دوشنبه 31 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيد مرتضوی آخرين ابلاغ حکم را گرفت

روزنامه بهار ـ احکام قضات متهم کهريزک با فاصله حدود يک‌ماه از يکديگر ابلاغ شده‌اند. به اين ترتيب در حالی‌که مهلت تجديد نظر‌خواهی يکی از متهمان امروز (دوشنبه) به پايان می‌رسد، سعيد مرتضوی برای اعتراض به حکم صادر‌شده در تاريخ ۱۰ تير تا ۲۵ مرداد فرصت دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



روز گذشته وکيل يکی از متهمان در آخرين فرصت قانونی، لايحه اعتراض موکلش را به دادگاه رساند. رييس دادگاه‌های کيفری استان تهران نيز از پايان‌يافتن ابلاغ احکام همه متهمان خبر داد و اعلام کرد برای اعتراض و تجديد نظرخواهی در پرونده کهريزک تا اواخر مرداد فرصت هست؛ مهلتی که نشان می‌دهد بعضی از افراد مطرح در پرونده در يکی‌دوروز اخير حکم را دريافت کرده‌اند.

اين در حالی است که با وجود منع قانونی رسانه‌ها برای انتشار حکم صادر‌شده؛ کمتر کسی پيدا می‌شود که از محتوای حکم محکومان پرونده خبر نداشته باشد و نقل و حديثی به کنايه و در انتقاد از آن به گوشش نرسيده باشد.

پس از آن و در حالی‌که هنوز جمله قاضی محسن افتخاری، رييس دادگاه کيفری استان تهران که گفت: «ابلاغ احکام تمامی متهمان دادگاه کهريزک به پايان رسيد. در صورتی که متهمان لايحه تجديد نظرخواهی خود را ارائه دهند ما بررسی‌ها را آغاز می‌کنيم و البته هنوز هيچ اعتراضی به احکام واصل نشده است» به پايان نرسيده بود که محمد اصلانی، وکيل يکی از متهمان اين پرونده، اعلام کرد به رای صادر‌شده عليه موکلش‌ اعتراض کرده است.

او به خبرنگاران گفت: «مهلت اعتراض به حکم بدوی موکلم فردا پايان می‌يافت اما امروز اعتراض خود را به حکم شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران وارد کردم.»

اصلانی که در خارج از اين پرونده وکالت امور حقوقی سعيد مرتضوی را نيز بر عهده دارد، ديروز همچنين از ابلاغ حکم به مرتضوی خبر داد و گفت: «حکم مرتضوی نيز به او ابلاغ شده است. قطعا وی نيز به حکم دادگاه درباره خود اعتراض خواهد کرد و حداکثر تا ۲۵‌مرداد فرصت برای اعتراض نهايی مرتضوی وجود دارد.»

علی شهبازی، وکيل‌مدافع حيدری‌فر، هم در اظهار‌نظری جالب توجه از اعتراض در مهلت ۱۰ روزه آينده به حکم موکلش خبر داد و گفت: معتقدم موکلم مستحق چنين مجازاتی نيست.

اما اين تنها محکومان پرونده جنايت کهريزک نيستند که می‌خواهند اعتراض کنند. دست‌کم دو نفر از شاکيان پرونده نيز می‌خواهند به حکم قضات محاکمه‌شده اعتراض کنند. روح الامينی و کامرانی از طريق وکلايشان اين اعتراض را پيگيری خواهند کرد. حسن کمالی، وکيل‌مدافع اوليای‌دم کامرانی، ديروز با بيان اين‌که نسبت به بخشی از حکم صادره از سوی دادگاه بدوی، اعتراض داريم، گفت: در يکی‌دوروز آينده نسبت به حکم پرونده قضات کهريزک اعتراض خواهيم کرد. وی با بيان اين‌که در يکی‌دوروز آينده نسبت به حکم پرونده قضات کهريزک اعتراض خواهيم کرد، گفت: نسبت به اين موضوع که شکايت ما در پرونده کهريزک رد شده است، اعتراض داريم. کمالی تاکيد کرد که از بيان جزييات اين موضوع معذور است.

قضات متهم در وقايع بازداشتگاه کهريزک در ۱۱جلسه از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران محاکمه شدند و پس از گذشت حدود يک‌ماه از زمان آخرين جلسه محاکمه، دادگاه رای خود را درباره متهمان اين پرونده صادر کرد. در صورت اعتراض متهمان به رای دادگاه، پرونده برای رسيدگی در مرحله تجديد نظر به ديوان‌عالی کشور ارسال خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016