سه شنبه 4 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش نمايندگان مجلس به سخنان الهام در مورد احمدی نژاد و امام زمان

خانه ملت: نمايندگان مجلس به اظهارات ديروز الهام مبنی بر بازگشت و رجعت احمدی نژاد واکنش نشان دادند.

موضوع رجعت احمدی نژادبرگرفته ازتفکرانجمن حجتيه است

عضو فراکسيون روحانيون مجلس برخی ادعاها درباره رجعت و ظهور از سوی احمدی نژاد و همفکران او در دولت را گزاف و سنگين توصيف کرد و يادآور شد: کسانی که مسائل انتظار و مهدويت را به اين صورت در جامعه مطرح ميکنند، با انجمن حجتيه ارتباط فيزيکی يا فکری دارند.

محمد باقری با اشاره به اظهارات احمدی نژاد و الهام مبنی بر بازگشت و رجعت احمدی نژاد همراه با حضرت وليعصر (عج) در زمان ظهور گفت: در دولت احمدی نژاد فرصتی فراهم شد تا افرادی که کارشناس و صاحب نظر نيستند در حوزه های مختلف اظهار نظر کنند؛ در بحث مهدويت و انتظار نيز هر يک از دولتمردان به خود اجازه داد تا برداشت خود از موضوع رجعت و ظهور را در جامعه مطرح و با اعتقادات مردم بازی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی افزود: برای کشور ما که به عنوان شيعه در جهان مطرح است و می خواهيم در جهان معاصر، زمينه طرح بحث های کارشناسی در موضوع مهدويت و انتظار را ايجاد کنيم، طرح اينچنينی مسائل، وهن شيعه است و برای ايران اسلامی در عرصه جهانی نيز می تواند مشکل ساز باشد.

وی با تاکيد بر اينکه نظام جمهوری اسلامی، موضوع بسترسازی برای ظهور حضرت وليعصر(عج) و حکومت جهانی حق را دنبال می کند و نه فقط آقای احمدی نژاد و دولت او، يادآور شد: برخی ادعاها از سوی احمدی نژاد و همفکران او در دولت گزاف و سنگين است؛ موضوع انتظار فرج و زمينه سازی برای ظهور حضرت حجت(ع) همواره مطرح بوده و امام راحل(ره) نيز از سال ۴۲ آن را به عنوان يک رويکرد کلی جامعه اسلامی ايران مطرح کرد.

عضو کميسيون اقتصادی مجلس ادامه داد: روحانيت شيعه و به خصوص نظام جمهوری اسلامی ايران نيز هميشه به دنبال اين موضوعات بودند و طرح چنين بحث هايی که احمدی نژاد برای استقرار حکومت جهانی تلاش ميکند، تخطئه کردن جايگاه ولايت فقيه است.

وی با انحرافی دانستن چنين تفکری تصريح کرد: سوق دادن مردم به سوی مسيرها و مسائلی که انجمن حجتيه دنبال ميکرد، دور کردن اين جامعه معتقد از اصول و باورهای دينی است.

عضو فراکسيون روحانيون مجلس عنوان کرد: کسانی که مسائل انتظار و مهدويت را به اين صورت در جامعه مطرح ميکنند، با انجمن حجتيه ارتباط دارند و يا به صورت فکری و روحی با آن نزديک هستند.

سخنگوی دولت در همايش خادم مظلوم که در امروز (نيمه شعبان) برگزار شد، اظهار کرده احمدی‌نژاد در زمان ظهور امام زمان(عج) با رجعتی دوباره باز خواهد گشت.

احمدی نژاد نيز در اين مراسم ادعا کرده که با صاحب اصلی برميگردد.


جهانگيرزاده در واکنش به اظهارات الهام در همايش سوم تير:

معارف دينی؛سکه و نشان دولتی نيست که ياران احمدی نژاد آن ها را به تاراج برند

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات غلامحسين الهام مبنی بر اين که احمدی نژاد با حضرت ولی عصر (عج) به زمين بازخواهد گشت تصريح کرد:در روزهای اخير شاهد بوديم که آقای احمدی نژاد نشان های دولتی و سکه به تاراج گذاشت و اين رفتار در شان يک رييس جمهور نبود اما اطرافيان آقای احمدی نژاد و شخص ايشان بايد بدانند که ادبيات و معارف دينی را نمی توان با اين رفتارها به تاراج گذاشت.

جواد جهانگيرزاده در خصوص اظهارات غلامحسن الهام مبنی بر بازگشت محمود احمدی نژاد همراه با امام زمان(عج) گفت:دوستان آقای احمدی نژاد بايد بگذارند اين روزهای آخر ايشان با قدری آرامش سپری شود.

