چهارشنبه 2 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر فیض الله عرب سرخی: سپاه و دادستانی اعزام همسرم به بیمارستان را به تعویق می اندازند

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ همسر فیض الله عرب سرخی، زندانی عقیدتی با اظهار اینکه چندین ماه است سپاه پاسداران و دادستانی تهران اعزام همسرش را به بیمارستان به تعویق می اندازند به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« همسرم نیاز به عمل جراحی فوری کتف دارد و دیسک کمرش هم تشدید شده و پزشکان مرتبط با سپاه پاسداران و زندان و همین طور پزشک قانونی تایید کرده اند که او باید هر چه سریعتر به بیمارستان منتقل شود. اما به دلایل نامشخصی سپاه و دادستانی انتقال او را به هم پاس می دهند. چندین ماه صبر کردم بلکه در پروسه قانونی او برای معالجه به بیمارستان فرستاده شود اما دیگر خسته شدم و می خواهم همه دنیا بفهمد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مریم شربتدار قدس با اشاره به اینکه حال همسرش در آخرین ملاقات کابینی در روز دوشنبه ۳۱ تیرماه مساعد نبوده، گفت:« هر بار که به ملاقات می رویم شاهد درد کشیدن او هستیم. دیروز که حال بد او را دیدم آنقدر ناراحت شدم که دیگر خواستم مطرحش کنم. از قبل از سال ۹۲ برای انتقال او به بیمارستان داریم پیگیری می کنیم و مسولان هم قول انتقالش را می دهند اما او را نمی فرستند. حتی دادستانی چندین بار نامه انتقال او را به بیمارستان برای زندان فرستاد اما او را منتقل نکردند بعد که دوباره پیگیری کردیم تلویحا به ما گفتند مقامات سپاه نمی گذارند. ما را بین سپاه و دادستانی و مسولان زندان اوین پاس می دهند.»

فیض الله عرب سرخی، از فعالان سیاسی اصلاح طلب، عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و معاون وزیر بازرگانی دولت محمد خاتمی، ۱۶ تیرماه سال ۸۸، در جریان سرکوب های پس از انتخابات بازداشت و به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. او پاییز سال ۱۳۹۱ با شدت یافتن دردهایش به بیمارستان بقیه الله فرستاده شد و به مدت ۴ ماه برای معالجه در بیمارستان ماند. با این حال آقای عرب سرخی پس از انتقال به زندان مجددا حالش رو به وخامت رفت و پزشکان زندان و پزشک قانونی در طی معاینات بعدی خود اعلام کردند که نیاز به بستری شدن مجدد و عمل جراحی کتف دارد که تا کنون این مداوا صورت نگرفته است.

مریم شربتدار قدس با اظهار اینکه آنها فکر می کردند با آمدن رییس جمهور جدید وضعیت کمی تغییر می کند به کمپین گفت:« ما انتظار داشتیم که بعد از انتخابات، رفتارها و سیاست ها کمی تغییر کند اما متاسفانه هیچ اتفاقی نیفتاد. ای کاش از این فضای که در روزهای انتخابات پیش آمد و امیدهای تازه ای را به وجود آمد استفاده می کردند و نشان می دادند که آنها هم دوست دارند به سمت آشتی ملی پیش بروند و این نیروهای کارامد را آزاد می کردند نه اینکه انها را در زندان نگه دارند و به جایش چپاول گرهای ملت راحت و آزاد در جامعه بگردند.»

خانم شربتدار قدس با اشاره به یوروش ۱۵۰ نفر گارد ویژه زندان به بند ۳۵۰ اوین که در روز جمعه ۲۸ تیرماه اتفاق افتاد، گفت::« به جای بهتر شدن وضعیت، وضعیت انگار بدتر می شود. یوروش گارد ویژه زندان به بند ۳۵۰ در هفته گذشته واقعا بی سابقه بوده است. زندانیان روز دوشنبه در ملاقات می گفتند که در این یوروش حتی خیلی چیزهایشان گم شده است. می گفتند ۱۵۰ مامور به بند حمله کرده و انگار بند را ( شخم ) زده باشند، آن را زیر رو رو کردند. ما متوجه نمی شویم این آدم ها که اسیر و در زندان هستند مگر چه می توانستند انجام دهند که خطرناک به حساب بیاید و با حمله ۱۵۰ مامور روبه رو شوند!»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016