یکشنبه 6 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم فردا در صحن علنی قرائت می شود

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام اینکه گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم فردا در صحن علنی مجلس قرائت می شود، گفت: این گزارش در دو نسخه ۵۰ صفحه ای و ۷ صفحه ای تهیه شده که نسخه ۷صفحه ای فردا قرائت می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، منصور حقیقت پور در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه 6 مرداد) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به تدوین گزارش حادثه 22 بهمن قم گفت: متاسفانه یک گروه خودسر در قم وجود دارد که برای اقدامات خود اجتهاد داده و براساس آن عمل می کند.
نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم براساس طبقه بندی های انجام شده در صحن علنی خوانده می شود، تصریح کرد: به طور حتم قرائت این گزارش براساس طبقه بندی های انجام شده براساس قانون بوده و از بروز تنش جلوگیری می کند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعد از قرائت گزارش آیا برای متهمان و تخلفان حادثه ۲۲ بهمن قم حقی برای دفاع در نظر گرفته می شود، افزود: بله، این حرف ایجاد شده و افراد می توانند برای پاسخگویی در مجلس حاضر شوند. از طرف دیگر مجلس تاکنون در این رابطه سعی کرده که بر پایه قانون عمل کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه هم اکنون یک گزارش خیلی محرمانه تدوین شده و در اختیار تمام نمایندگان قرار داده شده است، تصریح کرد: خوشبختانه مجلس در این رابطه بهترین اقدام را اتخاذ کرده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه برخورد قضایی با نمایندگان مجلس در صورت دخالت در حادثه ۲۲ بهمن قم، افزود: براساس قانون برخورد قضایی جزو وظایف مجلس نیست از این رو دستگاه قضا باید به این مسئله رسیدگی کند.
حقیقت پور با اعلام اینکه گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم فردا دوشنبه ۷ مرداد بین ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح در صحن علنی مجلس قرائت می شود، گفت: این گزارش در دو نسخه ۵۰ صفحه ای و ۷ صفحه ای تهیه شده که براساس برنامه ریزی های انجام شده نسخه کمتر در صحن علنی قرائت می شود.

وی با تاکید بر اینکه به طور حتم انجمن حجتیه از شیوه گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم راضی نخواهد بود، بیان کرد: قطعاً در آینده نزدیک با عوامل بروز این حادثه برخورد جدی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه در گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم تمام قصورات دستگاه ها شناسایی شده است، تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده بخشی از تخلفات هر دستگاه در نشست علنی فردای مجلس گفته می شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه متاسفانه یکسری مسئولان ارشد اجرایی کشور وارد صحنه شده و نمایندگان مرتبط با گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم را تهدید کرده اند، گفت: متاسفانه در چند روز اخیر آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مورد تهدید این افراد قرار گرفته است، از این رو فردا در صحن علنی فیلم حادثه قم به طور کامل پخش می شود.

تماس تهدیدآمیز یکی ازمقامات ارشددولت برای جلوگیری از قرائت گزارش حادثه‌قم

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت گفت: پس از آماده‌سازی گزارش حادثه 22بهمن قم و قرائت و تصویب آن در کمیسیون امنیت ملی مجلس، افراد مختلفی در مصاحبه‌ها یا موضع‌گیری‌ها در نشریات وابسته به خود و حتی گاه به صورت تلفنی یا حضوری، به اعضای کمیته بررسی اهانت و تهمت زدند و حتی تهدید کردند اگر این گزارش قرائت شود، فلان می‌شود و چنان می‌کنیم.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای کمیته و کمیسیون امنیت مجلس، تحت تاثیر هیچ یک از این تهمت‌ها، اهانت‌ها و تهدیدها قرار نگرفتند و گزارش دقیقا به همان صورت که در کمیسیون مورد تصویب قرار گرفت، تقدیم هیئت رئیسه شد.

