چهارشنبه 19 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پخش اذان در ماه رمضان از شبکه چهار بریتانیا

يورونيوز ـ تلویزیون «شبکه ۴» بریتانیا از بامداد چهارشنبه و همزمان با آغاز ماه رمضان، به پخش اذان اقدام کرده است.

بر اساس اعلام قبلی، قرار است که پخش اذان بامدادی تا پایان ماه رمضان ادامه یابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رالف لی، مسوول برنامه ریزی این تلویزیون می گوید: «امید ما در همه موارد این است که به راستی توجه ها را جلب کنیم. یک اقلیت قابل توجه در بریتانیا وجود دارد. آنان حدود ۳ میلیون مسلمان در این کشور هستند. این سبب می شود که به تجربه رمضان و آنچه که آنان در این دوره انجام می دهند کمی توجه صورت گیرد.»

پخش تلویزیونی اذان در کشوری با ترکیب جمعیتی اکثریت غیرمسلمان، ابراز نظر موافقان و مخالفانی را در این جامعه به همراه داشته است.

شهروندی مسلمان چنین اظهار نظر می کند: «به نظرم عده زیادی از مردم که مسلمان نیستند فکر می کنند که این خوب نیست و اسلام همه کشور را فراگرفته است. اما این واقعیت ندارد و کاملا متفاوت است. بسیاری از مسلمانان چنین حسی دارند که این کار تحریک آمیز و این برنامه ریزی اشتباه است.»

با این حال یکی از مهاجران می گوید: «حتی در کشورم بنگلادش، بیشتر شبکه ها اذان پخش نمی کنند برای همین به نظرم این ایده بسیار بسیار خوبی است. من همیشه قدردان خواهم بود و این امر به مسلمانان اعتماد به نفس می بخشد.»

شبکه ۴ بریتانیا تلویزیونی متعلق به عامه و تحت اداره دولت است که مخارج آن از راه پخش آگهی تامین می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016