شنبه 9 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هيات پارلمانی ايران با مقامات ارشد سوريه، لبنان و حزب الله ديدار می‌کند

مهر ـ سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی خبر داد که سه نفر از اعضای اين کميسيون به منظور ابلاغ پيام ملت و پارلمان ايران به مسئولان ارشد کشورهای لبنان و سوريه صبح امروز به اين دو کشور سفر کردند تابه آنها آعلام کنند که ايران در برابر حمله نظامی به سوريه ساکت نخواهد نشست.

سيد حسين نقوی حسينی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به سفر سه تن از اعضای کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی به لبنان و سوريه اظهارداشت: اين سفر امروز صبح به رياست علاء الدين بروجردی رئيس کميسيون امنيت ملی و همراهی فتح الله حسينی و جواد کريمی قدوسی اعضای اين کميسيون آغاز شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: سفر هيات پارلمانی ابتدا به لبنان انجام می‌شود و اعضای هيات ديدارهايی را با مقامات ارشد اين کشور و حزب الله لبنان خواهند داشت. سپس به سوريه سفر خواهند کرد و با مقامات عالی رتبه سوريه ديدار و گفتگو می کنند.

سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ادامه داد: در اين گفتگو ها که قرار است پيام ملت و دولت ايران به مقامات دو کشور ابلاغ شود تاکيد خواهد شد که ايران با هر نوع دخالت نظامی در هر سطحی از سوی قدرتهای بيگانه به شدت مخالف است و در مقابل اين دخالت ها اگر احيانا اقدامی صورت گيرد، ساکت نخواهد نشست و از تمام ظرفيت خود برای مقابله با اين دخالت ها استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: پيام ملت ايران اين است که ما همچنان از جبهه مقاومت با همه توان دفاع می کنيم و از حقوق ملت فلسطين در مقابل رژيم اشغالگر قدس حمايت خواهيم کرد و عزم ما در اين حمايت محکم تر شده است.

نقوی با اشاره به بهانه آمريکا و غرب مبنی بر استفاده سوريه از سلاح شيميايی برای حمله به اين کشور، گفت: ما اين بهانه را واهی می دانيم. آمريکا در حمله به عراق نيز وجود سلاح کشتار جمعی را بهانه قرار داد اما در نهايت بعد از حمله و کشتار تعداد زيادی از مردم اين کشور هيچ نشانی از سلاح کشتار جمعی پيدا نکردند. هم اکنون هم همين بهانه را مستمسکی برای حمله به سوريه قرار داده اند در حالی که توليد کننده سلاح شيميايی خود آنها هستند که اين سلاح ها را در دست دوستان خود که معارضان سوری هستند قرار می دهند.

نماينده ورامين گفت: هيات پارلمانی ايران پس از سفر ۵ روزه خود، عصر چهارشنبه به ايران باز می‌گردند و گزارش خود از سفر را به رئيس مجلس، کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی و در صورت صلاح ديد هيات رئيسه در اختيار نمايندگان قرار خواهند داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016