یکشنبه 20 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دفاع معاون نظارت مجلس از کابینه روحانی

معاون نظارت مجلس با بیان اینکه بیژن نامدار زنگنه از توانمندترین مدیران بعد از انقلاب است، گفت: اقتضای اصولگرایی در مهندسی کابینه یازدهم باید متوجه مصالح نظام باشد.
حسین مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، با اشاره به کابینه پیشنهادی دولت یازدهم از سوی روحانی، گفت: حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات 24 خردادماه، حماسه سیاسی شگرفی را آفرید و مردم سالاری دینی را برای چندمین بار در کشور به نمایش گذاشت و منجر به انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نمایندگان مجلس نیزبه دنبال خلق حماسه سیاسی از سوی مردم و لزوم شکل‌گیری سریع دولت با توجه به شرایط خاص کشور به دنبال همکاری و تعامل سازنده با دولت یازدهم هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: قوه مجریه و قوه مقننه طبق قانون اساسی وظایف مشخصی را دارند و باید به آن عمل کنند، اما با توجه به اینکه بار اجرایی کشور بر دوش قوه مجریه است، مجلس رئیس جمهور منتخب را در ایفای وظیفه خطیری که بر عهده دارد یاری ‌می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مظفر با اعلام اینکه وزرایی که به عنوان اعضای کابینه به مجلس معرفی شده‌اند افراد معتدل ، کارآمد و معتقد به نظام هستند، بیان کرد: افرادی که پایبند به اصول انقلاب اسلامی و نظام نباشند شایسته قرار گرفتن در مهمترین مسئولیت اجرایی نیستند.

وزرای پیشنهادی هیچ نقشی در فتنه 88 نداشتند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، ادامه داد: ابهاماتی در خصوص موضع‌گیری وزرای پیشنهادی در قبال فتنه 88 در میان نمایندگان مجلس وجود داشت، اما با توضیحاتی که از سوی آنها درجلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس و مجامع مختلف ارائه شد، مشخص شد که آنها هیچ نقشی در این جریان نداشتند و فتنه گران را یاری نکرده‌اند.

وی با اشاره به کارآمدی اعضای کابینه دولت یازدهم، افزود: سوابق مدیریتی و تجربی وزرای پیشنهادی نشان می‌دهد آنها افراد کار آمدی هستند که می توانند با برنامه‌ریزی حکمیانه چالش‌های کشور را مدیریت کنند، حسن اعتماد به رئیس جمهور منتخب در این شرایط برای رای مثبت به کابینه معرفی شده نوعی همراهی با آرای مردم است و باعث تحکیم رابطه ملت با مجلس و همکاری بیشتر دوقوه می‌شود.

معاون نظارت مجلس با بیان اینکه بیژن نامدار زنگه از توانمندترین مدیران بعد از انقلاب است، تصریح کرد: با توجه به تجربیات و پاکدستی زنگنه، او می‌تواند در شرایط تحریم‌های سخت که کشور نیاز به تولید ثروت از طریق احیای صنعت نفت دارد، کارنامه موفق مدیتریتی خود را در 34 سال گذشته بیش از گذشته تکرار کند.

وی تصریح کرد: دیپلماسی نفتی در شرایط کنونی برای عبور دادن کشور از شرایط سخت تحریم باید از مدیریتی توانمند معقول برخوردار باشد تا بتواند در برون رفت کشور از چالش‌های موجود موثر واقع شود.

معاون نظارت مجلس، ادامه داد: اقتضای اصولگرایی در رأی اعتماد به کابینه یازدهم، باید متوجه به مصالح نظام و مطالبات مردم باشد که اصولگرایان معقول به این امر توجه دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016