پنجشنبه 7 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش فرمانده کل سپاه به حمله احتمالی به سوريه

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: صهيونيست‌ها بايد بدانند که حمله نظامی آمريکا به سوريه نه تنها به نجات اين رژيم جعلی از چنگ مقاومت منجر نخواهد شد، بلکه حمله به سوريه به معنای نابودی قريب‌الوقوع اسرائيل خواهد بود.

سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنيم با اشاره به تهديدهای اخير آمريکا مبنی بر حمله نظامی به سوريه گفت: دولت آمريکا و برخی متحدانش طی سالهای اخير از طريق حمايت‌های همه‌جانبه و مجهز کردن تروريست‌ها به انواع و اقسام سلاح‌ها به دنبال ضربه‌زدن به خط مقاومت در منطقه بودند و هم‌اکنون به نظر می‌رسد پس از شکست مفتضحانه سناريوی جنگ نيابتی از سوی تروريست‌ها از ملت مقاوم سوريه، به تهديد نظامی مستقيم روی آوردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکيد کرد: آمريکايی‌ها عليرغم تجربه‌های تلخ فراوان در افغانستان و عراق، در صورت اقدام نظامی عليه سوريه، دومينوی شکست‌های خود را تکميل کرده و فضاحت‌بارترين شکست تاريخی را تجربه خواهند کرد و سوريه به قتلگاه و معرکه‌ای بسيار خطرناک‌تر از ويتنام و در واقع مبدل به ويتنام ۲ برای آمريکا خواهد شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اينکه به نظر می‌رسد دولت آمريکا بار ديگر تحت تاثير لابی صهيونيست‌ها وارد تهديد به حمله نظامی شده است، گفت: صهيونيست‌ها بايد بدانند که حمله نظامی آمريکا به سوريه نه تنها به نجات اين رژيم جعلی از چنگ مقاومت منجر نخواهد شد بلکه حمله به سوريه به معنای نابودی قريب‌الوقوع اسرائيل خواهد بود.

سرلشکر جعفری با اشاره به بهانه‌جويی آمريکا در تهديد دروغين استفاده از سلاح‌ شيميايی توسط دولت سوريه گفت: مردم جهان به ويژه مسلمانان منطقه هنوز بهانه دروغين آمريکا برای حمله نظامی به عراق را فراموش نکرده‌اند، آنجا که آمريکا با ادعای وجود تسليحات کشتار جمعی در عراق به اين کشور حمله کرد و پس از سالها حضور نظامی و قتل‌عام هزاران نفر از مردم غيرنظامی و بيگناه عراق اعلام کرد که در برآورد اطلاعاتی خود اشتباه کرده و چنين سلاح‌هايی در عراق وجود خارجی نداشته و در نهايت مجبور به عذرخواهی از افکار عمومی دنيا شد.

وی اضافه کرد: برخی دولت‌های منطقه و رژيم‌های مرتجع عربی که از حمله نظامی به سوريه حمايت می‌کنند نيز بايد بدانند که آتش اين جنگ‌طلبی تنها به سوريه محدود نخواهد شد و دامن همه جنگ‌افروزان و حاميان آنها را خواهد گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016