نماينده مردم اروميه در مجلس شورای اسلامی در ادامه اين مطلب افزود:به نظر می رسد برای آقای الهام از غيب به الهاماتی دست پيدا می کنند اما بايد به ايشان تاکيد کرد که اين استفاده از ادبيات آسمانی و مذهبی برای آدم های معمولی که در حوزه سياست حضور دارند، کار درستی نيست.

جهانگيرزاده هم چنين تصريح کرد:هيچ گاه رهبر انقلاب در مورد امام (ره) چنين مصداقی را به کار نبردند و اگر بنا باشد از چنين ادبياتی استفاده شود ، انتظار سخن گفتن از علما و مراجع در اين خصوص است.

وی ادامه داد: اين که آقای احمدی نژاد مطرح کند چاولز با ولی عصر (عج) می آيند و روز ديگر آقای الهام اين اظهارات را در مورد رييس جمهور مطرح کند، خدمتی به دين نيست.

جهانگيرزاده استفاده سياسی از معارف دينی را به ضرر دين و گويندگان اين اظهارات توصيف و تصريح کرد: بسياری از سياستمداران آمدند و رفتند و آنچه باقی می ماند چراغ دين است و چراغ دين را نبايد با افراد کم سو کنيم.

وی ادامه داد: کسی از آقای الهام به عنوان معاون رييس جمهور انتظار شماتت و مزمت ايشان را ندارد اما اگر می خواهند بزرگنمايی نيز داشته باشند و گزافه ای نيز بگويند بهتر از ادبيات سياسی و حقوقی استفاده کنند و بدون شک اين اقدام مطلوب تر خواهد بود.

جهانگيرزاده در اين خصوص تاکيد کرد: از شخصيت علمی مثل آقای الهام انتظار اين ادبيات نمی رفت اما بعضا دوستان در محافل و مجالس حرف هايی می زنند که باعث نگرانی است.

وی افزود: در روزهای اخير شاهد بوديم که آقای احمدی نژاد نشان های دولتی و سکه به تاراج گذاشت و اين رفتار در شان يک رييس جمهور نبود اما اطرافيان آقای احمدی نژاد و شخص ايشان بايد بدانند که ادبيات و معارف دينی را نمی توان با اين رفتارها به تاراج گذاشت.

جهانگيرزاده تصريح کرد: نبايد زحماتی که آقای احمدی نژاد با اين ادبيات ضايع شود چرا که قرار دادن ايشان در صف اوليا و رجعت کنندگان برداشت سخيفی و غير قابل توجيه از معارف دينی است.

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در خاتمه خاطر نشان کرد: از علمای دينی انتظار می رود نسبت به اين اظهارات واکنش های مناسب داشته باشند تا اين حوزه ها ديگر مورد چنين سواستفاده هايی قرار نگيرد.


پيرموذن:دولت احمدی‌نژاد با سوءاستفاده از دين، اعتقادات مردم را به سخره گرفت

نتيجه حماسه۲۴خرداد، "نه" بزرگ به خرافه‌گرايی‌های دولت احمدی‌نژاد بود

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينکه دولت احمدی‌نژاد با سوءاستفاده از دين باور و اعتقادات مردم را به سخره گرفت، گفت: دعا کنيم تا ديگر تجربه دولت دهم تکرار نشود.

کمال‌الدين پيرموذن با بيان اينکه دولت نهم و دهم با عبور از ولايت فقيه ادعای رابطه مستقيم با امام عصر (عج) را مطرح کردند، توضيح داد: دولت نهم و دهم طی هشت سال گذشته دائماً با استفاده ابزاری از دين باور، اعتقادات و دين مردم را به سخره گرفتند و از اين رو جوانان اين مرز و بوم نبايد اظهارات باطل اين افراد را به نام دين اصيل باور کنند.

نماينده مردم اردبيل، نمين، نير و سرعين در مجلس شورای اسلامی، تصريح کرد: مسئولان دولتی طی هشت سال اخير به شدت تحت تاثير تملق گويی‌های اطرافيانشان شده بودند و خودشيفتگی به زبانشان خوش آمده بود.

عضو فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس نهم، ادامه داد: دولت در هشت سال اخير توسط يه عده افراطی اداره می‌شد و اينان همانا مصداق فرمايش رسول اکرم (ص) هستند که می‌فرمود افراطيان بهره‌ای از دين نبرده اند.

وی با يادآوری ويژه خواری‌ها و سوداگری‌های که دولت نهم و دهم باعث و بانی آنها بود، افزود: دولت طی هشت سال اخير با نهادينه کردن فرهنگ گداپروری و صدقه‌خواهی سعی داشت تا ملت عزتمند ايران را به صورت طفلی در بياورد که بايد همواره چشم به دستان دولت داشته باشد.

