتکل های پزشکی بايد دو ماه پيش برای انجام معاينات پزشکی معمول به بيمارستان اعزام می شد. ولی وی امروز با تاخير چند ماهه به همراه خانم زهرا رهنورد و در ميان نيروهای امنيتی به بيمارستان قلب رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش، وضعيت جسمی ميرحسين موسوی و نيز نتايج آزمايشات و عادی گزارش شده است.

همچنين گزارش شده است که خانم رهنورد در حضور پرسنل و کادر بيمارستان به نيروهای امنيتی به محروميت از ديدار با دختران خود اعتراض کرده است.

شهريور ماه سال گذشته ميرحسين موسوی در حبس خانگی دچار عارضه قلبی شد و در ميان تدابير شديد امنيتی به بخش سی‌سی‌يو بيمارستان قلب تهران منتقل و تحت عمل آنژيو گرافی قرار گرفت.

پس از آن بود که در آبان ماه، ميرحسين بدنبال درد و ناراحتی در قلب و همچنين نوسان شديد فشار خون بار ديگر به بيمارستان منتقل شد.

هر چند که قرار بود در بيمارستان تست ورزش نيز بر روی ميرحسين انجام گيرد اما به دليل اينکه پزشکان احتمال دادند اين تست فشار زيادی بر بدن وی بياورد، انجام آن را به زمان ديگری موکول کردند.

منابع بيمارستانی بارها اعلام کرده اند که پروتکل های استاندارد پزشکی درباره بيماری ميرحسين موسوی رعايت نمی‌شود. اين در حالی است که بيماری وی پيش از زندان خانگی سابقه نداشته است.

پيش از اين علی شکوری راد، پزشک متخصص، درباره وضعيت پزشکی ميرحسين موسوی گفته بود: در يکی از رگ های قلب آقای موسوی که تنگ شده بوده، استنت گذاشته اند.

شکوری راد در آن زمان گفته بود: ميرحسين موسوی در چند ماه اخير مشکلاتی پيدا کرده بوده و نياز به اقدامات درمانی داشتند که اگر زودتر انجام می شد حتما با پروتکل پزشکی سازگارتر بوده است.

انجمن اسلامی جامعه پزشکی از مسئولان خواسته بود که به وضعيت سلامتی رهبران جنبش سبز، تحت نظارت پزشکان مورد تاييد ايشان رسيدگی شود تا خانواده ها از نگرانی بيرون آيند.

با توجه به شرايط جسمی زهرا رهنورد و ميرحسين موسوی، خانواده ی اين دو همراه جنبش سبز خواستار انتشار بولتن سلامت اين دو همراه زندانی و معاينه مستمر توسط پزشک شناخته شده و قابل اطمينان خانواده و همچنين امکان تماس مستمر و ارتباط منظم و همچنين رفع هرگونه سخنان تهديدآميز از جانب ماموران شده اند.

پيش از اين، شورای هماهنگی راه سبز اميد برای رفع نگرانی افکار عمومی خواستار آن شده بود که پزشک مورد اعتماد ميرحسين موسوی، وی را معاينه و بولتن رسمی وضعيت سلامت آقای موسوی را به طور رسمی و منظم منتشر کند و در اختيار همگان قرار دهد.

با آنکه بيش از هشتصد و شصت روز از حبس خانگی ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد و مهدی کروبی می گذرد، هنوز به هيچ يک از خواسته های خانواده آنها و افکار عمومی مبنی بر ارائه اخبار در مورد سلامت رهبران جنبش سبز پاسخی داده نشده و عملکرد و اظهارات ماموران نيز همواره بر نگرانی ها افزوده است.

اين در حالی است که دختران ميرحسين و رهنورد از شنيدن صدای پدر و مادر خود نيز محرومند. در ۸ ماه گذشته از سه دختر ميرحسين و رهنورد، يکی از آنها يک ملاقات و ديگری دو ملاقات داشته. ديدار اول مربوط به عيد نوروز می‌شود و ديدار بعدی که به صورت محدود و امنيتی تنها با يکی از دختران برگزار شد مربوط به ديدار دو هفته پيش “کوکب”، فرزند ارشد خانواده است. از آن پس ديگر هيچ خبری مطلقا نرسيده است. تماس های محدود تلفنی که گاه ماهها قطع می‌شود در حال حاضر وجود ندارد. بيشترين ارتباط ميرحسين و رهنورد با خارج از زندان خانگی، ديدارهايی با مادر خانم رهنورد است که گاهی اوقات برقرار می شود.

دختران موسوی علاوه بر محروميت از ديدار با خانواده خود نگران سلامت والدين و چگونگی انجام معاينات پزشکی نيز هستند. زهرا رهنورد که از بيماری آرتروز رنج می برد نيز از شدت درد نياز به تزريق آمپول کورتون دارد. ولی تاکنون گزارشی از رسيدگی پزشکی به وی ارائه نشده است.

خبر تکمیلی

خبرنگار کلمه کسب اطلاع کرد که پزشکان متخصص به دلیل وجود علایم سرگیجه و تداوم افت فشار خون تشخیص و اصرار به بستری شدن آقای موسوی برای بررسی بیشتر مساله داشته اند که این مساله با مخالفت ماموران امنیتی مواجه شده است.

مراقبت های پس از حمله قلبی و انتشار بولتن سلامتی همواره از درخواستهای خانواده اقای موسوی بوده است چرا که در چند مورد این مساله با تعلل و تاخیر پزشکان معتمد وزارت اطلاعات مواجه بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016