سه شنبه 28 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عفو بين‌الملل آزادی موسوی و کروبی را از روحانی خواستار شد

• سازمان عفو بين‌الملل از حسن روحانی درخواست کرده تا موسوی و کروبی و ديگر زندانيان سياسی را آزاد کند. اين سازمان همچنين خواسته مقامات ايران هرچه زودتر اجازه ديدار احمد شهيد از ايران را صادر کنند.

دويچه وله ـ سازمان عفو بين‌الملل طی بيانيه‌ای پيروزی حسن روحانی در انتخابات رياست جمهوری ايران را فرصتی جديد برای توقف نقض حقوق بشر در اين کشور دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسيبه حاج صحراوی، قائم مقام مدير بخش خاورميانه و شمال آفريقا در سازمان عفو بين‌الملل از حسن روحانی رئيس جمهور جديد ايران خواسته تا به وعده‌های خود در زمينه حقوق بشر عمل کند. وی گفته: «منشور پيشنهادی آقای روحانی اگر عملی و اجرايی شود، می‌تواند اولين قدم قاطع به سوی اجرای حقوق بشر در ايران باشد».

قائم مقام بخش خاورميانه عفو بين‌الملل البته تصريح کرده که مردم تنها با وعده‌ قانع نمی‌شوند و انتظار يک اقدام روشن و مشخص را دارند. حاج صحراوی در توضيح اين اقدام روشن گفته است: «اين قدم می‌تواند آزادی زندانيان سياسی و در بين آنها ميرحسين موسوی و مهدی کروبی باشد، همانگونه که در شعارهای مردم بعد از اعلام نتايج انتخابات شنيده شد».

در بيانيه عفو بين‌الملل به سخنان روحانی پس از انتخابش به عنوان رئيس جمهوری اشاره شده که گفته بود هيچگاه قول‌هايی را که به مردم داده است فراموش نخواهد کرد. عفو بين‌الملل تصريح کرده که اين سازمان فعاليت‌های روحانی را رصد خواهد کرد تا مطمئن شود که او به عهد خود وفادار می‌ماند.

قائم مقام بخش خاورميانه عفو بين‌الملل با اشاره به وعده‌های حسن روحانی در زمينه آزادی بيان، آزادی فعاليت احزاب و انجمن‌ها، رفع تبعيض و تفکيک جنسيتی و بهبود قوانين به نفع زنان، انتخاب او را فرصتی برای مقامات حکومت ايران دانسته تا در ارزيابی خود از اهميت گردن نهادن به قانون تجديد نظر کنند.

حاج صحراوی انتخاب حسن روحانی را شانسی برای تغيير واقعی زندگی مردم در ايران دانسته اما تاکيد کرده که بايد ديد روحانی چگونه و تا چه حد می‌تواند و می‌خواهد به شعارهای انتخاباتی‌اش پايبند بماند و يک اصلاحات واقعی را پيش ببرد.

به عنوان يک قدم نمادين و مشخص برای تحقق وعده‌‌های داده شده، عفو بين‌الملل از حسن روحانی و مقامات ايرانی خواسته تا با نهادهای حقوق بشری سازمان ملل همکاری کنند و به گزارشگر ويژه حقوق بشر اجازه دهند تا بلافاصله از ايران ديدن کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016