سه شنبه 22 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دفاع محمود واعظی، وزير پيشنهادی ارتباطات، از برنامه‌هايش در مجلس

وزير پيشنهادی ارتباطات گفت: در جهان امروز توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات يکی از شاخص‌های سنجش رشد و توسعه تلقی می‌شود و بر اين اساس توسعه ICT اولويت اول وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود.

به گزارش فارس، محمود واعظی وزير پيشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن علنی مجلس در دفاع از برنامه های خود گفت: توسعه ICT يکی از اقداماتی است که بايد در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار بگيرد. توسعه ICT منجر به ارائه خدمات و ارتقای بهره‌وری و کاهش هزينه‌ها و رفت و آمدها می‌شود. همچنين اين توسعه بهبود شاخص‌های محيط زيستی و سبب خلق کسب و کار و نيز ايجاد صنعت دائمی بر پايه علوم اجتماعی می‌شود.

وی افزود: در جهان امروز توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات يکی از شاخص‌های سنجش رشد و توسعه تلقی می‌شود.

واعظی در توضيح برنامه‌های خود برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پيشنهاداتش را در قالب چهار بخش مطرح کرد و گفت: تأمين حقوق ملی و مطالبات مردم و پاسخگويی به نيازهای آنها بايد در اولويت قرار گيرد. همچنين تقويت فضای رقابتی در لايه‌های دسترسی به شبکه‌های تلفن ثابت، حضور فعال در مجامع بين‌المللی و تدوين نظامنامه فضای کسب و کار و تدوين روابط بين‌المللی برای ايجاد توازن خدمات در حوزه ملی جزو برنامه‌های اصلی ما برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی افزود: دومين محور برنامه‌های ما در راستای تکميل و توسعه زيرساخت‌های شبکه‌ای و تامين پهنای باند اينترنتی است. همچنين توسعه متوازن شبکه اينترنتی سراسری به منظور خدمات مورد نياز و با کيفيت است که همه اينها جزو برنامه جامع ارتباطات و فناوری اطلاعات و تامين زيرساخت‌ها به منظور پياده‌سازی دولت الکترونيک است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير پيشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه خاطرنشان کرد: حمايت از فعاليت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات با مشارکت دانشگاه‌ها و حمايت از توليد ملی با مشارکت بنگاه‌های بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنيان نيز از جمله برنامه‌های ما برای استفاده بهينه از فناوری‌های نوين به عنوان نيروی پيش‌برنده اقتصاد است که افزايش سهم ICT نيز در توليد ناخالص داخلی را در پيش دارد.

وی افزود: فراهم آوردن بستر مناسب برای دستيابی به علوم و فناوری‌های نوين نيز به منظور ارتقای اقتدار ملی و خدمات فضايی است.

واعظی در ادامه صحبت‌های خود تصريح کرد: محور چهارم برنامه‌های ما مربوط به ارائه خدمات به شهروندان و افزايش پهنای باند اينترنتی برای رفع نيازهای پژوهشگران، خانوارها و ايجاد دولت الکترونيک در حوزه‌های مختلف اجرايی مثل سلامت و آموزش الکترونيک است.

وزير پيشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ساماندهی و گسترش خدمت پيوسته با رويکرد رقابتی برای تمام نقاط کشور به خصوص مناطق محروم و نواحی مرزی است که اين کار به منظور کاهش شکاف الکترونيکی بين مناطق مختلف صورت می‌گيرد.

وی افزود: ارتقای ظرفيت و خدمات پستی با استفاده از ظرفيت‌های الکترونيکی، توسعه خدمات پست بانک در روستاهای کشور و افزايش کيفيت توسعه خدمات از جمله برنامه‌های ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

واعظی در ادامه با تشکر از کميسيون‌های مختلف مجلس برای ارائه پيشنهادات به وی گفت:‌ از مجلس محترم بابت فرصتی که در هفته گذشته در اختيار بنده گذاشت سپاسگزارم. در صحبت با اعضای کميسيون‌ها و فراکسيون‌های مختلف چيزهای زيادی آموختم و تلاش می‌کنم پس از به دست آوردن رای اعتماد تمام آموخته‌هايم را در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پياده کنم.

وی افزود: تشکر ديگر بنده از مجلس به خاطر اصلاح ماده ۵ برنامه توسعه برای جلوگيری از ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال گذشته است. مخالفت با ادغام اين وزارتخانه با ۹۲ درصد آراء نشان دهنده محبت و اعتقاد نمايندگان به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وزير پيشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکيد کرد: تصويب کليات لايحه دولت برای افزايش سرمايه‌گذاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نيز اقدام خوبی است که در صورت تصويب اين لايحه کمک زيادی به اين حوزه می‌کند و کليات طرح جامع فناوری ارتباطات در آينده می‌تواند يک نقشه راه برای فعالان اين حوزه باشد.

