چهارشنبه 12 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه تند کنگره به اوباما در مورد روحانی و ايران: هيچ نشانه ای از ميانه روی در سياست هسته ای حسن روحانی وجود ندارد

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : در حاليکه کشورهای مختلف دنيا، لحن رئيس جمهور منتخب ايران را بسيار مثبت ارزيابی کرده و از پيروزی او استقبال کرده اند، کنگره ی آمريکا در اقدامی عجيب که نشان از عصبانيت اعضای تندروی آن دارد، از روحانی انتقاد کرد و خواستار افزايش فشارها بر ايران شد.

به گزارش سرويس بين الملل انتخاب، اعضای کميته سياست خارجی کنگره آمريکا طی نامه ای به اوباما رئيس جمهور ايالات متحده از او خواستند که با توجه به حمايت روحانی از برنامه هسته ای ايران و عدم مشاهده ميانه روی از سوی رئيس جمهور منتخب ايران در اين مسئله تحريم ها را در روزهای آتی افزايش دهد.

متن اين نامه در پی می آيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهور عزيز!

مردم ايران اخيرا به حسن روحانی رئيس جمهور جديد خود رای دادند. رئيس جمهور منتخب به عنوان ميانه رو ترين کاندبدا تحت پروسه محدود انتخابات ايران شناخته می شد.

در واقع، بيش از ۶۰۰ کانديدای بالقوه توسط گروهی از حقوق دانان رد صلاحيت شدند. درحاليکه اين انتخابات از نظر استانداردهای بين المللی آزاد و منصفانه نبود، نتيجه اش نارضايتی قابل توجه مردم ايران را از دولتی که اين کشور را منزوی کزده نشان داد.

متاسفانه نتيجه انتخابات ايران هيچ نشانه ای مبنی بر بازگشت اين کشور از راه دستيابی به توانايی هسته ی نظامی از خود نشان نداده است.

روحانی رئيس جمهور منتخب زمانيکه برنامه غيرقانونی اين کشور در حال انجام يود به عنوان مذاکره کننده هسته ای فعاليت داشت و اکنون هم حمايت خود از جاه طلبی های هسته ای ايران را در نخستين کنفرانس مطبوعاتی خود نشان داد.

در واقع، هيچ نشانه ای از "ميانه روی" در سياست های هسته ای روحانی که ادامه ی سياست هايی است که به شدت مورد مخالفت جامعه بين المللی بوده، وجود ندارد.

بعلاوه، تصميمات در زمينه ی هسته ای و سياست خارجی به طور کلی در دستان آيت الله خامنه ای رهبر عالی ايران است.

براساس گزارش اخير آژانس، ايران در حال سرعت بخشيدن به تلاش های هسته ای خود است.

هدف ديپلماتيک ما بايد دستيابی به حل و فصل اين ماجرا از راه مذاکره ای که در آن ايران با تعطيلی برنامه هسته ای خود موافقت می کند، باشد. برای محقق شدن آن، ايران با با فشار تشديد شده ای مواجه شود. اين به معنای اجرای تحريم های فعلی در دولت شما و گام های قانونی برای بستن راه های گريز و گستردن حيطه آن است.

ما به عنوان اعضای کميته سياست خارجی از اعمال تحريم های جديد متشکريم و از شما مصرانه می هخواهيم که فشارها را در روزهای آتی افزايش دهيد.

يک اقدام جديد و مثبت می تواند توسعه تحريم ها به بخش های معندن، مهندسی و ساخت و ساز ايران باشد.

ما قصد تقويت تحريم ها را از طريق قانون های جديد مصوب کميته که در کنگره منتظر تاييد است را داريم.

اين مهم است که شما هيچ شکی در ذهن دولت ايران باقی نگذاريد که ايالات متحده برای جلوگيری تهران از دستيابی به تسليحات هسته ای، هرانچه بتواند به کار می بندد.

با احترام


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016