دوشنبه 24 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: هزاران حنجره و بلندگوی بی‌انصاف عليه همکارانم بسيج شده است

رييس‌جمهور گفت: اينکه می‌گويند پشت سر هر مرد موفق، يک زن موفق است، پايين آوردن جايگاه زن و اصالت دادن به مرد است.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (دوشنبه) در مراسم تجليل از تلاشگران حوزه زن و خانواده، اظهار کرد: امروز و ديروز و در طول تاريخ نقش زن و جايگاه او هميشه مورد توجه صاحب‌نظران و انديشمندان بوده است و اين موضوع در برخی مقاطع به سيطره مرد بر زن و گاهی نيز به سيطره مردان بر جامعه منجر شده است، اما من فکر می‌کنم قبل از اينکه کسی زن يا مرد باشد، انسان است.

وی افزود: زن يا مرد بودن قالب است، ولی آن حقيقتی که در هستی اصالت دارد حقيقت، کمال، عظمت، رشد و خدايی شدن انسان است و اين حقيقتی است که از ابتدای خلقت مورد غفلت واقع شده و اصلا مهم‌ترين کار شيطان اين است که هرکس را چه زن و چه مرد از حقيقت خود غافل کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس‌جمهور با بيان اينکه "انسان در بالاترين رتبه هستی خلق شده است"، افزود: من هميشه به دوستان خود عرض کرده‌ام که عظمت انسان به عناوين نيست؛ اينکه يک شخصی پزشک متخصص درجه يک است بسيار خوب است اما اين موضوع نشانه اصالت، ترجيح و برتری او قلمداد نمی‌شود. اينکه شخصی رييس کل دنياست، نشانه کمال، برتری و ترجيح او نيست؛ چرا‌که ملاک برتری، کمال و اصالت ميزان شکوفا شدن انسانيت يک انسان است. ممکن است فردی خياط باشد اما در اوج مراتب انسانی باشد و همه از او نور بگيرند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما معمولا در اسارت قالب‌ها هستيم در حالی‌که همه قالب‌ها حتی عناوين مقدس، خاکی است و حتی اينکه فلان‌کس پيشوای مذهبی است نيز قالب است. آن‌چه بايد ديد اين است که يک فرد چقدر باتقوا و چقدر تجلی خداوند است و چقدر زيباست که خدای متعال می‌فرمايند «ان اکرمکم عندالله اتقاکم».

وی در ادامه گفت: آن جوهره حقيقی که بايد دائم از او مراقبت کنيم حقيقت انسان بودن خودمان است و در اين راستا مهم نيست که کجا و در چه قالب و عنوانی باشيم، معيار اين موضوع هم خود انسان است و هرکس خودش می‌داند که چکاره است. اگر همه عالم برای آدم کف بزنند ولی آن آدم خودش بداند که آن بالاها نيست و راضی هم شود، اين خودفريبی است و از سوی ديگر اگر همه عالم عليه آدم شعار بدهند ولی آدم بداند که آن بالاست، اين موضوع مهم نيست و هرکس بايد خودش مراقب گوهر خدادادی درونی خودش باشد و اگر در اين جهت رشد نکند ساعت‌ها سخنرانی و فعاليت او آثاری نخواهد داشت، چراکه معادلات عالم تنها معادلات فيزيکی نيست.

رييس‌جمهور با بيان اينکه "لازم نيست کارهای آدم جلوی چشم باشد و در گزارش‌ها و تلويزيون ديده شود"، افزود: عملی که برای خدا باشد هر چند از همه چشم‌ها پنهان باشد، اثر کمالی خود را بر جای خواهد گذاشت و در همين راستا توصيه من به خودم و همه عزيزان اين است که اول از همه مراقب جوهر وجودی خودمان باشيم، آن وقت بحث زن يک طرف و مرد يک طرف ديگر موضوعيت پيدا نمی‌کند.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: بالاترين بت‌شکنی، شکستن بت خودمان است و ما اگر به دنبال نجات زن هستيم بايد اول به دنبال نجات انسان باشيم. مگر مردها نجات پيدا کردند که زن‌ها به نجات برسند؟ البته خيلی جاها زور می‌گويند ولی مگر خودشان به جايی رسيدند؟ ما سر چه دعوا می‌کنيم، اينها انحرافی است. زن و مرد مکمل هم در مسير کمال هستند.