نقوی بیان کرد: درخواست کمیسیون امنیت ملی مجلس آن است که مطابق ماده ۲۳۶ آیین نامه، روند رسیدگی به گزارش به طور کامل ادامه پیدا کند.
وی در پاسخ به این سوال که این تهدید و فشارها از چه کانال‌هایی صورت گرفته، ادامه داد: یکی از مقامات ارشد دولت، با یکی از اعضای کمیسیون به صورت تلفنی صحبت و تهدید کرده اگر این گزارش قرائت شود، نمی‌گذاریم در دوره بعد رأی بیاورید.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه اعضای کمیته و کمیسیون امنیت ملی مجلس تحت تاثیر این حرف‌ها قرار نخواهند گرفت، تصریح کرد: قرائت این گزارش در صحن علنی به تصمیم هیئت رییسه مجلس بستگی دارد؛ ضمن آنکه آنها تصمیم خود را در این خصوص گرفته‌اند و قرائت گزارش در دستور کار قرار دارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با بیان اینکه نام افراد موثر در شکل‌گیری این غائله در گزارش کامل این کمیته آمده، افزود: در گزارش ۷۰۰صفحه‌ای کمیته به تمام اسامی اشاره شده ولی گزارشی که در صحن قرائت می‌شود، تنها ۷ صفحه است و طبیعتا آوردن تمام اسامی و عناوین امکان پذیر نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره تشکیل کمیته جدیدی برای رسیدگی به حادثه ۲۲بهمن قم از سوی نمایندگان منتقد گزارش کمیته بررسی این حادثه، گفت: اشکال ندارد؛ آنها هم با تشکیل کمیته‌‌ مورد نظرشان، حادثه ۲۲بهمن قم را بررسی کنند و اگر می‌توانند نظر مقام معظم رهبری را که با کار آنها اظهار مخالفت کردند، تامین کنند، ما خوشحال می‌شویم.

مردم باید بدانند چه کسانی در کشور خودسرانه عمل می کنند

حسین سبحانی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه حادثه 22 بهمن قم در شان نظام نبود و خاطیان و مرتکبان آن مورد خطاب و اعتراض رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند، گفت: پس از آن اتفاق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را مامور به پیگیری این شد و کمیسیون نیز با تشکیل یک کمیته و انتخاب 4 نفر توسط کل اعضای کمیسیون به بررسی این حادثه پرداخت.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیته بررسی حادثه ۲۲ بهمن قم کار بسیار پخته و عملیاتی انجام شد، افزود: اعضای این کمیته از دیدارها و مسائل مختلف مرتبط با این مساله گزارش خوبی تهیه کردند که گزارش آن در صحن علنی مجلس قرائت می شود.
وی با بیان اینکه اینگونه اقدامات خودسرانه و احساساتی به نفع نظام نبوده و پرونده آن باید بسته شود، با تاکید بر اینکه خاطیان باید ازطریق سازو کار قانونی به سزای عمل خود برسند، ادامه داد: با اقدامات خودسرانه چند نفر که خود را دایه مهربانتر از مادر دانسته و اقدامات آنها موجب وهن نظام می شود، نمی توان مملکت داری کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر لزوم انتشار اسامی خاطیان حادثه ۲۲ بهمن قم، گفت: مردم باید بدانند که چه کسانی در این اقدامات خودسرانه دخالت داشته اند و باید این رفتارها به نوعی پیگیری شود تا پرونده به خوبی بسته شود.

سبحانی نیا با تاکید بر برخورد با همه جریانات دخیل در حادثه ۲۲ بهمن قم، تصریح کرد: نباید اجازه داد کسی با اسم دین دست به اقداماتی افراطی گرایانه و خودسرانه زند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید دست این خوارج را در ام القرای اسلامی کوتاه کرد، افزود: در صورت محافظه کاری در این موضوع، خاطیان جرات پیدا می کنند تا به اقدامات افراط گرایانه و خودسرانه خودهمراه با جنجال ادامه دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016