یکشنبه 10 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشکيل جلسه کارگروه مشترک دولت و مجلس برای اصلاح بودجه

ايسنا ـ يک عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تشکيل اولين جلسه کارگروه مشترک دولت و مجلس برای بررسی اصلاح بودجه ۹۲ در روز گذشته خبر داد.

اسماعيل جليلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد:‌ تقاضای ما اين است که در مورد مواردی که دولت می‌خواهد اقدام به اصلاح قانون کند، به اتفاق نظر برسند يا نظر کارشناسی و ديدگاههای مجلس و کميسيون را در اين جلسه منتقل کنند چه بسا برخی اصلاحاتی که قرار است مطرح شود با توضيح نمايندگان نيازی به طرح نداشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود:‌ دولت سه تقاضا برای اصلاح بندهای بودجه دارد، يکی از اينکه سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی از ۲۶ درصد به ۲۰ درصد برسد و دولت اجازه داشته باشد اين ۶ درصد را برای طرحهای تملک دارايی و کارهای عمرانی هزينه کند.

نماينده‌ی مردم مسجد سليمان در مجلس ياد آور شد: همچنين دولت تقاضای حذف بندی از قانون بودجه ۹۲ را دارد که بر اساس آن برای انتقال اعتبارات از پروژه‌هايی که امکان اتمامشان فعلا وجود ندارد به پروژه‌هايی که در سال ۹۲ می‌تواند به پايان برسد محدوديت‌هايی وجود دارد.

اين عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: تقاضای ديگر دولت در مورد درآمد ۳۷ هزار ميلياردی واگذاری شرکتهای دولتی است که ۲۷ هزار ميليارد آن به صورت درآمد هزينه‌ای تعيين تکليف شده و برای آن حکم صادر شده و خواسته دولت اين است که برای ۱۰ هزار ميلياردی که بين موسسات حمايتی توزيع شده نيز بر اساس رويکرد درآمد هزينه حکم صادر شود و نه درآمد تحقق يافته.

جليلی خاطر نشان کرد: بعد از بحث و بررسی در جلسه ديروز کارگروه نتيجه به گونه‌ای پيش رفت که دولت هر چه تغيير ايجاد نکند مفيد‌تر است و به گونه‌ای استراتژی تعيين اولويت برای اجرای قانون بودجه ۹۲ را مبنا قرار دهد و نه تغيير در آن را.

به گفته‌ی وی،‌ جعفر قادری ، الياس نادران، احمد توکلی، هادی قوامی، تاجگردون، و اسماعيل جليلی اعضای کميسيون برنامه و بودجه مجلس هستند که در کارگروه مشترک با دولت برای اصلاح قانون بودجه ۹۲ حضور دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016