وی با اشاره به جدايی خود از مخابرات در سال‌های گذشته گفت: با توجه به تخصص اصلی و تحصيلی بنده در زمينه مخابرات و الکترونيک حضور من در عرصه سياست خارجی فاصله‌ای بين من و اين حوزه انداخت اما به دليل علاقه و تخصصی که به اين حوزه داشتم در تمام مدت فعاليتم در سياست خارجی نيز عمدتا با اين حوزه در ارتباط بودم و تحولات و فعاليت‌ها را رصد می‌کردم.

واعظی در پاسخ به نمايندگان مخالف گفت:‌ تجربه‌ای که در مخابرات داشتم بسيار بنده را علاقمند کرد تا با اين تخصص پيش بروم و اتفاقا تغييراتی که در اين حوزه اتفاق می‌افتد باعث می‌شد که خودم را به روز نگه دارم.

وی با بيان اينکه در سطح وزارت بايد مديريت کلان بکنيم، افزود:‌ شما در ايران و دنيا کمتر وزارتخانه‌ای را پيدا می‌کنيد که وزيرش تمام تخصص‌ها را داشته باشد.

وزير پيشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با بيان اينکه امروز در اين وزارتخانه با چهار تخصص ارتباطات و فناوری اطلاعات (IT) فضايی و پست روبرو هستيم که هر کدام از آنها زيربخش‌های تخصصی‌تری هم دارند، گفت: آنچه که من می‌توانم ادعا کنم اين است که با مبانی اين تخصص‌ها آشنا هستم و همچنين آخرين تحولات علمی آنها را مطالعه کرده‌ام و می‌توانم يک زبان مشترک با متخصصين کشور در اين حوزه برقرار کنم.

واعظی خاطرنشان کرد: من با خصوصی‌سازی موافق هستم و اگر اصل ۴۴ قانون اساسی به درستی اجرا شود آن را به نفع کشور و در راستای توسعه و پيشرفت کشور می‌دانم.

وی در پاسخ به نعمتی (نماينده مخالف) گفت: صحبت‌های آقای نعمتی را می‌پذيرم. چرا که وظيفه ما اين است که به مناطق محروم، کمتر توسعه يافته، مرزی و روستاها توجه ويژه‌ای داشته باشيم و عملکرد بنده در توجه به اين مناطق مشخص است و حتما در برنامه خود اين مورد را انجام خواهم داد.

وزير پيشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اينکه زيرساخت‌های دسترسی برای توسعه بايد در اختيار دولت قرار بگيرد و دولت بايد اعمال حاکميت کند، گفت:‌ قطعا بايد به روستاييان که به عنوان کارگزاران روستايی مطرح هستند توجه ويژه‌ای کنيم.

واعظی گفت: بنای من بر اين است که مسائلی که مرتبط با مخابرات است را اولا از طريق گفت‌وگو برطرف کنم و خوشبختانه بخشی از مخابرات که توسط ستاد اجرايی فرمان امام خريداری شده، در رأس آن آقای مخبر که فردی دلسوز و از خانواده مخابرات کشور هستند قرار دارند و با شناختی که از ايشان دارم انشاءالله مسائل را با همکاری برطرف خواهيم کرد.

وی افزود: اگر وضعيت پاسخگويی و روش مخابرات همانند گذشته باشد و نتوانيم مشکلات را با کمک آقای مخبر برطرف کنيم از شما نمايندگان محترم استمداد خواهيم کرد تا از طريق قانون اين مسئله را سامان دهيد.

واعظی در ادامه تاکيد کرد:‌ نکته ديگری که آقای نعمتی بيان کرد بحث سازمان فضايی و مرکز تحقيقات مخابرات بود، که در اين زمينه من با آقای رئيس‌جمهور مشورت کرده‌ام و ايشان گفتند که طبق قانون عمل کنيد.

وی در ادامه گفت: مشکل ديگری که مطرح شد در ارتباط با وضعيت نابسامان دبيرخانه شورای عالی مجازی است که مورد اعتراض بسياری از نمايندگان است و اين وظيفه بنده است که اين مشکلات را برطرف کنم. طبق نظر رئيس‌جمهور اين مسئله در اولويت کارها قرار خواهد گرفت.

وزير پيشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به زارعی (ديگر نماينده مخالف) تاکيد کرد: من از صنايع ايران و کشورهای مختلف بازديد کرده‌ام و مواضع سياسی بنده و خانواده‌ام مشخص است و از ابتدای نوجوانی با ورود به آمريکا عضو انجمن اسلامی آمريکا بودم و همواره رويکردی اعتدالی داشته‌ام.

وی گفت: برخی اين سوال را می‌پرسند که در سال ۸۸ کجا بوديد، من در جواب آنها می‌‌گويم که در اين سال عضو هيچ ستادی نبوده‌ام ولی من نسبت به عملکرد آقای احمدی‌نژاد به خصوص در حوزه سياست خارجه انتقاد داشتم و کمتر مصاحبه کردم و همواره به صورت محرمانه نظراتم را برای وی می‌فرستم.

واعظی در پايان خاطرنشان کرد: آن چيزی که برای من در اين وزارتخانه مهم است قانون و تبعيت از فرامين مقام معظم رهبری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016