چهارشنبه 23 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار سعيد مرتضوی به دادسرا خارج از ساعت اداری

قانون آنلاين - دادستان سابق تهران در رابطه با شکايت شکات پرونده پاليزدار به دادسرا احضار شده که حضور وی در شعبه بازپرسی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. سعيد مرتضوی دادستان سابق تهران در پی شکايت شکات پرونده پاليزدار به دادسرای کارکنان دولت احضار شده و امروز برای ارائه توضيحات نسبت به اتهامات وارده در اين دادسرا حاضر خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در احضاريه دادسرای کارکنان دولت، بايد طبق آنچه که در احضاريه آمده امروز در ساعتی خارج از وقت اداری که شايد دليل آن بيم از حضور خبرنگاران باشد، به اين دادسرا مراجعه کند. پيمان حاج محمود عطار وکيل دادگستری و از شکات پرونده پاليزدار در گفت‌وگو با «قانون آنلاين» با تاييد اين خبر، افزود: احضاريه‌ای که برای من ارسال شده است برای ۳ روز بعد از رويت است در حالی که طبق قانون بايد شکات پرونده همراه با متهم آن همزمان به دادسرا احضار می‌شدند که اين تفاوت در زمان احضار ها دارای ابهام است. وی در ادامه تصريح کرد: احضاريه‌های متعددی برای مرتضوی ارسال شده است که با توجه به قدرت و نفوذی که داشته تاکنون با توجه به احضاريه‌ها در دادسرای کارکنان دولت حاضر نشده است اما اين‌بار با توجه به شرايط فعلی احتمالا در دادسرا حاضر خواهد شد هرچند خارج از وقت اداری احضار شده است.

ابهامات در احضار مرتضوی توسط دادسرای کارکنان دولت
اين شاکی پرونده پاليز دار در توضيح ابهامات رسيدگی به اين پرونده گفت: اولين ابهام اين است که چرا با تأخير و فاصله زمانی بسيار از دو قاضی ديگر سعيد مرتضوی به دادسرا احضار شده است زيرا شکايت از هر ۳ قاضی همزمان بوده است چرا بايد پيش از عيد امسال درخصوص دو قاضی ديگر تعيين تکليف شود امّا مرتضوی که بايد همزمان با آن‌ها به اتهاماتش رسيدگی می‌شد نسبت به او تبعيض قائل شده‌اند و بعد از گذشت ۶ ماه اکنون می‌خواهند به اتهامات او رسيدگی کنند. وی در ادامه افزود: ابهام ديگر هم بحث احضار در خارج ازوقت اداری است، چرا او در وقت اداری احضار نشده است؟ مگر نه اينکه متهم با حضور شاکی و وکلای او در دادسرا بايد حاضر شود چرا خارج از وقت اداری احضار شده است. در حالی که طرفين بايد همزمان با هم احضار شوند و اظهارات متهم در حضور شاکی به استحضار قاضی برسد و اظهارات شاکی هم در حضور متهم بيان شود تا اين دو از ادله مستندات يکديگر مطلع شوند؟ عطار تاکيد کرد: چرا شاکی و وکلای شاکی پرونده مذکور درد ادسرا اجازه مطالعه پرونده را ندارند و در حالی که متهم و وکلای او اين حق را نبايد داشته باشند اما ما در جريان رسيدگی به پرونده قرار نداريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016