پيرموذن تصريح کرد: طی هشت سال گذشته متاسفانه ويژه‌خواری مطلق در کشور رواج يافت و عاملان اصلی آن هم برخی از اطرافيان رئيس جمهور بودند.

نماينده مردم اردبيل، نمين، نير و سرعين در مجلس شورای اسلامی، تصريح کرد: مردم و تاريخ انقلاب اسلامی هرگز خاطره تلخ اختلاس سه هزار ميلياردی را که دولت بستر سازی اصلی آن بود را فراموش نمی‌کنند و مسئولان دولت دهم کار را به جای رساندند که بايد دعا کنيم تا در طول تاريخ انقلاب اسلامی تجربه دولت نهم و دهم تکرار نشود.

پيرموذن ادامه داد: قوه قضائيه در اين رابطه ساکت نشيند تا عمر اين دولت به سر بيايد بلکه بسياری از افرادی را که در نهاد رياست جمهوری و در اطراف رئيس جمهور مشغول ويژه‌خواری بودند را پای ميز محاکمه بکشاند.

عضو فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس نهم، افزود: طی هشت سال اخير بی‌قانوی، خود محوری و عدم التزام به عقل جمعی چهره‌ برجسته دولت بود و انتخاب حسن روحانی به عنوان رئيس جمهور دور يازدهم نه بزرگی به اين سوء عملکرد بود.

وی ادامه داد: در حالی که دولت دهم غرق در چاپلوسی و تملق شده و در سودای عبور از مقام معظم رهبری بود، روحانی به عنوان رئيس جمهور آينده و ماحصل حماسه سياسی مردم ايران در ديدار با رهبری به خاطر تعلق خاطر به مقام معظم رهبری تنها سه خواسته از ولی فقيه خود داشت و آن حمايت، هدايت و دعا برای دولت يازدهم بود.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: حماسه مردم در ۲۴ خرداد در واقع نه بزرگی به مديريت شخصی مدارانه دولت دهم بود.


حقيقت پور در واکنش به اظهارات الهام در همايش سوم تير:

آقای الهام در جايگاهی نيست که درباره ياران امام زمان(عج) اظهار نظر کند

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با انتقاد از اظهارات غلامحسين الهام مبنی بر اين که احمدی نژاد با حضرت ولی عصر(عج) به زمين بازخواهد گشت تصريح کرد:آقای احمدی نژاد تنها جايی که بايد حاضر شود در دادگاه برای پاسخگويی به ظلمی است که به مردم و حزب اللهی ها کرده است چرا که اگر قرار باشد امثال آقای چاولز و احمدی نژاد همراه با امام زمان (عج) بيايند که بايد در آن دوره نيز منتظر فجايعی مثل اختلاس ۳ هزار ميلياردی باشيم.

منصور حقيقت پور در خصوص اظهارات غلامحسن الهام مبنی بر بازگشت محمود احمدی نژاد همراه با امام زمان(عج) گفت: اين حرف بسيار نامربوط است و اين دست از مسائل حوزه هايی است که علما و مراجع به آن ورود پيدا نمی کنند.

نماينده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه اين مطلب افزود:آقای احمدی نژاد تنها جايی که بايد حضور و ظهور پيدا کند نه همراه امام زمان (عج) که دادگاه است تا به ظلم هايی که به مردم کرد، رسيدگی شود.

حقيقت پور در ادامه اين مطلب تاکيد کرد: آقای احمدی نژاد به خاطر تحقير حزب اللهی ها، به خاطر شکستی که به اصولگرايی تحميل کرد بايد به دادگاه برود و آقای الهام نيز حرف بی جايی زده است و از اساس در جايگاهی نيست که بخواهد در خصوص ياران حضرت ولی عصر(عج) اظهار نظر کند.

وی ادامه داد: گويا اطرافيان آقای احمدی نژاد احساس کرده اند عده ای آدم خل وضع، مردمان اين کشور هستند که هر چه گفتند قبول کنند؟

حقيقت پور هم چنين در اين خصوص افزود: حضرت امام (ره) با آن عظمت و بنيان هرگز در اين حوزه ها ورد پيدا نکرد و قطعا مراجع ما آرام نخواهند نشست.

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس تصريح کرد:اگر قرار باشد امثال آقای چاولز و احمدی نژاد همراه با امام زمان بيايند که بايد در آن دوره نيز منتظر فجايعی مثل اختلاس ۳ هزار ميلياردی باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016