چهارشنبه 26 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاييد و ابلاغ حکم اعدام چهار جوان در شهر شادگان، درخواست خانواده ها از نهادهای حقوق بشری

بنا بر گزارش های رسيده از اهواز، چهار تن از شهروندان عرب از شهرستان فلاحيه (شادگان) طی حکم صادره در مورخه ۴/٠٩/٢٠١٢ شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز و به کيفر خواست به شماره ۹۰۱۰۴۳۶۳۰۰۴۰۰۷۹۱ به اعدام محکوم شده اند.

مقامات قضائی روز شنبه ١٣/٧/٢٠١٣ تأييد احکام اعدام را به محکومين و خانواده ها إبلاغ کرده اند. بر اساس اين گزارش؛ عبدالرضا امير خنافره، غازی عباسی، عبدالامير مجدمی و شهاب عباسی به اتهام محاربه با خدا و فساد فی الارض به اعدام محکوم شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



خانواده های محکومين با تماس با فعالان حقوق بشر گفتند که امروز ١٦/٧/٢٠١٣ فرزندان ما تماس گرفته و گفته اند که روز پنج شنبه ١٨/٧/٢٠١٣ حکم إجراء خواهد شد.

در احکام جداگانه ای نيز سه تن ديگر نيز به سه سال زندان در تبعيد محکوم شده اند.

١-عبدالرضا امير خنافره فرزند يونس متولد ١٣۶۶ مجرد، شاعر و ساکن شهر شادگان به اتهام محاربه و فساد فی الأرض به اعدام با تناب چوبه دار محکوم شد.

٢- غازی عباسی فرزند احمد متولد ١٣۶١ مجرد و شاعر است. عباسی نيز به اتهام محاربه و فساد فی الأرض به اعدام محکوم شده است.

٣-عبدالامير مجدمی فرزند هوشنگ متولد ١٣۵٩ و متأهل، به اتهام محاربه و فساد فی الأرض محکوم به اعدام شده است.

۴-شهاب عباسی فرزند احمد متولد ١٣۶۵ و مجرد به اتهام محاربه و فساد فی الأرض به اعدام محکوم شده است . شهاب عباسيهنگام مراجعه جهت دريافت کارت پايان خدمت در تهران دستگير می شود.

۵- جاسم مقدم پيام فرزند سعيد متولد ۱۳۶۴ و مجرد، به سه سال حبس در تبعيد در زندان شهرستان اردبيل محکوم شده است.

۶-آقای سامی جدماوی نژاد فرزند عزيز متولد ۱۳۶۰ مجرد، به سه سال حبس در تبعيد در زندان شهرستان اردبيل محکوم شده است.

۷- آقای هادی آلبوخنفرنژاد فرزند عبدالخضر متولد ۱۳۶۰ متاهل، به سه سال حبس در تبعيد در زندان شهرستان اردبيل محکوم شده است.

اين احکام در حالی صادر ميشود که برای اعتراف گيری اجباری از متهمان , حتی خانواده هايشان هم برای مدت طولانی تحت شکنجه قرار گرفته بودند. يونس امير خنافره پدر عبدالرضا امير خنافره از محکومين ؛ شش ماه در بازداشتگاههای وزارت اطلاعات و در مقابل ديدگان فرزندش مورد شکنجه واقع شده بود .وی چهل روز پيش به دليل فشارهای وارده ناشی از بازداشت فرزندش و شکنجه های روحی , درگذشت ؛وی از معلمان بازنشسته شهر شادگان بوده است .

خانواده ها درخواست حمايت نهادها و سازمانهای حقوق بشری بين المللی و ايرانی برای تلاش در جهت لغو اين احکام و نجات فرزندان خود، خواستار اقدام فوری شدند.

کريم دحيمی - فعال حقوق بشر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016