شنبه 9 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دولت سوریه آمریکا را به جعل شواهد حمله شیمیایی متهم کرد

بی بی سی ـ دولت سوریه آمریکا را متهم کرده که در تلاش برای توجیه یک اقدام نظامی در آن کشور، به ساختن و جعل شواهد دست زده است.

دولت بشار اسد، رییس جمهور سوریه، دست داشتن در حمله شیمیایی هفته گذشته به حومه دمشق را رد می‌کند و می‌گوید این حمله توسط نیروهای مخالف انجام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روسیه که از متحدین نزدیک سوریه است نیز گفته است که تهدید واشنگتن در توسل به زور، قابل قبول نیست.

الکساندر لوکاشویچ، از سخنگویان وزارت امور خارجه روسیه گفت اقدام نظامی یک‌جانبه، نقض مستقیم قوانین بین‌الملل است و چشم‌انداز یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه را ضعیف می‌کند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته، جمعه ۳۰ اوت (۸ شهریور) گفت شواهدی قطعی در دست است که نشان می دهد ارتش سوریه با گاز مسموم‌کننده به دمشق حمله کرده و بیش از ۱۴۰۰ تن از شهروندان سوری را کشته است.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا نیز در باره اقدام نظامی در سوریه گفت که آمریکا یک واکنش محدود نظامی را در نظر دارد که نیروهای زمینی این کشور در آن شرکت نخواهند کرد و درازمدت نیز نخواهد بود. اما وی تاکید کرد که هنوز در این مورد به تصمیم نهایی نرسیده است.

آقای اوباما گفت مقابله با حمله شیمیایی چالشی برای کل جهان و تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست.

رییس جمهور آمریکا گفت نمی‌تواند جهانی را تحمل کند که در آن زنان و کودکان در مقیاسی وحشتناک با گاز خفه شوند.

در همین حال رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه گفته است هر گونه اقدام نظامی در سوریه باید با هدف سرنگون کردن حکومت بشار اسد، رییس جمهور این کشور صورت بگیرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016