پنجشنبه 3 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شاهين دادخواه به سلول انفرادی منتقل شد

سحام نيوز: شاهين دادخواه، بعد از اعتراض به عملکرد نيروهای امنيتی و يورش گارد ويژه به بند ۳۵۰ و هتک حرمت قرآن در ماه مبارک رمضان، به بند انفرادی اوين منتقل شد.
به گزارش سحام نيوز، شاهين دادخواه از مشاوران شورای عالی امنيت ملی و از اعضای تيم مذاکره کننده هسته ای رئيس جمهور منتخب، در دوران اصلاحات، بعد از اعتراض به يورش شبانه گارد زندان به بند ۳۵۰ و هتک حرمت قرآن به سلول انفرادی منتقل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش تر نيز ۴۱ زندانی سياسی بند ۳۵۰ با نگارش نامه ای خطاب به رئيس قوه قضائيه به اين هتک حرمت اعتراض کرده بودند.
بنا به گزارشی که سايت های خبری منتشر کرده بودند، روز پنجشنبه بيش از ۱۵۰ نفر از نيروهای گارد زندان اوين و نيروهای کمکی از زندان قزل حصار به فرماندهی سرهنگ امانيان فرمانده يگان ويژه سازمان زندان های استان تهران و فرمانده گارد زندان اوين و چند تن از نيروهای عملياتی وزارت اطلاعات در ساعات اوليه بامداد در حالی که زندانيان روزه دار در خواب بودند به بند ۳۵۰ يورش آوردند و پس از تفتيش بدنی و اخراج زندانيان از اتاق هايشان تحت عنوان بازرسی به تخريب و بهم ريختن وسايل زندانيان، سرقت اموال و اشياء قيمتی زندانيان و حتی تخريب تاسيسات بند ۳۵۰ از جمله باز کردن کولرها، کندن داکت ها عبور کابل های برق و… پرداختند.
در اين يورش غير عادی و بی سابقه، قرآن نيز هتک حرمت شد و در نمازخانه بند که آنجا هم از هجوم مصون نمانده بود، ماموران قرآن را به وسط نمازخانه پرتاب کردند و اوراق برخی ديگر از قرآن ها را در سطح نمازخانه پراکنده کردند.
شاهين دادخواه، ٢۴ بهمن سال گذشته توسط قاضی پير عباسی رييس شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب محاکمه و پس از گذشت ٣ماه از آخرين جلسه دادگاه در يک اتفاق کم سابقه شعبه ای ديگر به رياست قاضی صلواتی برای اين زندانی سياسی ٧سال حبس صادر کرد.
اتهام وی همکاری با دول متخاصم است که پيش از اين ناظران آگاه گفته بودند بازداشت کارشناسان و مشاوران تيم هسته ای سابق به رياست حسن روحانی در حقيقت تلاشی برای پرونده سازی عليه شخص روحانی وسياست های هسته ای تيم او است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016