سه شنبه 25 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح مجلس برای جلوگيری از تخلف ۷۴ هزار ميلياردی دولت

مهر ـ نمايندگان مجلس شورای اسلامی با ارايه طرح دو فوريتی تلاش می کنند از اقدام غيرقانونی دولت برای اختصاص ۷۴ هزار ميليارد تومان از منابع بانک مرکزی برای تسويه بدهی های بانک های دولتی و شرکت های دولتی جلوگيری کنند.

در ادامه جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی دو فوريت طرح نحوه تسعير دارايی ها و بدهی های ارزی بانک مرکزی در سال ۹۲ و مصرف سود حاصل از آن در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش هفته گذشته دولت با استفاده از سود ۷۴ هزار ميلياردی حاصل از افزايش قيمت ارز بدهی های خود را به بانک ها و شرکت های دولتی را تسويه نمود.

بر اين اساس تمام ارزهايی که در حساب های خارجی بانک مرکزی وجود داشت و طلاهايی که در ذخاير اين بانک وجود داشت به قيمت جديد ارزشيابی شد و از اين ناحيه ۷۴ هزار ميليارد تومان به صورت حسابداری درآمد به دست آمد و از اين درآمد بدهی های دولت تسويه شد.

نمايندگان مجلس شورای اسلامی با اين طرح دو فوريتی قصد دارند جلوی اين اقدام دولت را بگيرند.

غلامرضا مصباحی مقدم رئيس کميسيون برنامه و بودجه از طراحان اين طرح در خصوص فوريت آن گفت: اگر جلوی اين اقدام دولت به موقع گرفته نشود ظرف يک هفته اين کار از طرف بانک مرکزی بدون حسابرسی انجام شده و ۷۴ هزار ميليارد تومان در اختيار دولت قرار داده می شود تا بدهی هايش را پرداخت کند.

بر اساس اين گزارش احمدی نژاد در آخرين نطق تلويزيونی خود ادعا کرد دولت را بدون بدهی تحويل رئيس جمهور منتخب می دهد.

مجلس شورای اسلامی هفته گذشته تعطيل بود و دولت از فرصت اين تعطيلی برای اختصاص ۷۴ هزار ميليارد تومان برای تسويه بدهی هايش استفاده کرد.

اين کار مورد انتقاد احمد توکلی نماينده مردم تهران قرار گرفت و وی به ديوان عدالت شکايت کرد.

شکايت وی امروز در دادگاه ديوان عدالت در حال بررسی است.

محمدرضا باهنر، احمد توکلی، جعفر قادری، مسعود ميرکاظمی، الياس نادران، جواد جهانگيرزاده، محمدحسن ابوترابی فرد، غلامرضا مصباحی مقدم از چهره های شاخص امضاکننده اين طرح هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016