دوشنبه 21 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زيمبابوه هرگونه توافق با ايران در زمينه اورانيوم را تکذيب کرد

ايسنا ـ دولت زيمبابوه گزارش ادعايی "تايمز" درباره انعقاد توافق سری اين کشور با ايران درباره صادرات اورانيوم را تکذيب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجوان ايران (ايسنا)، روزنامه "تايمز" روز شنبه مدعی شد که زيمبابوه با نقض تحريم‌های بين‌المللی توافقی سری را برای تامين اورانيوم ايران امضا کرده است.

گيفت چيمانيکاير، معاون وزير معدن زيمبابوه در گفت‌وگويی با روزنامه انگليسی تايمز مدعی شد: من شاهد (يادداشت تفاهمی) برای صادرات اورانيوم به ايران بوده‌ام.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چيمانيکاير که عضو اپوزيسيون زيمبابوه است، هم‌چنين مدعی شد که اين توافق اورانيوم بدون اطلاع او منعقد شده است و فقط چند نفری از افراد عالی‌رتبه دولتی از آن مطلعند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه از حراره، اوبرت امپوفو، وزير معادن و استخراج معدن زيمبابوه روز يک‌شنبه به اين خبرگزاری گفت که گزارش تايمز "تخيلی" است.

وی تاکيد کرد: اين گزارش تخيلی است زيرا دولت ايران يا هيچ فردی از ايران هرگز از من درخواست امتيازات در زمينه معدن نداشته است.

امپوفو ادامه داد: آن‌ها هرگز تقاضای مجوزهای استخراج معدن چه برای حفر معدن اورانيوم يا هيچ سنگ معدنی ديگری نداشته‌اند. اين کشور در حال استخراج معادن اورانيوم نيست. اگر چيمانيکاير به خبرنگار (تايمز) درباره توافقی برای صادرات اورانيوم به ايران چيزی گفته است، شايد آن را در خواب ديده باشد.

هم‌چنين بنا برگزارش روزنامه نيو زيمبابوه، اوبرت امپوفو، وزير معادن و استخراج معدن زيمبابوه گفت: ما برای تجارت با همه کشورها آزاديم اما وزارت‌خانه من هيچ توافقی درباره اورانيوم با تهران منعقد نکرده است.

بنا بر گزارش "ساندی ميل"، روزنامه دولتی زيمبابوه، پليس زيمبابوه به دنبال جن راث و جروم استارکی، خبرنگاران تايمز به اتهام "نشر اکاذيب" با انتشار خبر توافق اورانيوم ايران - زيمبابوه است.

خبرگزاری فرانسه افزود: چيمانيکاير برای اظهار نظر در دسترس نبود اما ساندی ميل به نقل از او نوشت که اين خبر «احمقانه، فرضی و خطرناک» است.

اين روزنامه به نقل از وی افزود: هيچ مجوزی (در اين باره) صادر نشده است. من هرگز چنين چيز احمقانه‌ای نگفته‌ام.

يک سخنگوی روزنامه "نيوز يو. کی" متعلق به مرداک که روزنامه تايمز را نيز منتشر می کند گفت که از اين گزارش مطلع است. اما استارکی، يکی از دو خبرنگار تايمز در صفحه توييتر خود از تحت تعقيب قرار گرفتن توسط پليس زيمبابوه خبر داد.

با اين حال چريتی چارامبا، سخنگوی پليس ملی زيمبابوه گفت که در اين باره چيزی نمی‌داند.

وی با ذکر اين که بايد اين موضوع را بررسی کند، به خبرگزاری فرانسه گفت: من چيزی در اين باره نشنيده‌ام. من فقط يک تماس تلفنی با کسی که در اين باره تحقيق می‌کند، داشته‌ام.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016