شنبه 15 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: حضور ۷۲ درصدی مردم در انتخابات نمونه‌ دموکراسی است

• حضور بيش از ۷۲ درصد از مردم در انتخابات نمونه‌ای از دموکراسی است که توانست ظرف دو هفته تبليغات چنين انتخابات سالم و آبرومندی را برگزار کند، به‌طوری که حتی مغرضان نيز به اين حضور گسترده اعتراف کردند.

ايلنا: آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در ديدار با روحانيون خراسان‌ رضوی گفت: حضور بيش از ۷۲ درصد مردم در انتخابات، نمونه‌ای از دموکراسی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا از مشهد، آيت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در ديدار يا جمعی از روحانيون و علمای استان خراسان‌رضوی؛ حضور روحانيت در بخش‌های مختلف را ناشی از مردمی بودن آنان دانست و اظهار داشت: مردم در اين انتخابات نشان دادند که با آگاهی کامل از همه سطوح جامعه، نقش سازنده‌ای در خلق حماسه سياسی داشته و با کمک و همياری اين مردم می‌توانيم به حماسه اقتصادی نيز دست يابيم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افراط و تندروی‌ها را نه تنها برای جامعه بلکه برای دين نيز مضر دانست و تاکيد کرد: همه بايد با زنده نگه داشتن اميد به آينده در بين آحاد جامعه، با اقدامات صحيح خوشحالی مردم را تداوم بخشيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به فشارهای وارده از سوی آمريکا و غربی‌ها در گسترش تحريم‌ها گفت: برخی سياست‌های غلط کشور را با مشکلاتی روبرو ساخت که بايد با تعاملی سازنده با دنيا، آن‌ها را تبديل به فرصت کنيم.

آيت‌الله رفسنجانی با اشاره به ناکامی تلاش رسانه‌های غربی در القای فرمايشی بودن انتخابات و تاثيرگذار نبودن آرای مردم گفت: حضور بيش از ۷۲ درصد از مردم در انتخابات نمونه‌ای از دموکراسی است که توانست ظرف دو هفته تبليغات چنين انتخابات سالم و آبرومندی را برگزار کند به‌طوری که حتی مغرضان نيز به اين حضور گسترده اعتراف کردند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مردم با اکثريت آرا فردی را انتخاب کردند که علاوه بر تحصيلات فقهی دارای دکترای حقوق، سابقه طولانی و ارزشمندی در مراکز حساسی از جمله شورای امنيت ملی، پدافند هوايی، مجلس خبرگان و مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع داشته است و واقعيت اين انتخابات بازگشت اعتماد و اطمينان مردم به روحانيت است.

آيت‌الله رفسنجانی سپس به تشريح اوضاع منطقه به‌ويژه عراق، افغانستان، لبنان، سوريه، مصر و القاعده پرداخت و گفت: يکی از ضرورت‌های جهان اسلام حفظ وحدت همه جانبه‌ای است که در ديدار با آيت‌الله العظمی سيستانی نيز مورد تاکيد وی قرار گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پايان با اشاره به نزديکی ماه مبارک رمضان، ماه رحمت، برکت و مغفرت، حضور روحانيون در شهر‌ها و روستا‌ها، ضرورت تقويت و اميد به‌وجود آمده در اقشار مختلف مردم را مورد تاکيد قرار داد و گفت: با تکيه بر عقل و اعتدال می‌توانيم همه مشکلات را پشت سر بگذاريم.

در ابتدای اين ديدار آيت‌الله واعظ طبسی توليت آستان ‌قدس رضوی و نماينده ولی‌فقيه در استان ضمن خير مقدم به حضار به تشريح مسائل بين‌المللی پرداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016