پنجشنبه 17 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد پیرموذن از افراطیون در مجلس

به گزارش سایت کلمه، بعد از آنکه تعدادی از اعضای جبهه پایداری که همواره در آشوب ها و تنش های اجتماعی و سیاسی نقش برجسته ای دارند بعد از اظهار نظر حداد عادل در مورد وزیران پیشنهادی، مخالفت های خود را شروع کردند، پیرموذن با انتقاد شدید از این اظهار نظرها به صراحت به آنان اظهار کرد که با طرح مسایل ۸۸ می خواهید کاسبکاری کنید.

حدادعادل بر خلاف علی لاریجانی که با نگاه مثبتی به کابینه به حسن روحانی در مجلس خوش آمد گفت از همان روز اول ادعا کرد که مجلس کابینه را معتدل می کند! پس از آن بود خبرهای رسیده از فراکسیون حامیان حداد گواه این مساله بود که نمایندگان تندرو حامی دولت دهم که به وکیل الدوله شهرت پیدا کرده بودند، حالا می خواهند به بهانه همراهی وزیران پیشنهادی روحانی با آنچه آنان فتنه خوانده اند رای ندهند.

این موضع گیری ها علیه کابینه تشکیل نشده روحانی در حالی صورت می گیرد که حداد عادل حتی در مناظره های تلویزیونی دوران انتخابات نیست تمام قد از سیاست های تخریبی احمدی نژاد و کابینه اش دفاع می کرد و در حالی که حتی حامیان صد در صدی احمدی نژاد به منتقدان او پیوسته بودند او تلاش داشت رییس دولت دهم را از همه خسارت هایی که به کشور تحمیل کرده، تبرئه کند.

در همین رابطه به دنبال پیگیری خطی که حداد عادل آغاز کرد، اعضای جبهه پایداری که این روزها نام تعدادی از آنان در گزارش قم دیده می شود، شروع به تخریب کابینه پیشنهادی کردند.

روز گذشته کریمی‌قدوسی، عضو جبهه پایداری که سخنان افراطیش در مورد کشته شدن ستار بهشتی هنوز از خاطره ها پاک نشد، در نطق گفت که «متاسفانه در گام اول رییس‌جمهور در معرفی اعضای کابینه این ملاک مهم را در اکثر موارد رعایت نکرد و اکثر اعضای معرفی شده برای کابینه از این صفت انقلابی و اسلامی برخوردار نیستند و برخی از افراد معرفی شده در صحبت‌های اخیر خود در کمیسیون‌ها اصلا فتنه و سران فتنه را فتنه‌گر نمی‌دانند.»

در همین حال مسعود میرکاظمی از نزدیکان به احمدی نژاد که طی هشت ساله گذشته مدافع سیاست های تخریبی دولت نهم و دهم بود گفته است که «بنده اطلاع دارم به برخی از این افراد گفته‌اند که عذرخواهی کنید آنها گفته‌اند که ما بدون عذرخواهی وارد کابینه می‌شویم.» او در ادامه تاکید کرد: «نکته‌یی که می‌خواهم نمایندگان به آن توجه داشته باشند این است که وزرای پیشنهادی باید یا از فتنه ۸۸ اعلام برائت کنند یا عذرخواهی در این عرصه داشته باشند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سلیمی از دیگر حامیان دولت دهم نیز از حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ به عنوان معیاری مهم برای رای اعتماد به وزرا نام برد.

اما عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این اظهارات از پیشنهاد رشوه ۵۰ میلیارد تومانی یک نفر به ربیعی برای کسب مدیریت شستا خبرداد. کمال‌الدین پیرموذن در تذکر شفاهی به آنان تصریح کرد: به فرموده مولا علی (ع) کلوخ‌انداز را پاداش سنگ است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: همکاران اندکِ بسترساز اختلاس‌های بزرگ، ویژه‌خواری‌ها، دروغ‌پردازی‌ها، ماجراجویی‌ها، سوء استفاده‌کننده از مقدسات مردم، قهرکننده با حضرت آقا، دست‌بریده از قدرت‌ها و عاملان فتنه قم طوری عمل کردید و باعث شدید که همین دیروز یک نفر مرتبط با شما به دکتر ربیعی با کمال پررویی بگوید که ۵۰ میلیارد تومان به تو می‌دهیم تا مدیریت شرکت شستا را به ما واگذاری کنی.

پیرموذن یادآور شد: در دفاع از دولت، شما را که ندای ملت را نگرفته‌اید و به دلسوزان نظام و چکیدگان انقلاب که مورد وثوق مردم هستند توهین می‌کنید، به ملت خواهم شناساند.

این پیشنهاد از سوی علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون،کار و امور اجتماعی رد شد.

در همین حال، پیرموذن پس از پایان جلسه علنی مجلس هم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «یکی از انسان‌نماهای نزدیک به این افراطی‌ها که غیراسلامی و غیرانسانی رفتار می‌کنند، با کمال پررویی به آقای ربیعی گفته که ۵۰ میلیارد تومان پول می‌دهیم تا مدیریت شستا را به ما بدهید. این اختلاس‌ها و سوءاستفاده‌های چند سال اخیر و ویژه خواری‌ها باعث شده که در این چند سال بنیاد بسیاری از چیزها را نابود کنند، کار کسانی است که به اسم مبارزه با فتنه، فتنه قم را به وجود آوردند، از اسلام و انقلاب سوءاستفاده کردند و فقر و فساد و بیکاری حاصل از عملکرد آنها را امروز در جامعه می‌بینید.»

پیرموذن تاکید کرد: «این افراد به تاکید رهبری بها نمی‌دهند و برخلاف توصیه رهبری برای حمایت از دولت دکتر روحانی، به تمام بزرگان مورد تایید نظام و رهبری و افراد مورد وثوق مردم مانند آقای هاشمی و آقای خاتمی که در خلق حماسه سیاسی نقش مهمی ایفا کرد، تهمت می‌زنند.»

او همچنین هشدار داد: «عده‌ای می‌خواهند با استفاده از «فتنه» کاسبکاری کنند و به وزرای پیشنهادی انگ بزنند، اما من تاکید می‌کنم که مردم یقین داشته باشند، مجلس صدای ملت را شنیده و رای ملت در مجلس نافذ است. مردم بدانند این افراد که علیه دولت حرف می‌زنند تعدادشان کم است و نمایندگان اجازه نمی‌دهند صدا و خواسته مردم شنیده نشود و مردم ناامید شوند.»

مهدی سنایی نماینده نهاوند نیز در رابطه با این اظهارنظرها گفت: «مسائل مربوط به سال ۸۸ که از طرف برخی افراد مطرح می‌شود مسائل حاشیه‌یی است. چون با هماهنگی‌های صورت گرفته باید این مسائل را پشت‌سر گذاشت.»

سنایی در ادامه با تاکید بر اینکه نمره کابینه پیشنهادی نمره قابل قبولی است، گفت: «فضای مجلس فضای همراهی و کمک به دولت است به همین دلیل اکثریت مجلس از کابینه پیشنهادی دفاع می‌کند.» وی با این پیش‌بینی که عموم گزینه‌های پیشنهادی رییس‌جمهور رای لازم را از مجلس اخذ می‌کند، در عین حال گفت: «ممکن است یک یا دو وزیر پیشنهادی برای اخذ رای اعتماد در مرز باشند که امیدواریم مجلس در زمان تصمیم‌گیری به آنها نیز رای دهد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016