وی همچنين با مورد توجه قرار دادن ضرورت وجود محبت ميان انسان‌ها اظهار کرد: حتی تنبيه هم بايد از روی محبت باشد وگرنه اثر تخريبی دارد. در واقع اگر مجازات از روی کينه‌ورزی باشد آثار اجتماعی مخرب دارد و اگر محبت را از جامعه انسانی برداريم، قانون جنگل حکم‌فرما خواهد شد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: معلوم است که خدای متعال ماموريت مهرپراکنی و عشق‌ورزی را به خانم‌ها داده و شخصيت زن را طوری قرار داده است که در سايه مهروزی شکوفا می‌شود و ايمان و توحيد هم در سايه مهرورزی است. توحيد با چکش به مغز نمی‌رود و اگر هم برود آثاری ندارد. بايد با محبت آن را جا انداخت. هر امری که نقش مهرآفرينی زنان را مخدوش کند در نقطه مقابل زن، کمال و انسان قرار دارد. فيلم‌هايی درست می‌کنند که زن در آن هفت‌تير می‌کشد و می‌گويند ما به زنان آزادی داده‌ايم در حاليکه اين نابود کردن زن است. اگر روح زن منجمد شد و لطافتش از بين رفت، جامعه خواهد مرد. هر چقدر هم که در آن ضرق و برق باشد اما از انسانيت، لذت و آرامش خبری نيست.

وی افزود: آنچه که من اصرار دارم و می‌خواهم هم مردها و هم زن‌ها به آن توجه کنند، همين نقش است که البته اين موضوع با فعاليت‌های اجتماعی منافاتی ندارد ولی بايد مراقب بود. ممکن است نسلی بيايد و هر چه دلش خواست را به دست بياورد اما ادامه آن نابودی است. برخی فکر می‌کنند اگر جامعه‌ای بخواهد نابود شود حتما با سيل و زلزله اين کار انجام می‌شود ولی وقتی به جامعه‌ای می‌رويد که در آن ارزش‌های انسانی مرده باشد، در واقع چنين جامعه‌ای از بين رفته است.

احمدی‌نژاد در بخش ديگری از صحبتهای خود با اشاره به فعاليت‌های مرکز امور زنان و خانواده رياست‌جمهوری گفت: در اين مرکز کارهای بزرگی انجام شد، چنانچه اسناد مورد نياز را اين مرکز تدوين کرد و امتداد آن به سازمان کنفرانس اسلامی کشانده شد که اين کار بزرگی بود و در واقع در دوره‌ای که از نام زن سوءاستفاده می‌کنند و کارهايی در دنيا و حتی ايران خودمان می‌شود اين مرکز فعاليت‌های بسزايی انجام داد.

وی با اشاره به مساله حضور زنان در کابينه نيز گفت: برخی در انتخابات می‌گفتند که ما چهار نفر زن را به کابينه می‌آوريم و برخی هم می‌گفتند پنج نفر را. من به آنها گفتم اين نامردی است. مگر شخصيت زن اسباب تبليغات انتخاباتی است؟ اصلا به چه دليل اين حرف را می‌زنيد؟ کار شما چه فرقی با آن کسی دارد که عکس زن را پشت کالا می‌چسباند تا آن را بفروشد؟ مگر انتخابات مهم‌تر از زن است؟

رييس‌جمهور همچنين از فعاليت رييس مرکز امور زنان و خانواده تشکر کرد و افزود: خانم مجتهدزاده در طول اين سال‌ها با خستگی‌ناپذيری خود ما را هم از رو بردند. آدم در بيان حق نبايد از کسی بترسد. رييس رژيم صهيونيستی هرچه می‌خواهد به من بگويد و هر چقدر عقده دارد خالی کند؛ ما بايد جا بزنيم؟

احمدی‌نژاد خطاب به زنان در اين جلسه، با بيان اينکه "کار شما پيامبری است و پيامبران پرچم را بلند نگه می‌داشتند"، اظهار کرد: حق در ذات خود پيروز است. در خيلی از موارد موتور حرکت دولت خانم‌هايی بودند که در دولت فعاليت می‌کردند. ماموريت انسان شدن، انسان بودن و انسان ساختن منحصر به عناوين اجتماعی نيست. برخی می‌گويند حالا که دولت عوض می‌شود ما بايد چکار کنيم؟ بايد کارتان را ادامه دهيد و ارتباطات را حفظ کنيد، چراکه فرصت برای کار هست، ما هم در خدمتتان هستيم و بايد ادامه داد اما تا کی؟ تا هميشه.

