شنبه 9 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازرسان سازمان ملل از سوريه خارج شدند

يورونيوز ـ بازرسان سازمان ملل صبح شنبه خاک سوريه را ترک کردند. حدود بيست کارشناس تسليحاتی برای بررسی موارد ادعايی حملات شيميايی از دو هفته پيش در سوريه حضور داشتند و برای تکميل گزارش خود از بيمارستانها و نقاط مختلفی در حومه دمشق بازديد و ضمن نمونه برداری با شاهدان محلی گفتگو کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



آنها فعلا در لبنان هستند و بزودی بصورت شفاهی گزارش کار خود را تقديم بانکی مون دبيرکل سازمان ملل خواهند کرد هر چند نتيجه رسمی پس از روش شدن نتيجه برخی آزمايشها در لابراتورهای اروپايی روشن خواهد شد که گفته می شود زمان بر است.

مارتين نسيرکی، سخنگوی دبيرکل سازمان ملل در اين باره گفت: «هدف ما تجزيه و تحليل داده های موجود در سريع ترين زمان ممکن است. اما بايد کاملا شفاف عمل کنيم و هر نتيجه گيری درباره اين واقعه بايد بر مبنای تکميل و نتيجه پردازش تمامی اطلاعات موجود از جمله تجزيه و تحليل آزمايشگاهی داده های ما باشد.”

احتمال بازگشت بازرسان به سوريه برای تکميل تحقيقات خود، گزينه ای است که از سوی سازمان ملل رد نشده است. هر چند در گزارش نهايی فقط به اين سئوال پاسخ داده خواهد شد که ادعای حمله شيميايی، ادعای درستی بوده يا نه، بدون آنکه به عامل حمله اشاره ای شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016