چهارشنبه 26 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دولت بریتانیا به ایران و سوریه تجهیزات نظامی فروخته است

راديو بين المللی فرانسه ـ یک گزارش کمیسیون پارلمانی بریتانیا که امروز منتشرشد، دولت این کشور را برای صدور بیش از سه هزار مجوز صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی به مقصد ایران، سوریه و دیگر کشورهایی که از نظر قانون بریتانیا موازین حقوق بشر را رعایت نمی‌کنند، مورد انتقاد قرارداده است.

کمیسیون کنترل صادرات تجهیزات نظامی در مجلس عوام بریتانیا در این گزارش اعلام کرده است که دولت بریتانیا ۳۰۰۰ مجوز برای صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی به ارزش کل ۱۸ میلیارد دلار به مقصد ۲۷ کشور که موازین حقوق بشر را رعایت نمی‌کنند، صادر کرده، یا مجوزهای گذشته در این خصوص را تمدید کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بین ۲۷ کشوری که در لیست بریتانیا داری شرایط حساسی از نظر رعایت حقوق بشر هستند، تنها دو کشور کره شمالی و سودان جنوبی هیچ قراردادی در زمینه تسلیحات و تجهیزات نظامی با بریتانیا نداشته‌اند.

جمهوری اسلامی ایران ۶۲ قرارداد با دولت بریتانیا داشته که بیشتر آن‌ها برای تجهیزات «کریپتوگرافی» بوده که برای رمز نگاری و کشف رمز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روسیه نیز ۲۷ لیسانس و قرارداد در زمینه تجهیزات «بیو تکنولوژی»، تفنگ دوربین دار، «لیزر» و تجهیزات برای هواپیماهای بدون سرنشین (درون) با دولت بریتانیا داشته است.

از همه جالب‌تر، در حالی که دولت بریتانیا بر اساس گزارش پارلمان این کشور، سه لیسانس جدید بهره برداری در زمینه تجهیزات نظامی، مانند دستگاه‌های ردیاب صوتی را در اختیار رژیم بشار اسد گذاشته است، دیروز ارسال برخی تجهیزات نظامی برای مخالفان رژیم بشار اسد را اعلام کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016