وی افزود: وقتی ما بحث انسان کامل را مطرح کرديم، خيلی‌ها عصبانی شدند و حمله کردند. می‌دانيم چرا حمله کردند، چراکه تنها دشمنی شيطان با انسان کامل و امام است و به خدا نزديکتر شدن يعنی به امام نزديک شدن، وگرنه اين شيخ‌هايی که نشسته‌اند و فرمان قتل پيروان حضرت علی (ع) را می‌دهند هم نام خدا را بر زبان می‌آورند.

احمدی‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: همه بايد برای حاکميت امام تلاش کنيم، بقيه حرفی بيهوده است، حتی انقلاب عظيم اسلامی و جمهوری اسلامی هم برای حاکم شدن امام است و اگر آن را برداريم نمی‌ارزد و می‌شويم مثل بقيه.

رييس‌جمهور همچنين از فراحی (همسرش)، مجتهدزاده رييس مرکز امور زنان و خانواده و ديگر حاضران در اين جلسه تشکر کرد.

وی در بخش پايانی سخنان خود گفت: معمولا می‌گويند پشت موفقيت يک مرد، يک زن قرار دارد در حاليکه اين پايين آوردن جايگاه زنان است. به هر حال ما يک حرف‌هايی می‌زنيم که برخی خوششان نمی‌آيد. به پير، به پيغمير، جايگاه يک همسر شهيد بالاتر از خود شهيد است. شهيد يک تير می‌خورد و تمام است اما يک همسر شهيد بايد يک عمر پرچم او را نگه دارد و اين کار سخت است. آنها که فيزيکی نگاه می‌کنند فکر می‌کنند او بالاتر است. اينکه يک روز جای او را پر کند، به اندازه شش سال جبهه است. کسانی که می‌گويند پشت هر مرد موفقی، زن موفق است در واقع اصالت را به مرد داده‌اند.

رييس‌جمهور همچنين گفت: برخی می‌گويند احمدی‌نژاد در اين آخر دولت از همکاران خودش تشکر می‌کند و اينها دارند خودشان از خودشان تشکر می‌کنند. در اين مورد بايد بگويم غير از خدای متعال و امام عصر(عج)، من تنها کسی هستم که زحمات همکارانم و خانواده‌هايشان را ديده‌ام. آنها شبانه‌روز خود را برای انقلاب و خدمت وقف کرده‌اند و من وظيفه دارم از آنها تشکر کنم.

احمدی‌نژاد افزود: رييس‌جمهور آمريکا در سال اول رياست‌جمهوری خود جايزه صلح نوبل گرفت در حاليکه هنوز کاری نکرده بود ولی همکاران من کار کرده‌اند و من می‌بينم که نه تنها کسی از آنها تشکر نمی‌کند بلکه هزاران حنجره و بلندگوی بی‌انصاف عليه آنها بسيج شده‌اند و خدماتشان را زير سوال می‌برند. به هر حال اين موضوع جزو ويژگی‌های اين دولت است. من کاری ندارم که برخی ناراحت می‌شوند، آنها هميشه ناراحت هستند. اگر می‌شد من از تمام همکارانم يکی يکی با اسم و حضوری تشکر می‌کردم و اين يک کار خدايی داست و ما داريم وظيفه‌مان را انجام می‌دهيم.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم از طرف هيات دولت به پاس قدردانی از زحمات فراحی همسر رييس‌جمهور، از او تقدير شد و جمعی از تلاشگران حوزه زن و خانواده نيز از محمود احمدی‌نژاد تجليل کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016