شنبه 29 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: علوم غربی بدون اساس و ريشه علمی است

ايسنا ـ رئيس سازمان بسيج مستضعفين، علوم غربی را افکار واهی عده‌ای خيال‌بافته و بدون اساس و ريشه علمی دانست و تاکيد کرد: دانشجويان بايد به عنوان منتقد وارد دانشگاه شده و علوم انسانی غربی را به طور جدی به چالش بکشانند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار محمدرضا نقدی در افتتاحيه اردوی طرح ولايت دانشجويان که با حضور سه هزار نفر از دانشجويان دختر در مصلای شهرکرد برگزار شد، با اشاره به فرازهايی از دعای افتتاح، اظهار کرد: طلب دولت حق و حاکميت خدا بر زمين و درخواست ظهور امام پيشوايان، خواسته ما در اين ماه مبارک است و لازمه هر خواسته‌ای حرکت در مسير آن و قدم برداشتن به سوی آن تمناست.

نقدی ادامه داد: وظيفه ما را در تحقق بخشی اين آرزو ساختن جامعه الگوست. تمدن آنگونه که امام خامنه‌ای فرمودند دو بخش دارد؛ بخش نرم افزاری و سخت افزاری و آنچه در تحقق تمدن اسلامی مهمتر است جنبه نرم افزاری آن است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی به پيشرفت‌های انقلاب اسلامی در طول ۳۵ سال گذشته اشاره کرد و تصريح کرد: قبل از انقلاب حتی شيلنگ را از اسرائيل وارد می‌کرديم حال آنکه امروز در بسياری از رشته‌ها نظير سلول‌های بنيادين، انرژی هسته‌ای، سد سازی و غيره جزو کشورهای برتر دنيا هستيم.

رييس سازمان بسيج مستضعفين پيشرفت‌های سخت افزاری را در تحقق جامعه الگو کافی ندانست و اظهار کرد: پيشرفت‌های مادی نمی‌تواند ما را به کشور تمدن‌ساز دنيا تبديل کند، چراکه گمشده ملت‌ها حقيقت و عدالت و ارزش‌های انسانی است.

وی الگوی مورد نظر را حاوی جنبه‌های نرم‌افزاری تمدن اسلامی دانست و افزود: فرهنگ اسلامی، سبک زندگی اسلامی مبتنی بر حق و عدل و رو به کمال است که می‌تواند دل‌ها را به خود جلب کند و در اين صورت است که زمينه ساز دولت کريمه خواهيم بود و در واقع سبک زندگی اسلامی زيربنای تمدن نوين اسلامی است.

نقدی با يادآوری پرسش‌های رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی و اشاره ايشان به روابط همسايگی، صله رحم، فرهنگ رانندگی، افزايش طلاق و گسترش مواد مخدر اظهار کرد: اگر فرهنگ اسلامی را در جامعه و در وجود خودمان پياده می‌کرديم و در قله فرهنگ دنيا بوديم، هيچگاه با پرسش‌های ولی امر مواجه نمی‌شديم.

وی تمدن غرب را فروپاشيده دانست و گفت: با وجود طلاق، مواد مخدر، نبودکار جمعی و... نمی توان جامعه الگو را معرفی کرد و بايد در گام نخست در اين زمينه آسيب شناسی صورت بگيرد.

نقدی فرهنگ را متشکل از سه عنصر اعتقادات، ارزش ها و رفتارها دانست و افزود: متاسفانه آلودگی هايی خارج از اسلام، رود زلال و جوشان اسلام ناب را ميکروبی کرده است و مسائلی نظير چهارشنبه سوری و اسراف در مراسم های عروسی، جشن تولد و... که هيچگاه در آموزه های اسلام نبوده ا را به آن وارد کرده است.

وی فرهنگ ستم‌شاهی، تاثير پذيری از فرهنگ غرب و الگوهای نادرست را منشاء آلودگی ايران اسلامی دانست و در توضيح فرهنگ طاغوت اظهار داشت: خرافات، نحس بودن عدد ۱۳، تملق گويی روسا، تنبلی و همت نکردن برای احقاق حق در مقابله با رشوه و ربا، تنها گوشه ای از ۲۵۰۰ سال حکومت ستم‌شاهی بر مردم اين سرزمين است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين همچنين فساد و بی بندوباری، حقوق غلط درباره زن و خانواده و حجاب و عدم توجه به جايگاه خانه داری و تربيت فرزند را متاثر از فرهنگ غرب دانست و افزود: کسانی که در مناصب بالا قرار می گيرند اما رفتار و کردار و زندگی شان تناسبی با اسلام ندارد موجب آلودگی رود زلال اسلام شده‌اند.

وی در همين باره افزود: البته الگوی تمام عيار همگان، ولی فقيه است که در اوج کرامات انسانی است و تمام ابعاد زندگی اسلام حقيقی را پياده نموده و تجسم عينی اسلام ناب گرديده است.

جانشين فرمانده کل سپاه در امر بسيج دانشجويان را به پرسش‌گری و مطالبه مسئولان و اساتيد نسبت به علوم انسانی غرب فراخواند و تاکيد کرد: چرا بايد در مقابل حمله دشمن به تغذيه فکری جوانانمان سکوت کنيم؟ علوم انسانی غرب فاسد و بی خاصيت است به گونه‌ای که حتی برای خود آنها نيز هيچ خاصيتی نداشته و گرنه بايستی حداقل خود غرب را آباد می کرد.

نقدی به خبر اخير رسانه های غرب مبنی بر قتل کودک دو ساله توسط برادر پنج ساله وی در آمريکا اشاره و بيان کرد: نه علوم تربيتی غرب کارآمد بوده و نه اقتصادشان مانع ورشکستگی کشورهای غربی شده و نه ساير آموزه های علم منحط غرب.

نقدی در پايان ضمن تاکيد مجدد بر ضرورت ساختن جامعه الگو تصريح کرد: جامعه بدون بيکار، دروغ، طلاق، قانون شکنی و... بشريت را از حيرت بيرون آورده و جهانيان را از پيچ سرنوشت ساز تاريخی برای انتخاب راه حقيقت نجات می بخشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016