چهارشنبه 19 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشايی: شايد احمدی‌نژاد روزنامه راه‌بياندازد

اسفنديار رحيم‌مشايی در پاسخ به اين سوال که بعد از پايان دولت به چه کاری مشغول خواهيد شد، گفت: در اين ارتباط برنامه خاصی ندارم و بيشتر فعاليت‌هايمان معطوف به کارهای مطالعاتی خواهد شد.

آفتاب: مشاور رييس‌جمهور در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در مورد مهم‌ترين گفتمان احمدی‌نژاد، گفت: به نظر من بارزترين گفتمان احمدی‌نژاد بحث توحيد است. گفتمان توحيد يعنی اين‌که انسان در برابر همه مسائل پيرامونی خود مسئول است. دولت در قبال جامعه، ارزش‌ها و آرمان‌ها مسئول است و سعی دولت بر اين بوده که بر اساس اين اصل حرکت کند و در واقع در راستای پايبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی برنامه‌ريزی و حرکت کند و به شعار بسنده نکند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين‌که دولت وظيفه خود را خدمت‌رسانی به مردم بر اساس گفتمانی که تعريف کرده دانسته است، تصريح کرد: در اين دوره تلاش شد خدمت‌رسانی به مردم نسبت به گذشته افزايش پيدا کند و عدالت در توزيع ثروت ملی مورد تاکيد قرار بگيرد و امکانات در کشور به صورت عادلانه توزيع شود.

مشاور رييس‌جمهور با بيان اين‌که دولت با توجه به گفتمان خود تلاش کرد که در مسائل مختلف عدالت را مورد توجه قرار دهد، اظهار کرد: در بحث سياست داخلی و خارجی نيز اين موضوع مورد توجه قرار گرفت.

مشايی با بيان اين‌که بر اساس اين گفتمان ظلم مورد قبول نيست و بايد در برابر سلطه ايستاد، گفت: مردم صاحبان اصلی کشور هستند و به تبع آن صاحبان اصلی دولت نيز محسوب می‌شوند و ما در اين دوره شاهد بوديم که دولت نسبت به مردم يک احساس مسئوليت شديد داشت و اين امر از سوی رييس‌جمهورو اعضای دولت به هر نحو ممکن مورد توجه قرار گرفت.

وی با بيان اين‌که از اولويت‌های مهم دولت، ‌رسيدگی به مشکلات و نيازهای مردم بود، اظهار کرد: ما سعی کرديم در برخورد و حل مشکلات مردم با تساوی رفتار کنيم، البته کسانی که ضعيف‌تر بودند و يا امکانات کمتری داشتند در اولويت قرار داشتند.

مشاور رييس‌جمهور در پاسخ به اين سوال که آيا آقای احمدی‌نژاد و شما برای تداوم گفتمان خود اقدام به تشکيل حزب خواهيد کرد يا نه؟ گفت: ما قائل به حزب نيستيم. گفتمان آقای احمدی‌نژاد همان گفتمان مردم و انقلاب اسلامی است، گفتمان شخصی نبود و ايشان تلاش کردند که اين گفتمان را احيا کنند. ايشان در واقع گفتمان انبياء، مهدويت و انقلاب اسلامی را مطرح کردند و در راستای احيای آن تلاش کردند و به نظر اين گفتمان به قدر کافی در جامعه نهادينه شده البته آقای احمدی‌نژاد قطعا در هر شرايط با استفاده از ابزار، وسيله‌ها و تريبون‌هايی که در اختيار دارند تلاش می‌کنند انعکاس‌دهنده اين گفتمان باشند.

وی افزود: نگرانی از به حاشيه رفتن اين گفتمان وجود ندارد.

مشايی در پاسخ به اين سوال که آيا ممکن است آقای احمدی‌نژاد اقدام به راه‌اندازی روزنامه‌ای کند؟ گفت: در اين مورد صحبتی نشده است، ولی بعيد نيست البته من شخصا تمايل به کارهای سياسی ندارم و خيلی نقش‌آفرين در اين زمينه‌ها نيستم، ولی وجود رسانه می‌تواند موثر باشد و جامعه به رسانه نياز دارد.

مشاور رييس‌جمهور همچنين در مورد راه‌اندازی بنياد بهار از سوی وی يا احمدی‌نژاد، اظهار کرد: من نمی‌دانم چه کسی اين را مطرح کرده و در دولت نيز چنين بحثی مطرح نشده است و شايد اين انتظاری باشد که در جامعه وجود دارد، ولی تشکيل آن بد نيست و کار خوبی است و اگر کسی اين کار را انجام دهد ما از او حمايت می‌کنيم ولی اگر منظور شما اين باشد که ما برنامه‌ای در اين زمينه داشته باشيم، ما در اين ارتباط صحبتی نکرده‌ايم.

وی همچنين با بيان اين‌که گفتمان بهار وقتی از سوی احمدی‌نژاد مطرح شد مورد استقبال قرار گرفت، گفت: آقای احمدی‌نژاد اين گفتمان را در سطح ملی و بين‌المللی مطرح کردند و گفتمان بهار در واقع ترجمان زيبا، عميق و سطح بالايی از گفتمان مهدويت است، نويددهنده آينده روشن برای بشريت و در برگيرنده منافع همه است.

به گزارش ايسنا،مشايی با تاکيد بر زيبا بودن اين گفتمان، اظهار کرد:‌ ممکن است در مورد اين گفتمان فعاليت‌های مختلفی انجام شود، اقدامات فرهنگی صورت بگيرد و کسی نيز اقدام به راه‌اندازی بنياد در اين زمينه کند، ولی از طرف ما برنامه‌ای در اين ارتباط وجود نداشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016